FF:ROM0B116 Baskický jazyk II - Informace o předmětu
ROM0B116 Baskický jazyk II
Filozofická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 1/3/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Asier Amezaga Etxebarria, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 14:10–15:45 G02
- Předpoklady
- ROM0B113 Baskický jazyk I
ROM0B113 EUSKARA I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, M-FI)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Italský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Italský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Italský jazyk a literatura (program FF, M-FI)
- Italský jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Italský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Italský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, M-FI)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, M-FI)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Učitelství portugalského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství portugalského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Učitelství portugalského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Cíle předmětu
- Euskara hitz egiteari ekitea, eguneroko bizitzako egoeretan ikasleek hizkuntzaren benetako erabilera suma dezaten. / Comenzar a expresarse en euskera, de manera que los alumnos perciban su uso en situaciones cotidianas
- Osnova
- 1. Sarrera: Ongi etorri Euskal Herrira / Introducción. Bienvenidos al País Vasco 2. Euskararen fonetika eta grafia. / Fonética y ortografía del euskera. 3. Elkar ezagutzen. Agurra, izena, jatorria. Nor, Nongoa. Izan. / Conciéndose. Saludos, nombre, origen. Nor, Nongoa. Izan. 4. Zenbakiak. Adina, telefonoa, helbideak. / Números. Edad, teléfono, dirección. 5. Ahaidetasuna. Ezaugarri fisikoak. Lanbideak. Bizi izan. / Relaciones familIares. Características físicas. Profesiones. Bizi izan. 6. Egoera jakin bat azaltzea. Kaleko informazioa eskatu eta ematea. Non. Egon. Lekuzko adberbio eta nozioak. / Explicar una situación concreta. Solicitar y dar información en la calle. Non. Egon 7. Postal bat idaztea. / Escribir una postal
- Literatura
- Elhuyar Fundazioa (2016). Elhuyar hiztegiak. http://hiztegiak.elhuyar.eus/
- EEAA (2016). Memrise: Euskara. http://www.memrise.com/home/
- Urkizu, Marian; Etxabe, Itziar; Alkain, Ana eta Aio, Beatriz (2011). Arian. Euskara ikasteko metodoa. Elkar: Donostia.
- Zubiri, Ilari (2000). Gramática didáctica del euskera. Didaktiker: Bilbao.
- Salaburu Etxeberria, Pello (1996). Ikaslearen esku-liburua. Ediciones Mensajero: Bilbo.
- Výukové metody
- Orokorrean, klaseko jarduerak taldean egingo dira eta ikasleen parte hartze aktiboa eskatuko dute. Horretaz gain, etxean lan indibiduala egin beharko da. / Los ejercicios que realizaremos en clase serán, en general, en grupo y requerirán de la participación activa de los estudiantes. También habrá que realizar tareas inviduales en casa.
- Metody hodnocení
- Idatzizko azterketa eta parte hartzea. Azterketa gainditzeaz gain, jakintzagaia gainditzeko ezinbestekoa da klasera etorri eta parte hartzea. / Examen escrito y participación. Además del examen, para superar la asignatura es imprescindible asistir y participar en clase
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://www.hiztegia.net
This course is the continuation of BASQUE I www.habe.euskadi.net - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2017/ROM0B116