FF:ROM1BBA02 Baskický jazyk II - Informace o předmětu
ROM1BBA02 Baskický jazyk II
Filozofická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 1/3/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Denis Almandoz Irigoyen (přednášející)
- Garance
- Denis Almandoz Irigoyen
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 8:00–9:40 D41
- Předpoklady
- ROM1BBA01 Baskický jazyk I || ROM0B113 Baskický jazyk I
Los estudiantes habrán tenido que haber completado anteriormente el curso de Vasco I. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, M-FI)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Italský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Italský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Italský jazyk a literatura (program FF, M-FI)
- Italský jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Italský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Italský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, M-FI)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, M-FI)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Učitelství portugalského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství portugalského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Učitelství portugalského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Cíle předmětu
- Euskara hitz egiteari ekitea, eguneroko bizitzako egoeretan ikasleek hizkuntzaren benetako erabilera suma dezaten. / Comenzar a expresarse en euskera, de manera que los alumnos perciban su uso en situaciones cotidianas
- Výstupy z učení
- El estudiante adquirirá un nivel A1 en lengua vasca según el Marco de Referencia Europeo.
- Osnova
- 1. Repaso del programa de Euskera I. Presentación de datos personales. Preguntas y respuestas. 2. Pedir la hora. Números. Días de la semana. Meses del año. Estaciones. 3. Descripción de Ciudades y lugares. Verbos: Izan, Egon, Ukan. Colores, adjetivos. Posposiciones: aurrean, azpian, ondoan, ezkerraldean, eskuinaldean etc. 4. Petición de comidas y bebidas en restaurantes. Verbos: Nahi izan, Behar izan, Ahal izan, Balio izan. 5. Declinaciones y pronombres interrogativos: Nor, Nori, Nork, Noren, Norekin, Norentzat, Zenbat, etc. 6. El Tiempo. Verbos: Llover, nevar, hacer viento, hacer frío, hacer calor, etc. Verbo puntual: Ari izan (ikasten ari naiz). 7. Tiempos verbales: presente, pasado y futuro. 8. Verbos sintéticos: Joan/Ir, Etorri/Venir, Ibili/Andar. 9. La coordinación: y (eta), pero (baina), ó (edo), por tanto (beraz), (por eso) horregatik etc. 10.Nominalización del verbo: EgiTEA; IkusTEA; lan egiTEA.
- Literatura
- Zubiri, Ilari (2000). Gramática didáctica del euskera. Didaktiker: Bilbao.
- Salaburu Etxeberria, Pello (1996). Ikaslearen esku-liburua. Ediciones Mensajero: Bilbo.
- Urkizu, Marian; Etxabe, Itziar; Alkain, Ana eta Aio, Beatriz (2011). Arian. Euskara ikasteko metodoa. Elkar: Donostia.
- EEAA (2016). Memrise: Euskara. http://www.memrise.com/home/
- Elhuyar Fundazioa (2016). Elhuyar hiztegiak. http://hiztegiak.elhuyar.eus/
- Výukové metody
- Orokorrean, klaseko jarduerak ikasleen parte hartze aktiboa eskatuko dute. Horretaz gain, etxean lan indibiduala egin beharko da. / Los ejercicios que realizaremos en clase requerirán de la participación activa de los estudiantes. También habrá que realizar tareas individuales en casa.
- Metody hodnocení
- Idatzizko azterketa eta parte hartzea. Azterketa gainditzeaz gain, jakintzagaia gainditzeko ezinbestekoa da klasera etorri eta parte hartzea. / Examen escrito y participación. Además del examen, para superar la asignatura es imprescindible asistir y participar en clase
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Informace učitele
- http://www.hiztegia.net
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2022/ROM1BBA02