FF:MUII125 Tuzemské stáže v institucích I - Informace o předmětu
MUII125 Tuzemské stáže v institucích - muzeologie I. Muzeum města Brna
Filozofická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/4. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Mrázová (cvičící)
MgA. Mgr. Barbora Svátková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. Mgr. Jiří Macháček, Ph.D.
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Lucie Valášková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Muzeologie (program FF, N-HI) (2)
- Muzeologie (program FF, N-HS)
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu jsou:
poznat práci v muzeu;
vyzkoušet si aplikaci teoretických poznatků z výuky v praxi; - Osnova
- 120 hodin průběžné praxe v Muzeu města Brna, v jeho Edukačním centru po dobu jednoho semestru; Studenti v muzeu pomáhají s odbornou činností podle potřeb Edukačního centra Muzea města Brna; Studenti se seznámí s provozem muzea a spolupracují na tvorbě a realizaci doprovodných programů, pracovních listů a dalších materiálů a pomůcek pro edukační aktivity muzea
- Literatura
- JAGOŠOVÁ, Lucie, JŮVA, Vladimír, MRÁZOVÁ, Lenka. Muzejní pedagogika : Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. 1. vyd. Brno: Paido, 2010. Kultura a edukace 1. ISBN 978-80-7315-207-9.
- Dle zadání vyučujícího a vedoucího praxe v muzeu
- MRÁZOVÁ, Lenka. Tvorba pracovních listů : metodický materiál. 1.vyd. Brno: Metodické centrum muzejní pedagogiky, Moravské zemské muzeum, 2012, 27 s. sv. 1. ISBN 978-80-7028-403-2. URL info
- SVÁTKOVÁ, Barbora. Výtvarně na hradě Špilberku. Projekt pedagogické praxe studentů Katedry výtvarné výchovy PdF MU v doprovodných programech Muzea města Brna / Animační programy a dílny, workshopy a hradní animace. Ediční spolupráce Tomáš Rybníček. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 36 s. ISBN 978-80-210-5132-4. info
- SVÁTKOVÁ, Barbora. K dimenzím komunikačního pole: Galerijní animace jako výtvarná akce. Pedagogická orientace. Brno: ČPdS, 2008, roč. 18, č. 1, s. 72-83, 140 s. ISSN 1211-4669. info
- SVÁTKOVÁ, Barbora. Můžu tam mrknout: Galerijní pedagogika ve výstavních institucích České republiky, Slovenska a Rakouska. Střih a zpracování, spolupráce Tomáš Rybníček. 2008. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 1. vydání. ISBN 978-80-210-4530-9. info
- SVÁTKOVÁ, Barbora. Můžu tam mrknout: Podobnosti a rozdíly galerijní pedagogiky v Le Musée en Herbe v Paříži a v prostředí galerií evropských měst. Střih a zpracování, spolupráce Tomáš Rybníček. 2008. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 1. vydání. ISBN 978-80-210-4531-6. info
- Výukové metody
- stáž
- Metody hodnocení
- Praxe, zápočet - na základě zpracování zprávy ze stáže a dalších materiálů souvisejících s náplní stáže a přineseného potvrzení o absolvované praxi od supervizora z Muzea města Brna
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2014/MUII125