FF:AJU2104 ICT ve výuce angličtiny - Informace o předmětu
AJU2104 ICT ve výuce angličtiny
Filozofická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 14:00–15:40 G22
- Předpoklady
- This course is for future teachers of English and therefore requires a good working knowledge of English and at least some awareness of pedagogy. A reasonably good use of computers is also expected: naming and saving files, basic web tools, etc.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-AJU_) (3)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-GK)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-MA)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-TV)
- Cíle předmětu
- Cílem tohoto kurzu je prostřednictvím řady pomůcek a nástrojů seznámit studenty s uváženým používáním ICT ve výuce angličtiny v kontextu sekundárního vzdělávání. Tento praktický kurz studentům ukáže, jak skloubit didaktiku angličtiny s používáním ICT při řízení výuky, výběru, rozšiřování, úpravě a úplné změně existujících aktivit za účelem rozvoje rozličných aspektů komunikační kompetence a digitální gramotnosti žáků ve třídě i mimo ni.
- Výstupy z učení
- Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Rozumět konceptu digitální gramotnosti a jeho praktickému využití; 2. Řádně používat různé pomůcky, ICT nástroje a typy úkolů při výuce jazykových prostředků a řečových dovedností s cílem rozvíjet různé aspekty komunikační kompetence žáků ve třídě i mimo ni. 3. Vybírat výukové aktivity efektivně využívající ICT, včetně výběru a hodnocení vhodných nástrojů a materiálů z online i offline zdrojů. 4. Vytvářet materiály a vztahovat různé teorie učení (např. behaviorismus, sociokulturní teorie) k různým ICT nástrojům a typům úkolů. 5. Efektivně využít ICT k řízení výuky, včetně diferenciace. 6. Používat různá virtuální učební prostředí a komunikační nástroje pro různé účely, včetně komunikace s rodiči. 7. Vytvořit osobní studijní síť za účelem navazování kontaktů, sbírání materiálů a reflexe vlastní praxe.
- Osnova
- 1. Úvod do technologiemi podporovaného učení se jazyku, včetně digitální gramotnosti. 2. Výběr a hodnocení nástrojů a materiálů pro technologiemi posílené učení se jazyku. 3. Nástroje a typy úkolů pro integraci technologie do výuky jazykových prostředků a dovedností s odkazem na modely SAMR (nahrazení, rozšíření, modifikace a úplná změna) a TPACK (technologicko-didaktické znalosti obsahu). 4. Tvorba na studenta orientovaných materiálů určených pro technologiemi posílené učení se jazyku. 5. Řízení žáků a procesů učení se pomocí technologií. 6. Tvorba a údržba osobních studijních sítí za účelem profesního růstu.
- Literatura
- povinná literatura
- Dudeney, G., Hockly, N., & Pegrum, M. (2013) Digital Literacies. Malaysia: Pearson.
- doporučená literatura
- Wilden, S. (2017). Mobile Learning. China: OUP
- Dudeney, G (2002) The Internet and the Language Classroom. Cambridge:Cambridge University Press
- Lewis, G. (2010) Bringing Technology into the Classroom. USA: OUP
- Stanley, G. (2013) Language Learning with Technology. UK: CUP.
- Výukové metody
- Výklad s možností praktické ukázky, diskuze, četba.
- Metody hodnocení
- Každý student sestaví s pomocí nástrojů, jež budou představeny během kurzu, a s pomocí aktivit, jež během kurzu vytvoří, webovou stránku. Ta bude zahrnovat nástroje a úkoly pomáhající žákům s alespoň dvěma jazykovými prostředky (slovní zásoba, výslovnost, funkce, gramatika) a dvěma řečovými dovednostmi (čtení, psaní, poslech, mluvení) a poskytne potenciálním žákům řadu kognitivně náročných aktivit. Tímto způsobem bude prokázáno, že studenti zpracovali informace probrané během kurzu a že jsou schopni řádně využít technologiemi obohacené učení se jazyku k rozvoji komunikační kompetence žáků.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://www.phil.muni.cz/elf/course/category.php?id=1
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2021/AJU2104