ROM0B001 Katalánština I

Filozofická fakulta
podzim 2014
Rozsah
1/1. 2 kr. za zkoušku 4 kredity. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Pavlína Javorová Švandová (přednášející)
Mgr. David Utrera Domínguez (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ROM0B001/01: Po 12:30–14:05 U25, P. Javorová Švandová
ROM0B001/02: Út 12:30–14:05 G22, P. Javorová Švandová
Předpoklady
K tomuto kurzu jsou výše zadané prerekvizity, přednost mají studenti až od 2. ročníku. Hi ha prerequeriments. La preferencia la tindran estudiants a partir del segon any dels seus estudis a la Universitat.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60
Jiné omezení: Určeno pro studenty od 2. roč. I. cyklu.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Začátek cyklu předmětů katalánského jazyka, který je čtyřsemestrální. Záměrem tohoto kurzu je, aby student získal základní znalosti z katalántštiny a byl schopen se dorozumět v běžných situacích každodenního života. Inici del cicle d'assignatures de llengua catalana, que té una durada de quatre semestres (Llengua catalana I - IV). L'objectiu de l'assignatura es que els estudiants aconsegueixin un nivell bsic de llengua catalana que els permeti comprendre frases i expressions utilitzades habitualment i relacionades amb temes d'importancia immediata (per exemple, informacions personals bsiques, informacions familiars, compres, geografia local, ocupació), que també els permeti de comunicar-se en situacions senzilles i habituals que exigeixin un intercanvi simple i directe d'informació sobre temes familiars i habituals. Pot descriure, de manera senzilla, aspectes de la seva experiencia o bagatge personal, aspectes de l'entorn immediat i assumptes relacionats amb necessitats immediates. Aquesta assignatura es complementa amb el seminari de conversa I, que es recomana seguir simultaniament. L'assignatura de llengua catalana I treballa els quatre nivells comunicatius fent ús de material multimedia. El curs es complementa amb l'assignatura de seminari de conversa I.
Osnova
  • Po absolvování kurzu by měl student být schopen porozumět kratšímu mluvenému textu, umět reagovat na situace z běžného života a mít osvojené základní gramatické jevy. En finalitzar aquest curs l'estudiant hauria de ser capaç de comprendre expressions i el vocabulari més freqüent sobre temes dinterčs personal (per exemple, informació personal i familiar molt bŕsica, compres, lloc de residčncia, ocupació laboral). Entendre la idea principal de missatges i avisos curts, clars i senzills. Llegir textos molt curts i senzills. Puc trobar informació específica i previsible en documents escrits senzills i quotidians com ara anuncis, prospectes, menús i horaris, i puc comprendre cartes personals curtes i senzilles. Comunicar-se en tasques senzilles i habituals que exigeixen un intercanvi senzill i directe dinformació sobre temes i activitats familiars. Mantenir intercanvis socials molt breus encara que, en general, no els entengui prou com per mantenir o dirigir ell mateix una conversa. Utilitzar una sčrie dexpressions i frases per descriure de manera senzilla la seva família i altra gent, les seves condicions de vida, el seu bagatge educatiu i la seva feina actual o lúltima que va tenir. Escriure notes i missatges curts i senzills relatius a necessitats immediates. Poder escriure cartes personals molt senzilles, per exemple, per agrair alguna cosa a algú.
Literatura
    doporučená literatura
  • UTRERA DOMINGUEZ, David. Cvičení z katalánštiny. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 145 s. ISBN 978-80-210-7436-1. Digitální knihovna FF MU info
    neurčeno
  • Digui, digui... Curs de catalŕ per a no-catalanoparlants. Collectiu, Enciclopedia catalana, 1999
  • Catala sense distancies. Gabinet de didactica, Gen.Cat, Barcelona: Portic, 1998
  • Gramatica catalana. P. Fabra, 15a ed. Barcelona: Teide, 1991
  • Exercicis de pronunciació del catala. Dolors Badia, Salvador Comellas, Barcelona: Eumo, 1983
  • Učebnice katalánštiny. Diana Tvrdá-Moix, Praga: Státní Pedagogické nakladatelství, 1977
Výukové metody
Praktická a teoretická výuka jazyka za použití zahraničních učebnic a materiálů.
Metody hodnocení
Kurz je zakončen písemnou zkouškou. L'assignatura finalitza amb un examen escrit.
Navazující předměty
Informace učitele
http://www.phil.muni.cz/utrera/Catala/indexbr.htm
Doporučuje se účast na konverzačním semináři I. Es recomana l'assistencia a Konverzacni seminar I.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2014/ROM0B001