MUI_323 Kreativní pedagogické a psychoterapeutické techniky v muzeu II.

Filozofická fakulta
podzim 2013
Rozsah
2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. BcA. Darina Hlinková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavel Holman (pomocník)
Garance
PhDr. BcA. Darina Hlinková, Ph.D.
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Lucie Valášková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 17:30–19:05 K33
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
Porozumět a vysvětlit nejaktuálnější a nejrozmanitější trendy z oblasti pedagogiky a psychoterapie.
Aplikovat je do oblasti tvorby muzejních a galerijních doprovodných programů, tak aby plnohodnotně uspokojily potřeby nejrůznějších klientů – návštěvníků, ať už je kategorizujeme z hlediska věku, mentální vyzrálosti, popř. retardací a nebo dle tělesné a motorické způsobilosti.
Osnova
  • Terminologie z oblasti pedagogiky a psychologie
  • Metody, techniky, postupy a limity muzejní a galerijní edukace
  • Praktické příklady a rozbory jednotlivých programů
  • Evaluace doprovodného programu – techniky, přístupy
Literatura
  • HROUZEK, Petr. Arteterapie ve speciální pedagogice: účinné faktory vývojové arteterapie - integrativní přístup. 2006
  • RUBIN, Judisth Aron. Approaches to art therapy, theory & technique. 1. vyd. Praha : Triton, 2008. 543 s. ISBN 9788073870935
  • TILESTON, Donna Walker. 10 best teaching practices : how brain research and learning styles define teaching competencies. 3rd ed. Thousand Oaks, Calif.: Corwin, 2011, xiv, 134. ISBN 9781412973939. info
  • LHOTOVÁ, Marie. Proměny výtvarné tvorby v arteterapii. 1. vydání. České Budějovice: Scientia, 2010. info
  • VALENTA, Milan. Rukověť dramaterapie II. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 180 s. ISBN 9788024422749. info
  • KANTOR, Jiří, Matěj LIPSKÝ a Jana WEBER. Základy muzikoterapie. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 295 s. ISBN 9788024728469. URL info
  • ŠICKOVÁ-FABRICI, Jaroslava. Základy arteterapie. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008, 167 s. ISBN 9788073674083. info
  • HOOPER-GREENHILL, Eilean. Museums and education : purpose, pedagogy, performance. London: Routledge, 2007, xvii, 231. ISBN 9780415379366. info
  • PEROUT, Evžen. Arteterapie se zrakově postiženými. Vyd. 1. Praha: Okamžik, 2005, ca 100. ISBN 8090324797. info
  • LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie : nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vydání první. Praha: Portál, 2005, 279 stran. ISBN 8071788643. info
  • Learning in the museum. Edited by George E. Hein. New York: Routledge, 1998, xi, 203 p. ISBN 0415097762. info
Výukové metody
přednáška a cvičení
Metody hodnocení
písemný esej
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2013/MUI_323