FF:NJII_103 Didaktik des Deutschen II - Informace o předmětu
NJII_103 Didaktik des Deutschen II
Filozofická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Blanka Vacková
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 9:10–10:45 K32
- Předpoklady
- (PROGRAM(N-FI)||PROGRAM(N-HS)||PROGRAM(N-ZS))||( NJI_1101 Deutsche Morphologie II,2 && NJI_14 Deutsche Literatur1790-1900 II )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Německý jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Německý jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Německý jazyk a literatura (program FF, B-TV)
- Německý jazyk a literatura (program FF, M-FI) (2)
- Německý jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Německý jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Německý jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-TV)
- Cíle předmětu
- Das Hauptziel des Kurses besteht darin, dass die Studierenden die im ersten Semester (Didaktik des Deutschen I) erworbenen Kenntnisse und Fertigkeiten praktisch üben; dass die einzelnen Studierenden ihre Semesterarbeiten (aus Didaktik I) vor den anderen Seminarteilnehmer präsentieren und sowohl mit ihnen als auch mit der Seminarleiterin besprechen; dass die einzelnen Studierenden einen Unterrichtsentwurf (d.h. eine Lehrprobe)als Hausarbeit vorbereiten; dass die einzelnen Studierenden ihre Lehrprobe selbstständig vorführen, wobei die anderen Seminarteilnehmer für sie die zu lehrende "Klasse" darstellen; dass die Seminarleiterin und Seminarteilnehhmer die jeweilige Lehrprobe gemeinsam analysieren, diskutieren bzw. beurteilen.
- Osnova
- Kurze Wiederholung der in „Didaktik des Deutschen I“ erworbenen Kenntnisse und Fertigkeiten
- Präsentation und Besprechen der Schwerpunkte der Analyse und Beurteilung eines ausgewählten Lehrbuches für Deutsch als Fremdsprache (Semesterarbeit der „Didaktik des Deutschen I“)
- Vorbereitung des Unterrichtentwurfes (bzw. der Lehrprobe)
- Vorführen der Lehrprobe
- Analyse und Beurteilung der Lehrprobe
- Literatura
- PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Dörte WEERS. Em neu 2008 Abschlusskurs : Deutsch als Fremdsprache : Niveaustufe C1. 1. Aufl. Ismaning: Hueber, 2008, 128 s. ISBN 9783195016971. info
- PERLMANN-BALME, Michaela, Gabi BAIER a Barbara THOMA. Em neu 2008 Brückenkurs : Deutsch als Fremdsprache : Niveaustufe B1+. 1. Aufl. Ismaning: Hueber, 2008, 118 s. ISBN 9783195216968. info
- ORTH-CHAMBAH, Jutta, Michaela PERLMANN-BALME a Susanne SCHWALB. Em neu 2008 Hauptkurs : Deutsch als Fremdsprache : Niveaustufe B1+. 1. Aufl. Ismaning: Hueber, 2008, 136 s. ISBN 9783195116961. info
- PERLMANN-BALME, Michaela a Susanne SCHWALB. Em neu 2008 Hauptkurs : Deutsch als Fremdsprache : Niveaustufe B2. 1. Aufl. Ismaning: Hueber, 2008, 152 s. ISBN 9783195116954. info
- BOCK, Heiko, Jutta MÜLLER a Dörte WEERS. Themen neu Zertifikatsband : němčina pro střední a jazykové školy. Edited by Andrea Mackensen. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2003, 200 s. ISBN 3193615234. info
- DREYER, Hilke a Richard SCHMITT. Lehr- und Übungs- CD-ROM der deutschen Grammatik. Ismaning: Hueber, 2002, 1 CD-ROM. ISBN 3-19-137255-5. info
- DUSILOVÁ, Doris. Sprechen sie Deutsch? : učebnice němčiny pro střední a jazykové školy : [kniha pro studenty]. 2., přepracované vyd. Praha: Polyglot, 2000, 296, 10. ISBN 8086195082. info
- HEYD, Gertraude. Aufbauwissen für den Fremdsprachenunterricht (DaF) :ein Arbeitsbuch : Kognition und Konstruktion. Tübingen: Gunter Narr Verlag, 1997, 218 s. ISBN 3-8233-4962-7. info
- FREY, Evelyn. Kursbuch Phonetik : Lehr- und Übungsbuch. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1995, 80 s. ISBN 3190115729. info
- BERGLOVÁ, Eva, Eva FORMÁNKOVÁ a Miroslav MAŠEK. Německá gramatika :přehled, cvičení, testy : klíč. 1. vyd. V Plzni: Jiří Fraus, 1995, 80 s. ISBN 80-85784-13-0. info
- DOYÉ, Peter. Typologie der Testaufgaben für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache. 5. Aufg. Berlin: Langenscheidt, 1992, 223 s. ISBN 3468494378. info
- HEYD, Gertraude. Deutsch lehren :Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2. überarbeitete und erweit. Frankfurt am Main: Moritz Diesterweg, 1991, 290 s. ISBN 3-425-04373-0. info
- Výukové metody
- Hausaufgaben Selbständige Auftritte der Studierenden
- Metody hodnocení
- Diskuse v hodině, prezentace výsledků výzkumu (referát), domácí práce, mikrovýstup (prezentace vzorové vyučovací hodiny); Písemná zkouška. Diskussion im Unterricht; Präsentation der Ergebnisse der Untersuchung (Referat); Hausarbeit; Präsentation der Lehrprobe. Schriftliche Prüfung (Der Test enthält den Lehrstoff beider Semester d.h. "Didaktik des deutschen I" und "Didaktik des deutschen II").
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/NJII_103