FF:KSCX02 Moderní čínština II - Informace o předmětu
KSCX02 Moderní čínština pro neoborové studenty II
Filozofická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Su Heng (přednášející)
- Garance
- doc. Lucie Olivová, MA, Ph.D., DSc.
Seminář čínských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Pospěchová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Seminář čínských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- KSCX02/01: Čt 17:30–19:05 U13
KSCX02/02: St 17:30–19:05 U14 - Předpoklady
- KSCX01 Čínština pro nesinology I
Kurz vyžaduje absolvování kurzu Moderní čínština I (RLB130, KSCX01) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Religionistika (program FF, B-HS)
- Religionistika (program FF, B-PH) (2)
- Religionistika (program FF, N-HS)
- Religionistika (program FF, N-PH) (2)
- Cíle předmětu
- Upon successful completion of the course, students will reach intermediate level in Chinese language in these four competencies:
- speaking: o Spoken Mediation: Students will be able to reproduce conversation schemes in conversation situation given by the textbook. o Spoken Interaction and Production: In the same time they will independently apply the conversation schemes and acquired vocabulary to other conversation situation and themes.
- reading: o Reading Comprehension: Students will be able to read basic conversation texts given in the textbook. In the same time they will be able to apply acquired grammar, vocabulary and the reading principles to unknown texts, which are in the terms of their level equivalent to the textbook text.
- writing:
o Written Mediation: Students will be able to actively reproduce a written text. o Written production: Students will be able to use acquired skills to create own texts.
- Listening Comprehension: Students will be able to identify and comprehend conversation situations. - Výstupy z učení
- Upon successful completion of the course, students will reach intermediate level in Chinese language in these four competencies:
- speaking: o Spoken Mediation: Students will be able to reproduce conversation schemes in conversation situation given by the textbook. o Spoken Interaction and Production: In the same time they will independently apply the conversation schemes and acquired vocabulary to other conversation situation and themes.
- reading: o Reading Comprehension: Students will be able to read basic conversation texts given in the textbook. In the same time they will be able to apply acquired grammar, vocabulary and the reading principles to unknown texts, which are in the terms of their level equivalent to the textbook text.
- writing:
o Written Mediation: Students will be able to actively reproduce a written text. o Written production: Students will be able to use acquired skills to create own texts.
- Listening Comprehension: Students will be able to identify and comprehend conversation situations. - Osnova
- This course is taught according to the Integrated Chinese Textbook, Level 1 Part 1 lessons 4-6.
- Literatura
- povinná literatura
- LIU, Yuehua. Integrated Chinese : simplified and traditional characters. 3rd ed. Boston: Cheng & Tsui Company, 2010, vi, 102. ISBN 9780887276941. info
- doporučená literatura
- Náhradní obsah: Švarný, Oldřich a David Uher: Hovorová čínština. Úvod do studia hovorové čínštiny [Colloguial Chinese. An Introduction to the Chinese Language]. Olomouc: Univerzita Palackého 2001, 190 p. ISBN 80-244-0298-X.
- UHER, David, Xuemin LIU a Jakub VYKOUKAL. Učebnice čínské konverzace. Vydání první. Praha: Leda, 2007, 223 stran. ISBN 9788073351090. info
- Výukové metody
- The course which has a form of language training, is based on a Integrated Chinese textbook. The emphasis is put on even cultivation of four basic language competencies: speaking, reading, writting, and listening comprehension by interpretation of grammar, drill in creating correct syntactic structures with respect to specific contexts, reading, and homeworks.
- Metody hodnocení
- 1) fullfil all homeworks and activities 2) max 2 unexcused absences 3) final test: minimum 70%
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2018/KSCX02