FF:AJ25039 Americká enviro. poezie - Informace o předmětu
AJ25039 Americká environmentální poezie
Filozofická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. (plus 3 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Randall Roorda (přednášející), Mgr. et Mgr. Kateřina Prajznerová, M.A., Ph.D. (zástupce)
- Garance
- Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek - Rozvrh
- Út 16:40–18:15 G22
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/10 - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura (program FF, M-FI) (2)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Překladatelství anglického jazyka (program FF, N-HS)
- Překladatelství anglického jazyka (program FF, N-PT) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Cíle předmětu
- Green American Poetry This course in American poetry will sample 20th century poets to whom readers have turned for expression of connection to the natural world, consolation for loss, and appreciation of ecological complexities, including complexities of perception, feeling, and mind. The poets: Robert Frost, Robinson Jeffers, Theodore Roethke, Denise Levertov, Gary Snyder, Margaret Atwood, A. R. Ammons, Mary Oliver. We’ll read and respond in a spirit of appreciation, participation and discernment, not dissection, our purpose to plumb ways that literature (as the critic Kenneth Burke says) might constitute “equipment for living,” at a time when longstanding ways of living and forms of life are imperiled. For course participants, the major responsibility will be the work of response, in a reading notebook and a pair of short essays. My role as teacher will be to provide knowledge of cultural contexts and intricacies of language sufficient to enable participants to enact their understanding, to take poems personally. Mary Oliver asks: Tell me, what is it you plan to do With your one wild and precious life? We’ll keep this question, in its many senses, before us.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2009/AJ25039