FF:ISKM53 Leadership - Informace o předmětu
ISKM53 Leadership
Filozofická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Petr Pouchlý (přednášející)
Mgr. Tomáš Štefek (cvičící) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 16:00–17:40 L41, kromě Po 15. 4.
- Předpoklady
- TYP_STUDIA(N)
Žádné povinné. Předchozí zkušenost na (studentském) projektu v pozici vedoucího je výhoda. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 8/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS)
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-ISK_) (5)
- Cíle předmětu
- Co chci, aby se studenti naučili? - pochopili základy jak pracovat s týmem, který by měli vést (být jeho součástí) - jaké vlastnosti v sobě zlepšovat, pokud se chtějí stát dobrým lídrem (šéfem) - rozuměli rozdílu mezi řízením lidí a vedení lidí - seznámili se z tvrdými metodami řízení projektů a jejich návazností práci v týmu - rozpoznali rozdílné typologie osobností pro práci v týmu - položili základy své budoucí profesní kariéře na vůdcovské pozici
- Osnova
- Kdo jsem já 1. Osobnost lídra - význam vedení pro tým/skupinu - rozdíl mezi manažerem a lídrem - vedení/řízení lidí - volní vlastnosti a předpoklady 2. Není šéf jako šéf - česká praxe v řízení lidí - řídící styly (benefity/úskalí) - osobnosti a jejich práce Kdo je můj tým 3. Metodologie osobnosti - význam sociologie a psychologie pro stavbu týmu - osobnostní testy psychologie osobnosti (MBTI, Bochumský, Belbin, Enneagram) - sestavování týmu 4. Výběr do týmu - rectruitment vs. assessment - talent management - gender / expat otázky Jaký je smysl 5. Životní cyklus člena týmu - začněte s Proč? - motivace a její význam v řízení - kompetenční model a rozvoj jedince 6. Motivace v týmu - týmové vs. individuální motivace - teambuilding/teamspirit - KPI a zařazení týmu v rámci organizace 7. Zpětná vazba - význam a důležitost ZV - aktivní naslouchání - techniky vedení a vyhodnocení Aplikace v praxi 8. Komunikace - interní/externí komunikace a její pravidla - způsoby distribuce informací v organizaci - jak pracovat, nikoliv jen “komunikovat” 9. Krizové řízení - definice a příčiny - metody aplikace - dopady na tým/organizaci 10. Korporátní prostředí - pravidla moštárny - lokální vs. globální korporace - vězňovo dilemma mezi týmem a nadřízenými 11. Jak přežít v pozici lídra - mezilidské vztahy - bossing vs. mobbing - finance, prestiž, kariérní žebříček 12. Tým bez šéfa - agilní metodiky organizace práce (HCD, Scrum) - benefity a úskalí - uplatnění v praxi 13. Já, lídr - life/work ballance - získávání zkušeností a jejich zhodnocení - psychická odolnost
- Literatura
- doporučená literatura
- GRIFFIN, Ricky W. a Gregory MOORHEAD. Organizational Behavior: Managing People and Organizations. 11. vyd. Cengage Learning, 2013. ISBN 978-1133626695.
- Výukové metody
- přednášky, diskuze
- Metody hodnocení
- zápočet
- Informace učitele
- Letošní semestr je pilotní nejen pro předmět, ale také pro celou koncepci Designu služeb. V tuto chvíli nemám předmět připravený pro distanční studenty. Studium je výrazně praktické a jeho výstupem je zkušenost pro studenty, nikoliv jen doporučení literatury. Předmět bude vyučován prezenčně, povinná účast 80%.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2024/ISKM53