FF:US_184 Reklama - Informace o předmětu
US_184 Reklama jako kulturní fenomén druhé poloviny 20. století
Filozofická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Helena Maňasová Hradská, Ph.D. (přednášející), PhDr. Dagmar Koudelková (zástupce)
- Garance
- PhDr. Dagmar Koudelková
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 9:10–10:45 N51
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hudební věda (program FF, B-HS)
- Hudební věda (program FF, B-OT) (5)
- Hudební věda (program FF, N-HS) (2)
- Hudební věda (program FF, N-OT) (4)
- Management v kultuře (program FF, N-HS)
- Management v kultuře (program FF, N-OT) (4)
- Sdružená uměnovědná studia (program FF, B-HS)
- Sdružená uměnovědná studia (program FF, B-OT) (5)
- Srovnávací a uměnovědná studia (program FF, N-HS)
- Srovnávací a uměnovědná studia (program FF, N-OT) (3)
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-HS)
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-OT) (5)
- Teorie interaktivních médií (program FF, N-HS)
- Teorie interaktivních médií (program FF, N-OT) (3)
- Učitelství estetické výchovy pro střední školy (program FF, N-SS) (3)
- Cíle předmětu
- Seznámit studenty s reklamou jako specifickým vizuálním komunikačním prostředkem, který využívá možnosti rétoriky, designu a umění, zrcadlí specifika své doby a pracuje s univerzáliemi lidské percepce. Přednášky budou zaměřeny na klíčová témata fenoménu reklamy a persvazivní komunikace vizuálními prostředky (propagace, propaganda) v rámci období po druhé světové válce do posledních let století 21.
- Výstupy z učení
- Student bude seznámen s klíčovými tématy fenoménu reklamy v daném období, bude schopen reflektovat kontext, v němž reklamní materiál vznikal.
- Osnova
- 0-úvodní do poválečné situace, nová média a kritika reklamy 1-Endlich wieder...Krieg: nostalgie, mezinárodní styl, pojem "amerikanizace", dva tábory "studené války" 2-Kritika konzumu I (USA) 3-Od Bruselu po New York: oteplování, psychedelie a pop-art v reklamě 4-Kritika konzumu II (Francie) 5-Cooking Nature a kritický design v reklamě (Grapus) 6-Vítězná reklama nebo kritika III? (Foucault a Lipovetsky) 7-80. léta na východě: plakát a televize 8-Benetton a "hodná angažovaná" reklama: O. Toscani 9-subvertising a věčně "kreativní" kapitalismus: Funky Business, Guerilla marketing a rekuperace 10-Závěr: afirmativní kultura navěky?
- Literatura
- PINCAS, Stéphane a Marc LOISEAU. Dějiny reklamy. Edited by Maurice Lévy, Translated by Pavel Brožek. V Praze: Slovart, 2009, 336 s. ISBN 9783836515658. info
- Výukové metody
- přednáška, diskuze
- Metody hodnocení
- formou závěrečné rozpravy o přednesených tématech
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2018/US_184