FF:RSb025 Marketing cestovního ruchu - Informace o předmětu
RSb025 Marketing cestovního ruchu
Filozofická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Josef Dohnal, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Josef Dohnal, CSc. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Josef Dohnal, CSc.
Ústav slavistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Ústav slavistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 8:00–9:40 D31
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Polština pro profesní a obchodní praxi (program FF, B-PJ_)
- Polština se zaměřením na oblast firemní praxe, služeb a cestovního ruchu (program FF, B-FI)
- Ruština pro společenskou praxi (program FF, B-RS_)
- Ruština se zaměřením na oblast firemní praxe, služeb a cestovního ruchu (program FF, B-FI)
- Ukrajinská studia (program FF, B-FI) (2)
- Ukrajinská studia (program FF, B-HS)
- Ukrajinská studia (program FF, B-UKS_)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je získání potřebných znalostí a dovedností z oblasti marketingu cestovního ruchu. V rámci předmětu budou studenti seznámeni s dílčími problémy této vědní disciplíny, multioborovými souvislostmi cestovního ruchu a také se základy marketingu. Výklad se kromě výše uvedeného zaměří především na analýzu vnějšího a vnitřního prostředí, marketingovou strategii, marketingové cíle, marketingový mix či segmentaci trhu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v oblasti cestovního ruchu,
- zpracovávat marketingové analýzy, strategie apod. - Osnova
- - Cestovní ruch, jeho typologie, geografie a historický vývoj
- - Ekonomický význam a politika cestovního ruchu
- - Management cestovního ruchu
- - Marketing cestovního ruchu
- - Marketingová analýza
- - Marketingová strategie
- - Segmentace trhu
- - Marketingový mix
- - Marketing destinace (Česká republika, Rusko, Polsko)
- Literatura
- VYSTOUPIL, Jiří, Martin ŠAUER, Andrea HOLEŠINSKÁ a Petra METELKOVÁ. Marketing cestovního ruchu. 2007. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2007, 134 s. ISBN 978-80-210-4240-7. info
- HALL, C. Michael a Stephen PAGE. The geography of tourism and recreation : environment, place and space. 3rd ed. London: Routledge, 2006, xxi, 427. ISBN 0415335612. info
- KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing : destinace cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2003, 173 s. ISBN 8086119564. info
- PÁSKOVÁ, Martina a Josef ZELENKA. Výkladový slovník cestovního ruchu. [Praha]: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2002, 448 s. info
- MALÁ, Vlasta. Základy cestovního ruchu. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2002, 97 s. ISBN 8024504391. info
- MORRISON, Alastair M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. Translated by Dana Slámová. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 523 s. ISBN 80-85605-90-2. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, prezentace a skupinový projekt.
- Metody hodnocení
- 80% docházka
Požadavky ke zkoušce: projekt (40 %), průběžný test znalostí (20 %) a závěrečný písemný test (40 %)
Hodnocení: A: 100–93; B: 92–85; C: 84–77; D: 76–69; E: 68–60; F: 59–0 - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2022/RSb025