FF:REBcA12 Askisis me lektora VI - Informace o předmětu
REBcA12 Askisis me lektora VI
Filozofická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Vasiliki Arvaniti (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Irena Radová, Ph.D.
Ústav klasických studií – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Erlebachová
Dodavatelské pracoviště: Ústav klasických studií – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 9:10–10:45 B2.52
- Předpoklady
- REBcA11 Askisis me lektora V
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Mediteránní studia (program FF, N-FI) (2)
- Mediteránní studia (program FF, N-HS)
- Novořecký jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Novořecký jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Cíle předmětu
- Οι Ασκήσεις με Λέκτορα VΙ αποτελούν συνέχεια του αντίστοιχου μαθήματος Ασκήσεις με Λέκτορα V του προηγούμενου εξαμήνου. Η γλώσσα του μαθήματος είναι η ελληνική. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι η βελτίωση ανεξάρτητου προφορικού και γραπτού λόγου ΚΕΠΑ Β2). Το μάθημα επικεντρώνεται σε επίκαιρα θέματα από τον ελληνικό τύπο και θέματα που αφορούν στην ελληνική λογοτεχνία, ιστορία και πολιτισμό. Cvičení probíhají v novořečtině a navazují na Askisis me lektora V. Hlavním cílem kurzu je kultivace samostatného ústního a písemného projevu v novořečtině (SERR B2). Cvičení jsou zaměřena na aktuální témata z řecého tisku a na témata týkající se řecké literatury, historie a kultury vůbec.
- Výstupy z učení
- Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε ανάλογο γλωσσικό επίπεδο (ΚΕΠΑ Β2) ικανοί:
να επικοινωνούν ενεργά στα νέα ελληνικά, να γράφουν νεοελληνικά κείμενα πάνω σε θέματα που εξασκούνται στο μάθημα, να κατανοούν και δυσκολότερα νεοελληνικά κείμενα.
Po skončení kurzu budou studenti na odpovídající jazykové úrovni (SERR B2) schopni:
aktivně využívat získanou slovní zásobu a vést plynulou konverzaci v novořečtině na známá témata; rozumět souvislému srozumitelnému projevu v novořečtině; psát souvislé texty na probíraná témata; rozumět i náročnějším novořeckým textům (originálním textům se slovníkem) týkajícím se známých témat. - Osnova
- Ανάγνωση κειμένων από τον τύπο και λογοτεχνικών κειμένων.
- Συζητήσεις πάνω σε θέματα από τα αναφερόμενα κείμενα.
- Εξάσκηση προφορικού και γραπτού λόγου στα νέα ελληνικά.
- Četba ukázek z řeckých novin, časopisů, literárních děl.
- Konverzace navazující na četbu ukázek.
- Nácvik kultivovaného ústního a písemného projevu v novořečtině.
- Literatura
- DOSTÁLOVÁ, Růžena a Aikaterini FRANC. Základní kurz novořeckého jazyka. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 490 s. ISBN 8021023953. info
- Ta nea ellinika jia xenus. Thessaloniki, 1990. info
- Ta nea ellinika jia xenus, vivlio askiseon. Thessaloniki, 1990. info
- Ta nea ellinika jia xenoglossus. Athina, 1983. info
- Archizo ta ellinika. Thessaloniki, 1983. info
- Perissotera ellinika. Thessaloniki, 1982. info
- Ellinika tora 2+2. Athina 1992, 1992. info
- DĪMĪTRA, Dīmītra a Marineta PAPACHEIMŌNA. Ellinika tora 2+2 : lyseis. Athina: Nostos, 87 s. ISBN 9698513731. info
- IRINI PATHIAKI. Ellinika B. 1. vyd. Athina: Patakis, 2011, 390 s. info
- ARVANITAKĪS, Kleanthīs a Frosō ARVANITAKĪ. Epikoinoniste ellinika : vivlio askiseon. 4i anatyposi. Athina: Deltos, 2006, 56 s. ISBN 9608464064. info
- DĪMĪTRA, Dīmītra a Marineta PAPACHEIMŌNA. Ellinika tora 2+2 : tetradio askiseon. Illustrated by Sofia Zarabouka. 2i ekdosi. Athina: Nostos, 2005, 82 s. ISBN 9607310149. info
- ARVANITAKĪS, Kleanthīs a Frosō ARVANITAKĪ. Epikoinoniste ellinika. 3i anatyposi. Athina: Deltos, 2005, 287 s. ISBN 9608464056. info
- DEMIRĪ-PRODROMIDOU, Elenī, Roula KAMARIANOU-VASILEIOU a Stathīs EUSTATHIADĪS. Nea Ellīnika gia metanastes palinnostountes, prosfyges kai xenous : 2. epipedo : "--kai kalī epitychia". Athīna: Metaichmio, 2002, 447 s. ISBN 9789603754190. info
- Výukové metody
- Το μάθημα πραγματοποιείται σε μορφή σεμιναρίων. Μετά από την επεξεργασία κειμένων επιδιώκεται η συζήτηση και η ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων, καθώς αποδίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα στη διατύπωση και στην εκφορά του λόγου τους. Στο τέλος κάθε μαθήματος δίνονται ασκήσεις, κυρίως ερωτήματα-θέματα τα οποία θα πρέπει να αναπτύξουν οι φοιτητές στο σπίτι. Τα κείμενά τους διορθώνονται και σχολιάζονται στην τάξη.
Στο μάθημα χρησιμοποιούνται: CD, video, e-learning, ιστοσελίδες για τη διδασκαλία νεοελληνικών.
Výuka probíhá formou semináře. Studenti pracují s vybranými texty a poté diskutují na dané téma. Jako domácí práce jsou jim zadávána cvičení v podobě otázek nebo témat, která zpracují na základě vybraného textu nebo svých vlastních názorů. Vypracovaná cvičení jsou kontrolována a probírána na hodině. Při výuce se využívají výuková CD, videa, e-learning, webové stránky určené pro výuku řečtiny, zahrnující videa, cvičení, testy ad., např. http://www2.media.uoa.gr/language/ - Metody hodnocení
- Προφορική παρουσίαση κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων Γραπτή και προφορική εξέταση επί των θεμάτων που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων.
- Vyučovací jazyk
- Nová řečtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2018/REBcA12