FF:FAVt1 Film, kognice, emoce - Informace o předmětu
FAVt1 Film, kognice, emoce
Filozofická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 2/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jakub Kučera (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 15:00–16:35 C34
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, B-HS)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, B-OT) (2)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, M-HS)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, M-OT)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, N-HS)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, N-OT) (3)
- Cíle předmětu
- V kurzu se skrze četbu jednotlivých textů zaměříme na konkrétní otázky a dílčí problémy, kterými se zabývají tzv. kognitivní teorie filmu. Zvláštní pozornost bude věnována teoretickým koncepcím diváckého prožitku a emocí (Murray Smith, Carl Plantinga, Torben Grodal, Ed Tan). Nemělo by ale jít o pohled monolitický: vybrané texty budou čteny na kontrastním pozadí jiných teoretických textů a kontextů, na základě kterých budeme moci lépe posoudit jejich použitelnost i jejich nedostatky. Literatura: Allen, Richard, and Murray Smith (eds.): Film Theory and Philosophy (Oxford: Clarendon Press, 1997); Bordwell, David. Making Meaning: Inference and Rhetoric in the Interpretation of Cinema (Cambridge: Harvard University Press, 1989); Bordwell, David. Narration in the Fiction Film (Madison: University of Wisconsin Press, 1985); Bordwell, David-Noel Carroll (eds.): Post Theory: Reconstructing Film Studies (Madison: University of Wisconsin Press, 1996); Branigan, Edward: Narrative Comprehension and Film (New York: Chapman and Hall, Inc., 1992); Buckland, Warren: Cognitive Semiotics (Cambridge University Press: 2000); Carroll, Noel: Mystifying Movies (New York: Columbia University Press, 1988); Grodal, Torben: Moving Pictures: A New Theory of Film Genres, Feelings, and Cognition (Clarendon Press Oxford, 1997); Livingston, Paisley. Literature and Rationality: Ideas of Agency in Theory and Fiction (Cambridge University Press, 1992); Plantinga, Carl. Rhetoric and Representation in Nonfiction Film (Cambridge University Press, 1997); Smith, Gregory, and Carl Plantinga, eds. Passionate Views: Thinking about Film and Emotion (Baltimore: Johns Hopkins University Press, 1998); Smith, Murray. Engaging Characters (Oxford University Press, 1995); Tan, Ed S. Emotions and the Structure of Narrative Film: Film as an Emotion Machine (Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 1996).
- Metody hodnocení
- zakončení: esej (10 stran)
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2006/FAVt1