BKA123 Politická komunikace v jihoslovanském prostoru

Filozofická fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. et Mgr. et Mgr. Nela Martinková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Pavel Krejčí, Ph.D.
Ústav slavistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Pavel Krejčí, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav slavistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 14:10–15:45 G22
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je podat základní přehled o politické komunikaci v jihoslovanském prostoru (s akcentem na Bulharsko).
Osnova
  • 1. Úvod do problematiky, politolingvistika a její vývoj 2. Vývoj politické komunikace v jihoslovanského prostoru 3. Neverbální komunikace v politické sféře 4. Parlamentní volby - klipy, billboardy, programy a jejich politolingvistická analýza 5. Prezidentské volby - klipy, billboardy, programy a jejich politolingvistická analýza 6. Jazykové portréty vybraných politiků 7. Aktuální problémy politické komunikace v jihoslovanském prostoru
Literatura
  • BOTEVA, Marieta Georgieva. Političeskata komunikacija v retoričeskite diskursi. Veliko Tărnovo, 2013. ISBN 978-954-524-895-5.
  • RUMENČEV, Veličko Rumenčev. Neverbalnata komunikacija v publičnata reč i delovoto obštuvane. Sofija, 2006. ISBN 954-07-2384-1.
  • PRODANOV, Vasil. Bălgarskijat parlament i prehodăt. Sofija, 2009. ISBN 978-954-28-0352-2.
  • MAVRODIEVA, Ivanka Todorova. Političeskata retorika v Bălgarija: Ot mitingite do WEB 2.0 (1989 - 2012). Sofija, 2012. ISBN 978-954-326-176-5.
  • MILANOV, Vladislav Ognjanov. Ezikovi portreti na bălgarski politici: čast I. Sofija, 2012. ISBN 978-954-07-3323-4.
  • EIBL, Otto a Jozef JANOVSKÝ. Marketing politických kampaní. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 140 s. ISBN 978-80-210-5821-7. info
  • EIBL, Otto, Roman CHYTILEK, Anna MATUŠKOVÁ, Barbora PETROVÁ, Radovan BRTNÍK, Miloš GREGOR, Lenka HRBKOVÁ, Silvia HUDÁČKOVÁ, Oto KÓŇA, Marcela KRÁLIKOVÁ, Alena MACKOVÁ, Eva PAVLOVÁ, Tomáš ŠKRHA a Michal ŽIŽLAVSKÝ. Teorie a metody politického marketingu. 1. vyd. Brno: CDK, 2012, 341 s. mimo edici. ISBN 978-80-7325-281-6. info
  • FIALA, Petr, Jan HOLZER a Maxmilián STRMISKA. Politické strany ve střední a východní Evropě. Ideově-politický profil, pozice a role politických stran v postkomunistických zemích. Brno: Masarykova univerzita, 2002, 200 s. Svazek 1. ISBN 80-210-3036-4. info
Výukové metody
Přednášky, prezentace, diskuse
Metody hodnocení
Pravidelná docházka (75%), písemný test, esej
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016, podzim 2017.