UzNJI_01 Jazyková cvičení a reálie I/1

Filozofická fakulta
podzim 2005
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D. (cvičící)
Diana Gierahn (cvičící)
PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Roman Kopřiva, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Florian Korczak (cvičící)
doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc. (cvičící)
doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr. (cvičící)
doc. Mgr. Aleš Urválek, Ph.D. (cvičící)
Adam Winfried (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Předpoklady
Předpokládaná úroveň jazykových dovedností studenta po úspěšném absolvování předmětu podle evropského referenčního rámce pro jazyky: B2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Das Konzept der sprachpraktischen Übungen basiert auf drei Säulen: 1. gleichmäßiges Training der vier Sprachfertigkeiten Sprechen, Hören und Lesen 2. Landeskundliche Themenkreise (Liste siehe unten) 3. Einführung und Training methodischen Fertigkeiten (Präsentationstechniken, Referate, Schreibtechnien u. ä.)
Osnova
  • Grammatik im Internet (Inst. f. dt. Sprache Mannheim): http://hypermedia.ids-mannheim.de/pls/grammis
  • Sollten die Links nicht funktionstüchtig sein, bitte melden! (E-Mail: Kopriva) Thematische Schwerpunkte:
  • Wie sind wir eigentlich? Menschliche Eigenschaften, persönliche Erlebnisse, die einen prägen; Freizeit, Hobbys, Sport
  • Lernen und Studium
  • Lebensstile, Wohnen und Alltagskultur in den deutschsprachigen Ländern
  • Ausländerproblematik, Xenophobie, Beziehung zu anderen Kulturen
  • Lesen und Literatur
  • Ökologie und alternative Lebensweisen
  • Arbeits und Berufswelt
  • Jugendkulturen
  • Rollenverständnis - Männerbilder, Frauenbilder Grammatische Schwerpunkte:
  • Modalverben, subjektive Modalität
  • Trennbare und untrennbare Verben; Präteritum, Perfekt, Plusquamperfekt
  • Partizipialkonstruktionen; Satzrahmen, Ausrahmung
  • Artikellehre; Satzverbindung, koordinierende Konjunktionen
  • Konjunktive, direkte und indirekte Rede
Metody hodnocení
Výuka je zakončena zápočtem. U lektorů je požadován referát na dané téma, u českých vyučujících se píše gramatický test.
Vyučovací jazyk
Němčina
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Rozdělení do kurzů podle kombinací bude vyvěšeno u rozvrhu.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, podzim 2007.