FF:CLDS34 Writing Seminar V - Course Information
CLDS34 Writing Seminar V
Faculty of ArtsSpring 2017
- Extent and Intensity
- 0/0. 20 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Michaela Soleiman pour Hashemi, CSc. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D.
Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Eva Zachová
Supplier department: Department of Czech Literature – Faculty of Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Czech Literature (programme FF, D-FI4) (2)
- Course objectives
- The content of the subject is the final part of work on the dissertation thesis. PhD students present their work to their supervisors who confirm passing the subject.
- Syllabus
- Basic topics According to the assignment of a dissertation thesis.
- Literature
- ŠESTÁK, Zdeněk. Jak psát a přednášet o vědě. Illustrated by Hana Kymrová. Vyd. 1. Praha: Academia, 1999, 204 s. ISBN 8020007555. info
- Čmejrková, Světla - Daneš, František - Světlá, Jindra. Jak napsat odborný text. Vyd. 1. Voznice : LEDA, 1999. 255 s. ISBN 80-85927-69-1.
- ŠANDEROVÁ, Jadwiga and Alena MILTOVÁ. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách : několik zásad pro začátečníky. Vydání první. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005, 209 stran. ISBN 9788086429403. info
- ECO, Umberto and Ivan SEIDL. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997, 271 s. ISBN 80-7198-173-7. info
- Teaching methods
- Homework.
- Assessment methods
- credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught each semester.
General note: Posluchač zapisuje předmět v období, kdy již pracuje jen na disertaci a má splněny ostatní povinné kurzy kromě disertační práce..
- Enrolment Statistics (Spring 2017, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2017/CLDS34