FF:ROM0B003 Katalánština III - Informace o předmětu
ROM0B003 Katalánština III
Filozofická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Pavlína Javorová Švandová (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 12:30–14:05 G02
- Předpoklady
- Vyžaduje se úspěšné absolvování kurzu Katalánština II.És necessari que els estudiants hagin superat amb exit katalanstina II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- Dějiny umění (program FF, B-HS)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, B-FI)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Italský jazyk a literatura (program FF, B-FI)
- Italský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Italský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Italský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, B-FI)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství portugalského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz navazující na Katalánštinu II umožní studentům dosáhnout ovládání katalánštiny na střední úrovni, porozumět středně obtížnému psanému textu a vysílání v médiích. Jazykové znalosti si studenti mohou doplnit v kurzu katalánské konverzace.Continuacio del curs de llengua catalana II. L'objectiu de l'assignatura es que els estudiants aconsegueixin un nivell entre elemental i intermedi en llengua catalana. Aquesta assignatura es complementa amb el seminari de conversa III, que es recomana seguir simultaniament. L'assignatura de llengua catalana III treballa els quatre nivells comunicatius fent ús de material multimedia.
- Osnova
- Po ukončení tohoto kurzu by měl být student schopen porozumět delšímu mluvenému textu, umět reagovat na současné problémy, umět vyjádřit a obhájit své názory nejen ústně, ale i písemnou formou. En finalitzar aquest curs l'estudiant hauria de ser capaç de comprendre conferčncies i discursos llargs i, fins i tot, seguir una argumentació complexa si el tema és relativament familiar. Poder comprendre la majoria de les notícies de televisió i els programes dactualitat. Poder comprendre la majoria de les pellícules en registre estŕndard. Llegir articles i informes sobre problemes contemporanis en quč els autors adopten una posició o un determinat punt de vista. Comprendre prosa literŕria contemporŕnia. Comunicar-se amb una certa espontaneďtat i fluďdesa, cosa que fa possible la interacció amb parlants nadius. Poder participar activament en una conversa en contextos familiars, presentant i defensant les seves opinions. Presentar descripcions clares i detallades sobre una ŕmplia gamma de temes relatius als seus centres dinterčs. Poder explicar el seu punt de vista sobre un tema i exposar els avantatges i els inconvenients de diferents opcions. Escriure textos clars i detallats sobre una ŕmplia gamma de temes relatius als seus interessos. Poder escriure un assaig o informe i transmetre una informació o donar raons a favor o en contra duna opinió determinada. Poder escriure cartes que remarquin la importŕncia que tenen per a ell alguns fets o algunes experičncies.
- Literatura
- Digui, digui... Curs de catalŕ per a no-catalanoparlants. Collectiu, Enciclopedia catalana, 1999
- Catala sense distancies. Gabinet de didactica, Gen.Cat, Barcelona: Portic, 1998
- Gramatica catalana. P. Fabra, 15a ed. Barcelona: Teide, 1991
- Exercicis de pronunciació del catala. Dolors Badia, Salvador Comellas, Barcelona: Eumo, 1983
- Učebnice katalánštiny. Diana Tvrdá-Moix, Praga: Státní Pedagogické nakladatelství, 1977
- Výukové metody
- Seminář: Aplikace nabytých teoretických znalostí na autentických textech (nahrávkách). Formou prezentace student prokazuje schopnost samostatně propojit své teoretické znalosti s prací s konkrétním textem.
- Metody hodnocení
- Zkouška: test + konverzace + poslech.
- Informace učitele
- http://www.phil.muni.cz/utrera/Catala/indexbr.htm
Doporučuje se účast v semináři Katalánská konverzace III. Es recomana l'assitencia a l'assignatura Konverzacni seminar III. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2012/ROM0B003