FF:AR2A304 Archivní management+marketing - Informace o předmětu
AR2A304 Archivní management a marketing
Filozofická fakultajaro 2023
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. David Valůšek (přednášející)
- Garance
- Mgr. David Valůšek
Ústav pomocných věd historických a archivnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Olga Barová
Dodavatelské pracoviště: Ústav pomocných věd historických a archivnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každé liché úterý 16:00–17:40 B2.51
- Předpoklady
- ! AR2A205 Archivní management+marketing
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Archivnictví (program FF, N-AR_) (3)
- Pomocné vědy historické (program FF, N-PV_) (3)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu archivní management a marketing je seznámení studentů s řízením archivů a způsoby komunikace s veřejností. Cílem je obě témata zasadit nejprve do obecnějšího kontextu a následně je aplikovat na archivnictví. Oblast managementu bude soustředěna na řízení v úrovni vedoucích oddělení státních archivů. Teoretická rovina definovaná především zákonem o státní službě bude konfrontována s poznatky vycházejícími z praxe. Oblast managementu se zaměří obecně na identifikaci komunikačních kanálů mezi archivy a veřejností, jejich analýzou a praktickými zkušenostmi při jejich využívání.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen:
- vyhledat a posoudit kvalitu veřejných výstupů tuzemských i zahraničních archivů;
- orientovat se v organizačních strukturách archivů s důrazem na archivy státní;
- získá znalost řídících mechanismů a principu subordinace;
- schopnost aplikovat ustanovení archivního a služebního zákona v oblasti managementu. - Osnova
- 1. Archivář – státní úředník – manažer
- 2. Řízení archivu v dikci zákona o státní službě
- 3. Archiv – státní úřad, paměťová a vědecká instituce
- 4. Archivní web – elektronická brána archivu
- 5. Způsoby prezentace archivů
- 6. Archivy a média
- 7. Propagace archivů
- Literatura
- Zákon č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů.
- JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění : [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 9788024727240. URL info
- Bačuvčík, R.: Marketing neziskového sektoru. Zlín 2006.
- KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 304 s. ISBN 8024711044. URL info
- Kotler, P.: Deset smrtelných marketingových hříchů. Praha 2005.
- SVOBODA, Václav. Public relations : moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 240 s. ISBN 8024705648. info
- Výukové metody
- Přednáška, analýza a hodnocení prezentačních výstupů archivů.
- Metody hodnocení
- Kolokvium
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2023/AR2A304