ROM0B003 Katalánština III

Filozofická fakulta
podzim 2012
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Pavlína Javorová Švandová (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 12:30–14:05 G02
Předpoklady
Vyžaduje se úspěšné absolvování kurzu Katalánština II.És necessari que els estudiants hagin superat amb exit katalanstina II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz navazující na Katalánštinu II umožní studentům dosáhnout ovládání katalánštiny na střední úrovni, porozumět středně obtížnému psanému textu a vysílání v médiích. Jazykové znalosti si studenti mohou doplnit v kurzu katalánské konverzace.Continuacio del curs de llengua catalana II. L'objectiu de l'assignatura es que els estudiants aconsegueixin un nivell entre elemental i intermedi en llengua catalana. Aquesta assignatura es complementa amb el seminari de conversa III, que es recomana seguir simultaniament. L'assignatura de llengua catalana III treballa els quatre nivells comunicatius fent ús de material multimedia.
Osnova
  • Po ukončení tohoto kurzu by měl být student schopen porozumět delšímu mluvenému textu, umět reagovat na současné problémy, umět vyjádřit a obhájit své názory nejen ústně, ale i písemnou formou. En finalitzar aquest curs l'estudiant hauria de ser capaç de comprendre conferčncies i discursos llargs i, fins i tot, seguir una argumentació complexa si el tema és relativament familiar. Poder comprendre la majoria de les notícies de televisió i els programes dactualitat. Poder comprendre la majoria de les pellícules en registre estŕndard. Llegir articles i informes sobre problemes contemporanis en quč els autors adopten una posició o un determinat punt de vista. Comprendre prosa literŕria contemporŕnia. Comunicar-se amb una certa espontaneďtat i fluďdesa, cosa que fa possible la interacció amb parlants nadius. Poder participar activament en una conversa en contextos familiars, presentant i defensant les seves opinions. Presentar descripcions clares i detallades sobre una ŕmplia gamma de temes relatius als seus centres dinterčs. Poder explicar el seu punt de vista sobre un tema i exposar els avantatges i els inconvenients de diferents opcions. Escriure textos clars i detallats sobre una ŕmplia gamma de temes relatius als seus interessos. Poder escriure un assaig o informe i transmetre una informació o donar raons a favor o en contra duna opinió determinada. Poder escriure cartes que remarquin la importŕncia que tenen per a ell alguns fets o algunes experičncies.
Literatura
  • Digui, digui... Curs de catalŕ per a no-catalanoparlants. Collectiu, Enciclopedia catalana, 1999
  • Catala sense distancies. Gabinet de didactica, Gen.Cat, Barcelona: Portic, 1998
  • Gramatica catalana. P. Fabra, 15a ed. Barcelona: Teide, 1991
  • Exercicis de pronunciació del catala. Dolors Badia, Salvador Comellas, Barcelona: Eumo, 1983
  • Učebnice katalánštiny. Diana Tvrdá-Moix, Praga: Státní Pedagogické nakladatelství, 1977
Výukové metody
Seminář: Aplikace nabytých teoretických znalostí na autentických textech (nahrávkách). Formou prezentace student prokazuje schopnost samostatně propojit své teoretické znalosti s prací s konkrétním textem.
Metody hodnocení
Zkouška: test + konverzace + poslech.
Informace učitele
http://www.phil.muni.cz/utrera/Catala/indexbr.htm
Doporučuje se účast v semináři Katalánská konverzace III. Es recomana l'assitencia a l'assignatura Konverzacni seminar III.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014.