FF:PAN111 Didaktické využití e-learningu - Informace o předmětu
PAN111 Didaktické využití e-learningu (vyučování a učení on-line)
Filozofická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Hana Staudková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 9:10–10:45 B2.33
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- Andragogika (program FF, N-PD)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na kurz E-learning. Kurz je orientován na pedagogické a didaktické otázky e-learningu, kdy se studenti budou věnovat praktickým aplikacím prostředků ICT do vyučování a učení. Na základě svých znalostí a dovedností z předchozího kurzu budou společně (ve spolupráci s vyučujícím) vytvářet vlastní kurz o e-learningu, který bude využívat adekvátní prostředky ICT (např. elektronické výukové prostředí Moodle, Informační systém Masarykovy univerzity, webové stránky, datové sklady na internetu, výukové objekty apod.). Studenti se tak budou učit „o e-learningu e-learningem“. Studenti tedy budou schopni navrhnout a strukturovat obsah kurzu, dále naplánovat učební aktivity, vytvořit jednoduchý e-learningový kurz a provést základní evaluaci kurzu.
- Osnova
- 1. Pedagogicko-didaktické teorie a jejich aplikace v e-learningu. Psychologické a sociologické otázky e-learningu 2. Meze a možnosti e-learningu 3. Standardy a evaluace e-learningu 4. Role učitele a studenta v e-learningu 5. Základní přehled o prostředcích ICT využívaných v e-learningu (internet, webquest, wiki, podcast aj.) 6. Technické prostředky pro tvorbu digitálních výukových obsahů (digitální kamera, fotoaparát digitální, mobilní technologie – přenosné a kapesní počítače, specializované počítačové programy na úpravu a střih video i audio nahrávek) 7. Digitální vzdělávací objekty a digitální knihovny 8. Tvorba studentského e-learningového kurzu (projektová výuka, týmová práce) 9. Prezentace a interní obhajoba studentského kurzu.
- Literatura
- ZLÁMALOVÁ, Helena. Distanční vzdělávání a eLearning : učební text pro distanční studium. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008, 144 s. ISBN 9788086723563. info
- VLČKOVÁ, Kateřina. Vliv používání e-materiálů a snížení kontaktní výuky na studijní úspěšnost. Evaluace e-materiálů a předmětu podporovaného e-learningovým prostředím is.muni (zpráva z výzkumu, evaluační případová studie). In Sco 2007. Sborník z konference SCO, Brno 30.-31.5.2007. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, s. 1-6. ISBN 978-80-210-4296-4. sborník, © Masarykova univerzita v Brně info
- MASON, Robin a Frank RENNIE. Elearning : the key concepts. New York: Routledge, 2006, xxxviii, 1. ISBN 0415373077. info
- Sborník příspěvků ze semináře a soutěže eLearning 2006 : 7.-9. listopadu 2006 Hradec Králové. Edited by Jan Sedláček. Vyd. 1. s přílohou CD. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006, 377 s. ISBN 8070414162. info
- BIELAWSKI, Larry. Blended eLearning : integrating knowledge, performance, support, and online learning. 2nd ed., enterprise-class ed. Amherst: HRD Press, 2005, xx, 326. ISBN 0874257174. info
- Konference eLearning ve vysokoškolském vzdělávání 2004 : sborník příspěvků. Edited by Bedřich Zimola. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004, 172 s. ISBN 8073181908. info
- GRIMUS, Margarete. eLearning, eTeaching, eEducation :an aspect of a new learning culture : study texts for European masters degrees. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2003, 205 s. ISBN 8073150522. info
- Výukové metody
- vysvětlení zadání seminárních projektů; společná práce studentů na projektech; prezentace a diskuze o výsledcích projektů;
- Metody hodnocení
- Seminární projekt v písemné podobě; Prezentace v hodině; Písemná zpráva;
- Informace učitele
- Všechny základní informace o průběhu kurzu jsou publikovány v online kurzu v prostředí ELF, do něhož mají studenti kdykoliv přístup. Základní informace obsahují program kurzu, podmínky jeho absolvování, témata seminárních prací, požadavky na jejich zpracování, způsoby prezentace prací (jsou-li zadány) apod. Studenti jsou povinni se s těmito podmínkami seznámit. Termíny zkoušek jsou zveřejňovány v IS MU.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2015/PAN111