FF:UZPH22 Pedagogická praxe DF a ZSV - Informace o předmětu
UZPH22 Pedagogická praxe v rámci Didaktiky filozofie a ZSV
Filozofická fakultajaro 2019
- Rozsah
- max. 10 hodin během praxe. 8 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Tomáš Měšťánek (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. BcA. Jiří Raclavský, Ph.D.
Katedra filozofie – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra filozofie – Filozofická fakulta - Předpoklady
- UZPH2108 Didaktika filosofie a ZSV I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Filozofie (program FF, M-HS)
- Filozofie (program FF, M-PH)
- Filozofie (program FF, N-HS)
- Filozofie (program FF, N-PH) (2)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Cíle předmětu
- Během praxe aplikuje student poznatky získané v kursu při vlastních výukových pokusech (pod vedením cvičného učitele příslušné střední školy). Metodicky si připravuje a vede hodiny běžné výuky základů společenských věd (resp. občanského a společenskovědního základu, občanské nauky atd. podle typu střední školy). Na základě zadaného úkolu analyzuje určitý výukový jev, připraví o něm písemnou zprávu a vede pak o něm diskusi v didaktickém kursu.
- Osnova
- Metodická příprava. 4 hodiny náslech, 4 hodiny výstup. Analýza sledovaného jevu.
- Literatura
- povinná literatura
- MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003, 219 s. 148. ISBN 80-7315-039-5. info
- doporučená literatura
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 3. Praha: Portál, 2004, 380 s. ISBN 807178978X. info
- Výukové metody
- Praxe na gymnáziu nebo na střední odborné škole musí probíhat v běžných vyučovacích hodinách (nikoli ve volitelných seminářích apod.). Během náslechů u učitele vedoucího praxi sledují posluchači metodické stránky výuky (strukturu hodiny, formy komunikace učitel-žák apod.). Po skončení vlastních výukových pokusů (výstupů) zpracují rozbor zadaného pedagogického jevu. Minimální rozsah praxe: 4 hodiny náslechů, 4 hodiny vlastních výstupů.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Podmínky: 1. absolvování praxe, potvrzení a hodnocení vedoucím učitelem; 2. písemné zpracování zadaného pedagogického jevu; 3. rozbory ped. pokusů v rámci lekcí Didaktiky ZSV.
- Informace učitele
- Pokyny a příslušné formuláře k praxi jsou ve studijních materiálech tohoto předmětu v IS.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2019/UZPH22