FF:MUI_25 Práce s veřejností I. - Informace o předmětu
MUI_25 Práce s veřejností I.
Filozofická fakultapodzim 2000
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavel Holman (přednášející)
- Garance
- Mgr. Pavel Holman
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Pavel Holman - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Geologie - muzeologie (program PřF, B-GE)
- Muzeologická biologie (program PřF, B-BI)
- Muzeologie (program FF, B-HI) (2)
- Muzeologie (program FF, B-HS)
- Muzeologie (program FF, M-HI)
- Muzeologie (program FF, M-HS)
- Osnova
- Úvod, základní terminologie, literatura.
- Muzea a společnost, úloha muzeí ve společnosti, vzájemná komunikace a spolupráce. Muzeum a veřejný zájem.
- Muzeum - součást kultury, muzea a politika, muzea jako tvůrce národní a regionální identity, masová kultura, volný čas a muzea.
- Komunikace muzeí s orgány státní a místní správy a samosprávy, obhájení nezastupitelné role muzea.
- Potenciální a skuteční návštevníci muzea, faktory ovlivňující návštěvnost muzeí a dojem z vlastní návštěvy, identifikace potenciálního návštěvníka. Specializované publikum.
- Konkurenční prostředí.
- Komunikace se sdělovacími prostředky.
- Působení muzeí navenek a dovnitř vlastní instituce. Budování vlastní prestiže a image. Propagace muzea.
- Muzea a zájmové organizace, muzejní společnosti, kluby přátel, lobbying.
- Profesní oragnizace a jejich působení na veřejnost.
- Průzkumy veřejného mínění.
- Literatura
- Další literatura dle zadání vyučujícího
- MCLEAN, Fiona. Marketing the museum. London: Routledge, 1997, 257 s. ISBN 0-415-10392-4. info
- LESLY, Philip. Public relations :teorie a praxe. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 240 s. ISBN 80-85865-15-7. info
- Museum culture : histories, discourses, spectacles. Edited by Daniel J. Sherman - Irit Rogoff. London: Routledge, 1994, xx, 301 s. ISBN 0-415-09273-6. info
- BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace : public relations. Translated by Dana Janišová. Vyd. 1. Praha: Grada, 1994, 203 s. ISBN 8071691062. info
- AMBROSE, Timothy a Crispin PAINE. Museum basics. London: ICOM, 1993, xi, 319 s. ISBN 0-415-05769-8. info
- Metody hodnocení
- Přednáška; zápočet - písemný test, znalost odpřednášené látky a zadané literatury
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2000, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2000/MUI_25