FF:MUI_211 Muzeum a reklama - Informace o předmětu
MUI_211 Muzeum v souvislosti s reklamou a populární kulturou
Filozofická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 2/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. BcA. Darina Hlinková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Pavel Holman
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Pavel Holman
Dodavatelské pracoviště: Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 12:30–14:05 K22
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Získat povědomí o současné reklamě a reklamních strategiích vybraných kulturních institucí v ČR i zahraničí, aplikovat osvojené poznatky na místní muzejní a galerijní prostředí, zabývat se přesahy populární kultury v současných expozicích a doprovodných programech v souvislosti s alternativními přístupy v muzejnictví
- Osnova
- Základní terminologie - reklama, populární kultura, muzeum atd.
- Reklama a muzea, reklamní strategie muzeí.
- Populární kultura.
- Muzea a populární kultura.
- Literatura
- KIRKOSOVÁ, Kateřina. Populární kultura jako interpretační výzva: pokus o nové čtení. Mediální studia. Praha, 2011, roč. 5, č. 1, s. 59-72. ISSN 1801-9978. URL info
- The founding fathers, pop culture, and constitutional lawwho's your daddy. Edited by Susan Burgess. Burlington, VT: Ashgate, 2008, xi, 141 p. ISBN 075467245X. info
- VOLEK, Jaromír. Populární kultura. In Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004, s. 115-118, 5 s. Reklama, public relations, média. ISBN 80-7178-926-7. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- ústní zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2013/MUI_211