TIM_MK_002 Od elektronické hudby k live coding performance II

Filozofická fakulta
jaro 2024
Rozsah
1/1/0. 80 hodin výuky/ semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Rozvrh
Čt 22. 2. 8:00–9:40 N51, Čt 21. 3. 8:00–9:40 N51, Čt 16. 5. 8:00–9:40 N51
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 150 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 8/150, pouze zareg.: 0/150, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/150
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz slouží k vybudování diskurzivního rámce, ve kterém lze kontextualizovat a interpretovat estetické podmínky vzniku EA hudby 20. a 21. století. Součástí kurzu je aktivní diskuse nad vybranými texty k estetice EA hudby, která má vést k budování interpretačních kompetencí studentů.
Výstupy z učení
Student bude schopen identifikovat, zařadit a interpretovat různé formy technologicky produkované hudby 2. pol. 20. stol. s přesahem do současnosti.
Osnova
  • 1. Hudba a nová média – sňatek z rozumu?
  • 2. Hudba, věda, technika
  • 3. INTERPRETACE: M. Heidegger - Otázka techniky
  • 4. Hudba člověka, hudba strojů
  • 5. INTERPRETACE: Z. Bauman - Liquid Arts
  • 6.-7. Hudba v procesu abstrakce, digitalizace a materializace
  • 8. INTERPRETACE: F. Nake - There Should Be No Computer Art
  • 9. Technorealistické koncepce hudby
  • 10. INTERPRETACE: P. Boulez - Technology and the Composer
  • 11. Technoskeptické koncepce hudby
  • 12. INTERPRETACE: K. Cascone - The Aesthetic of Failure
  • 13. Poznámky k live coding performance
  • 14. INTERPRETACE: N. Collins - Generative Music and Laptop Performance
Literatura
    doporučená literatura
  • Sound unbound : sampling digital music and culture. Edited by DJ Spooky That Subliminal Kid. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2008. xi, 426. ISBN 9780262633635.
  • HOLMES, Thom. Electronic and experimental music : technology, music, and culture. 3rd ed. New York: Routledge, 2008. xviii, 462. ISBN 9780415957823.
  • FLAŠAR, Martin. Elektroakustická hudba [online]. 1 vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015 [cit. 2018-01-23]. Elportál. Dostupné z: . ISBN 978-80-210-7944-1, 978-80-210-7945-8 (epub). ISSN 1802-128X.
  • MANOVICH, Lev. The language of new media. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2000. xxxix, 354. ISBN 0262133741.
Výukové metody
Přednášky, interpretace textů vložených ve studijních materiálech v IS.
Metody hodnocení
Docházka 75%, aktivní diskuse.

Možnosti ukončení (výběr ze dvou variant):
a) Odevzdání argumentačního eseje na 1 vybraný povinný text ze Studijních materiálů (rozsah 4-5 NS).
b) Praktický výstup z oblasti EA hudby/sónické tvorby (min. 5 minut) + teoretický komentář na 1 NS.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2024/TIM_MK_002