FF:IM090 Analýza PC-her - Informace o předmětu
IM090 Kritická analýza počítačových her
Filozofická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Jaroslav Švelch, PhD. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každé liché pondělí 15:50–19:05 N21
- Předpoklady
- IM082 Herní studia
Seminář předpokládá pravidelnou účast a práci v seminářích. Nutná je schopnost číst odborné texty v angličtině. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-HS)
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-OT) (2)
- Teorie interaktivních médií (program FF, N-HS)
- Teorie interaktivních médií (program FF, N-OT) (3)
- Cíle předmětu
- Po ukončení tohoto předmětu bude student schopen: Analyzovat počítačové hry coby kulturní artefakty nesoucí významy. Vysvětlit, jakým způsobem hry fungují jako médium, jaké mají možnosti a jaká omezení. Diskutovat o ideologické podjatosti vestavěné v systémech pravidel her a jejich reprezentacích. Formulovat názory na současný stav počítačových her jako média. Interpretovat hry z hlediska narativity a herních mechanik.
- Osnova
- Navazující seminář k přednášce z herních studií. Studenti budou na základě ludologické literatury analyzovat interaktivní texty z hlediska formálního, historicko-poetického, rétorického a ideologického. Hry k analýze budou vybrány na základě technické dostupnosti a diskuse v semináři. Některé hry budou zadány "za domácí úkol".
- Literatura
- povinná literatura
- MURRAY, Janet Horowitz. Hamlet on the holodeck : the future of narrative in cyberspace. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 1998, xii, 324. ISBN 0262631873. info
- neurčeno
- JUUL, Jesper. Half-real : video games between real rules and fictional worlds. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2005, ix, 233. ISBN 9780262516518. info
- Výukové metody
- Seminář formou diskuse a aktivního hraní (popř. sledování) vybraných her či interaktivních textů.
- Metody hodnocení
- Účastníci odevzdají dvě práce: jedno krátké hodnocení existující analýzy nějaké hry a jednu vlastní analýzu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/IM090