ROMSJIBXJa Přípravný jazykový seminář IV

Filozofická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Mgr. Lucie Coufalová, Ph.D. et Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lucie Kuzmová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 14:10–15:45 J21, St 14:10–15:45 C31
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
ROMSJIBXJa/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Coufalová
ROMSJIBXJa/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Coufalová
Předpoklady
ROMSJIBXPa Přípravný jazykový seminář III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný uazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. Úvod, opakování.
  • 2. Spojovací způsob souminulý, souslednost časová ve spojovacím způsobu.
  • 3. Spojovací způsob po spojkách.
  • 4. Spojovací způsob předminulý.
  • 5. Spojovací způsob ve větách časových.
  • 6. Spojovací způsob ve větách vztažných.
  • 7. Opakování a procvičování.
  • 8. Podmiňovací způsob složený, podmínková souvětí.
  • 9. Přípustková souvětí.
  • 10. Zdrobňování a zveličování. Ser a estar (shrnutí).
  • 11. Složené gerundium. Postavení přídavných jmen.
  • 12. Předložky, časy (shrnutí).
  • 13. Závěrečné shrnutí a opakování.
Literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené o e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test. Účast na semináři alespoň 50%.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.