FF:IMK153 Algoritmické umění – praxe - Informace o předmětu
IMK153 Artgorithms: Algoritmické umění – praxe
Filozofická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 80 hodin výuky/semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Staudek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Tomáš Staudek, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 28. 2. 9:00–10:40 N31, Pá 27. 3. 9:00–10:40 N31, Pá 24. 4. 9:00–10:40 N31, Pá 15. 5. 9:00–10:40 N31
- Předpoklady
- Zapsání předmětu je podmíněno úspěšným ukončením předmětu IMK152; předpokládá umělecké cítění a středně pokročilou uživatelskou znalost programů pro úpravu obrazu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-OT)
- Cíle předmětu
- Předmět je věnován průniku umění, matematiky a algoritmů. Zabývá se praktickými aplikacemi softwarové estetiky a programovatelné obraznosti ve výtvarném umění. Studenti předmětu
- se seznámí s aktuálním vývojem a tendencemi v oblasti generativního umění;
- prohloubí znalosti o aplikacích matematiky a informatiky ve výtvarném umění;
- porozumí principům exaktní estetiky v procesu návrhu i posuzování umění;
- získají praktické dovednosti v užívání softwarových nástrojů pro generovanou tvorbu;
- vytvoří ze vzniklých děl kolektivní výstavu. - Výstupy z učení
- Studenti budou po absolvování předmětu schopni
- porozumět algoritmickým konceptům a nástrojům v umělecké tvorbě;
- navrhnout a aplikovat vlastní postupy generativní tvorby ve volném i užitém umění;
- interpretovat a hodnotit algoritmickou výtvarnou tvorbu prostředky exaktní estetiky;
- spolupracovat v týmu na produkci kolektivního výtvarného projektu. - Osnova
- - Digitální improvizace.
- - Počítačová koláž a roláž.
- - Modelování estetických funkcí.
- - Generovaná a kombinatorická grafika.
- - Bezkontextová grafika.
- - Grafika evolučních algoritmů.
- - Fraktální grafika v hyperkomplexní rovině.
- - Nelineární fraktály a chaotické atraktory.
- - Periodický ornament a zámkové mozaiky.
- - Islámský ornament.
- - Kruhová limita a hyperbolický ornament.
- - Generativní sochařství.
- - Produkce kolektivního výtvarného projektu.
- Literatura
- povinná literatura
- STINY, George a James GIPS. Algorithmic Aesthetics: Computer Models for Criticism & Design in the Arts. University of California, 1978. ISBN 0-520-03467-8. URL info
- doporučená literatura
- CAPLAN, Craig S. The Bridges Archive. The Bridges Organization, 2013. URL info
- FRIEDMAN, Nat a Ergun AKLEMAN. HYPERSEEING. The International Society of the Arts, Mathematics, and Architecture (ISAMA), 2012. URL info
- MONFORT, Nick a Patsy BAUDOIN. 10 PRINT CHR$(205.5+RND(1)); : GOTO 10. The MIT Press, 2012. URL info
- RADOVIC, Ljiljana. VisMath. Mathematical Institute SASA, Belgrade, 2014. ISSN 1821-1437. URL info
- SCHIFFMAN, Daniel. The Nature of Code: Simulating Natural Systems with Processing. Daniel Schiffman, 2012. ISBN 0-9859308-0-2. URL info
- Výukové metody
- Předmět je tvořen semináři a samostatně zpracovávanými projekty. Po komentovaném úvodu do daného tématu následuje tutorované praktikum, v němž jsou představeny možnosti výtvarného ztvárnění tématu softwarovými nástroji. Semináře jsou doplněny o e-learningovou podporu ve výukovém systému Schoology. Od studentů se očekává účast na seminářích a samostatná tvůrčí činnost dle poskytnutých podkladů.
Projekty jsou zadány formou domácích úloh. Ke každému zadání jsou připraveny volně dostupné tvůrčí aplikace. Postup práce bude na seminářích konzultován s vyučujícím. Vybrané výtvarné výstupy studentů budou prezentovány formou výstavy. - Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zkouškou. Výsledná známka odpovídá počtu bodů získaných v průběhu semestru. Studenti absolvují kurz po splnění alespoň poloviny samostatných projektů (50 bodů). Ke zkouškovému projektu (dalších 50 bodů) finalizují vybraná díla pro výstavu a vypracují k nim písemnou zprávu shrnující použité algoritmy a jejich parametry. Další body mohou studenti získat za aktivitu na seminářích.
Hodnoticí škála: A = 100–90, B=89–80, C=79–70, D=69–60, E=59–50, F<50 bodů. - Informace učitele
- https://artgorithms.tumblr.com/
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2020/IMK153