FF:SJ0B626 Advertising Language - Course Information
SJ0B626 Advertising Language
Faculty of ArtsAutumn 2005
- Extent and Intensity
- 2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková - Timetable
- Mon 10:00–11:35 A43 stara
- Prerequisites (in Czech)
- Předmět je určen pro studenty 3.ročníku a výše.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Spanish Language and Literature (programme FF, B-FI) (2)
- Spanish Language and Literature (programme FF, B-HS)
- Spanish Language and Literature (programme FF, M-FI)
- Spanish Language and Literature (programme FF, M-HS)
- Spanish Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- Spanish Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Spanish Language (programme FF, B-FI)
- Course objectives (in Czech)
- Přednáška se zabývá jazykem španělských reklamních textů. Postupně je pozornost věnována specifickým rysům jazyka reklamy na jednotlivých jazykových ůrovních a příčinám těchto jevů z hlediska pragmatického. Součástí hodin je i analýza současných reklamních textů.Na základě získaných znalostí studenti na konci semestru vytvoří vlastní reklamní text a formou prezentace odůvodní užití zvolených jazykových prostředků.
- Syllabus (in Czech)
- Postavení reklamy v konzumní společnosti. Reklama jako forma komunikace. Typy reklam dle použitého sdělovacího prostředku. Struktura reklamního textu. Vztah mezi textem a obrazem v tištěné reklamě. Specifika jazyka reklamy na fonetické úrovni. Charakteristiky jazyka reklamy z morfologického hlediska. Charakteristické rysy jazyka reklamy na lexikálně-sémantické úrovni. Jazyk reklamy z pohledu syntaktického.
- Literature
- Hernando Cuadrado, L.A. (1984): El lenguaje de la publicidad, Corial Coloquio, Madrid.
- STEHLÍK, Petr. Algunas consideraciones sobre el análisis pragmático de los textos publicitarios (Some Considerations on the Pragmatic Analysis of Advertising Texts). Études Romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, L 25, No 1, p. 69-77. ISSN 0231-7532. info
- Gutiérrez Ordóńez, S.: Comentario pragmático de textos publicitarios, Arco/Libros, Madrid 1997.
- Moriyón Mojica, C.: Exégesis pragmalingüística del discurso publicitario, Universidad de Valladolid, Valladolid 1994.
- Cardona, D., Berasarte, R.F. (1972): Linguística de la publicidad, Madrid
- Ferraz Martínez, A. (1995): El lenguaje de la publicidad, Arco/Libros, Madrid.
- Assessment methods (in Czech)
- Ústní zkouška
- Language of instruction
- Spanish
- Further Comments
- The course is taught only once.
- Enrolment Statistics (Autumn 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2005/SJ0B626