FF:FAV140 Kinematografie Latin. Ameriky - Informace o předmětu
FAV140 Kinematografie Latinské Ameriky
Filozofická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 4/0. 4 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Jaromír Blažejovský, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 15:50–20:45 C34, Čt 8:20–10:45 C34
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 113 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/113, pouze zareg.: 0/113, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/113 - Mateřské obory/plány
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, B-FI)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, B-HS)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, B-OT) (2)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, N-HS)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, N-OT) (3)
- Cíle předmětu
- Z latinskoamerických kinematografií se zaměříme zejména na ty, které vykazují dlouhodobě pravidelnou produkci: mexickou, brazilskou, argentinskou a kubánskou. Povšimneme si tvorby chilských režisérů, nevynecháme pohled do Peru a Bolívie. Věnujeme pozornost filmařským manifestům i vztahu kinematografie a revoluce.
Hlavní cíle kursu jsou: získat diváckou zkušenost s latinskoamerickými filmy; seznámit se s „kánonem“ nejvýznamnějších filmů tohoto kontinentu a jejich vztahem k politické a sociální realitě. - Osnova
- Úvod do kinematografie Latinské Ameriky
- Mexický film
- Brazilské cinema novo
- Argentinský film
- Manifesty: Estetika hladu, K třetímu filmu, O nedokonalém filmu
- Kubánská kinematografie
- Filmová tvorba v Bolívii a Peru
- Chilský film
- Literatura
- CHANAN, Michael. Cuban cinema. Minneapolis: University of Minnesota Press, 2004, xvii, 538. ISBN 9780816634248. info
- SHAW, Deborah. Contemporary cinema of Latin America : ten key films. New York: Continuum, 2003, ix, 206. ISBN 0826414850. info
- Rethinking Third Cinema. Edited by Anthony R. Guneratne - Wimal Dissanayake. 1st pub. New York: Routledge, 2003, xii, 240. ISBN 0415213541. info
- LUKAVSKÁ, Eva. "Zázračné reálno" a magický realismus : Alejo Carpentier versus Gabriel García Márquez. Vyd. 1. Brno: Host, 2003, 198 s. ISBN 8072941003. info
- KING, John. Magical reels : the history of cinema in Latin America. New York: Verso, 2000, vi, 314. ISBN 185984233X. info
- Výukové metody
- Přednášky, filmové projekce v kinosále FF a v Ponrepu (Praha), četba.
- Metody hodnocení
- Zkouška: anotovaná filmografie 27 filmů na základě vlastního výběru k diskusi.
- Informace učitele
- Doporučené filmy (výběr) - recommended films (selection):
Dos Santos, Nelson Pereira: Vidas secas (1963), Como era gostoso o meu Frances (1971); Fernandéz, Emilio: María Candelaria (1944); Goméz, Manuel Octavio: La primera carga al machete (1969), Los dias del agua (1971), Patakín (1982); Guerra, Ruy: Os fuzis (Pušky, 1964); Gutiérrez Alea, Tomás: La muerte de un burocrata (1966), Memorias del subdesarollo (1967), La ultima cena (1976), Fresa y chocolate (1993); Littín, Miguel: El chacal del Nahueltoro (1969), La tierra prometida (1973), Actas de Marusia (1975), La viuda de Montiel (1979), Alsino y el Condor (1982); Pérez, Fernando: La vida es silbar (1998); Reygadas, Carlos: Batalla en el cielo (2005), Post tenebras lux (2012); Rocha, Glauber: Barravento (1962), Deus e o diabo na terra do sol (1964), Terra em transe (1967), Antonio das Mortes (1969); Sanjinés, Jorge: Yawar Mallku (1969), El enemigo principal (1974); Solás, Humberto: Manuela (1966), Lucía (1969), Cecília (1982) etc.
Přednášky se konají ve středu od 15.50 zpravidla do 18.15 h, následuje v kinosále C34 projekce (35 mm). Čtvrteční ranní intervaly do 10.45 h jsou vyhrazeny pro videotime (DVD). Uspořádáme navíc několik celodenních studijních projekcí v Biu Ponrepo v Praze. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/FAV140