NJII_35 Sprache der Massenmedien

Filozofická fakulta
podzim 2014
Rozsah
1/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 10:00–10:45 K23
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 45 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/45, pouze zareg.: 0/45
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavní cíle kurzu jsou: seznámení se se základní typologií masmédií: printmédia, elektronická média, online verze; vymezení komunikativních a lingvistických znaků různých typů masmédií; porozumění a analýza publicistických textů s důrazem na novější ligvistické tendence, metaforiku a idiomatiku; vymezení rozdílů mezi "bulvárem" a "solidním" tiskem;
Osnova
  • Schwerpunkte:
  • Einleitung: Einteilung der Massenmedien
  • Historische Aspekte
  • Kommunikationstheoretische Aspekte
  • Linguistische Merkmale (rhetorisch-stilistische Aspekte)
  • Metaphorik und Idiomatik in der Presse und Publizistik
  • "Der Spiegel" und "Bildzeitung"
Literatura
  • H. H. Lueger, Pressesprache, Tuebingen 1995
  • BURGER, Harald. Sprache der Massenmedien. 2., durchges. und erw. Aufl. Berlin: Walter de Gruyter, 1990, 388 s. ISBN 3110123061. info
Výukové metody
Seminar, 1 Stunde pro Woche
Metody hodnocení
Předmět je zakončen kolokviem. Student písemně analyzuje zadaný publicistický text
Vyučovací jazyk
Němčina
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000, podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.