AJU5305 Učitelská praxe z anglického jazyka 3

Filozofická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/0/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Formanová (pomocník)
Garance
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Předpoklady
AJU5103 Didaktika AJ III && AJU5401 Zkouška z anglického jazyka && AJU5402 Ústní zkouška z AJ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tento kurz navazuje na kurz Učitelská praxe z anglického jazyka 2. Studenti stráví za účelem profesního rozvoje další dva týdny na vybrané střední škole (pokud možno jiného typu). Studenti budou pozorovat svého mentora a spolužáky, připravovat a realizovat výuku sami a se svými spolužáky, zúčastní se reflektivních setkání a budou stínovat svého mentora při každodenních školních aktivitách. Studenti sestaví portfolio, s nímž se bude pracovat během státní závěrečné zkoušky.
Výstupy z učení
Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Vytvořit vhodné přípravy pro hodiny anglického jazyka podle zaměření kurzu a školy (např. obecná angličtina, kultura a literatura anglofonních zemí, interkulturní komunikace, angličtina pro specifické účely). 2. Vybrat, adaptovat a rozšířit materiály vhodné pro potřeby studentů a prostředí výuky a vyučovat s vědomím o rozdílných potřebách a preferencích v učení se u jednotlivých studentů. 3. Samostatně a týmově odučit hodiny jazyka a demonstrovat tak efektivní realizaci své přípravy a vhodné uzpůsobení vyučování skutečným podmínkám výuky angličtiny na středních školách. 4. Analyzovat a reflektovat na vlastní vyučování, přípravu hodiny a praxi a poskytnout a přijmout konstruktivní zpětnou vazbu. 5. Zvládnout každodenní úkoly středoškolského učitele, například zápis do třídní knihy. 6. Srovnat praxi na dvou různých školách (tj. Učitelskou praxi z anglického jazyka 2 a 3). 7. Zadat a opravit písemnou práci žáků.
Osnova
  • Students participate in external teaching at a selected secondary school. The number of hours to be spent at the school and their distribution according to individual activities are specified by the course teachers. Students arrange their teaching practice in accordance with the information given here: https://www.phil.muni.cz/student/pedagogicke-praxe Students realize their practice during the teaching period of the semester. Students start their practice only after: 1. The administrative process of the practice arrangement is completed. 2. The semester introductory meeting at the department (this is realized in connection to the corresponding Reflective Seminar)
Literatura
    povinná literatura
  • Individual school educational programmes relevant to the secondary school placement
  • Rámcový vzdělávací program daného typu školy (dostupné z www.rvp.cz)
    doporučená literatura
  • Thornbury, S. (1997). About Language. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Crooks, G. (2003). A Practicum in TESOL: Professional Development through Teaching Practice. Cambridge: CUP.
  • Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. (2005). Teaching Practice Handbook. Oxford: Macmillan.
  • Scrivener, J. (1994). Learning Teaching: A guidebook for English Language Teachers. Oxford: Macmillan Heinemann.
  • Parrott, M. (2010). Grammar for English Language Teachers. Cambridge: CUP.
  • Harmer, J. (2007). The practice of English Language Teaching. Harlow: Longman.
Výukové metody
Studenti vyučují pod dohledem mentorů, plní náslechové úkoly, podílí se na každodenních středoškolských aktivitách.
Metody hodnocení
To pass the course successfully students need to: - Participate in external practice at a selected secondary school in accordance with the instructions of course teachers. - Submit all the required documents (reflective diary, (self)evaluation document in pdf, portfolio, in some cases Agreement) by the deadline specified for the particular semester. Details regarding the documents and the deadline are described here: https://www.phil.muni.cz/student/pedagogicke-praxe
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2022, jaro 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2024/AJU5305