FF:UZPG31B90 Osobnostně sociální výchova - Informace o předmětu
UZPG31B90 Osobnostně sociální výchova
Filozofická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Rozvrh
- St 11:40–13:15 ?, St 12:30–13:15 ?
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-HS3) (2)
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-SS3) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět Osobnostně sociální výchova navazuje na časově předcházející kurzy a předměty rozvíjející osobnostní a sociálních charakteristiky studenta. Využívá už existující porozumění studentů otázkám sebereflexe a sebepoznání, komunikace, tvořivosti a kooperace. Na tomto základě rozvíjí metodické a realizační dovednosti studentů a připravuje je na realizaci osobnostního a sociálního rozvoje v jejich profesní praxi v pomáhajících profesích (v širším slova smyslu) po absolvování studia oborů Sociální pedagogiky a poradenství nebo Pedagogiky. V předmětu Osobnostně sociální výchova jsou základní metodou modelové aktivity a jejich reflexe, která je vedena k pojmenování možností a limitů osobnostního a sociálního rozvoje v pedagogické praxi, k utřídění metod OSV a k pojmenování potřebných charakteristik lektora OSV.
- Osnova
- Dovednostní část:
- Skupinová práce na přípravě a realizaci lekcí OSV.
- Reflexe průběhu lekce podle cílů lekce.
- Reflexe role lektora.
- Akademický rámec:
- Východiska osobnostně sociální výchovy. Konstruktivistické a humanistické teorie jako konceptuální rámec OSV.
- Cíle a metody OSV, hra jako klíčová metoda. Rozvoj klíčových kompetencí v OSV. Reflexe jako nástroj OSV. Struktura lekce OSV.
- Témata OSV. Sebepoznání, komunikace, kooperace a další témata OSV.
- OSV jako průřezové téma Rámcového vzdělávacího programu.
- Osobnost, vztahy a skupina v OSV.
- Učitel v roli lektora OSV, úloha lektora, zásady práce lektora.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2007/UZPG31B90