FF:AJ22073 Jazyk v reklamě - Informace o předmětu
AJ22073 Jazyk v reklamě
Filozofická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. (plus 3 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc. (přednášející)
- Garance
- Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek - Rozvrh
- Po 12:30–14:05 G02
- Předpoklady
- Knowledge of pragmatics and sociolinguistics, application of theoretical knowledge in discourse analysis of the given genre
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz poskytuje informace a aplikace v oblasti anglicky psané reklamy z různých zdrojů (noviny, televize, propagační materiál apod.). Cílem kurzu je chápat reklamu jako specifický druh komunikace, která je předmětem sociolingvistického rozboru na základě jazykových funkcí, především funkce konativní (přesvědčovací a manipulativní), funkce expresivní (subjektivní modalita) a funkce sdělovací (sleduje se míra informativnosti v reklamě). Na základě daných kritérií se anglicky psaná reklama také systematicky porovnává s českým územ a vytváří se jazykové povědomí o socio-kulturní odlišnosti a podobnosti.
- Osnova
- The study of specific discourse genres is not complete without a thorough analysis of the language of advertising, which in contemporary linguistics represents a preferred field of investigation, mainly in diploma and dissertation topics. Advertising in different channels of communication (spoken on TV and on the radio, printed in newspapers, magazines and leaflets) is the area of interest which is closely linked with the conative function of language and persuasive strategies.
- Literatura
- THOMAS, Jenny. Meaning in interaction : an introduction to pragmatics. Harlow: Longman, 1995, xii, 224. ISBN 0582291518. info
- Výukové metody
- diskuse a prezentace ve třídě, eseje na konci semestru
- Metody hodnocení
- Seminar assessment: presentations during the term (30%), essay (5- 7 pages) at the end of the term (70%)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednou za dva roky.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2011/AJ22073