FF:ROM0B009 Dějiny evropské kolonizace - Informace o předmětu
ROM0B009 Dějiny evropské kolonizace
Filozofická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Vurm, Ph.D. (přednášející)
Jeffrey Alan Vanderziel, B.A. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 14:10–15:45 B2.34
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Italský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Italský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Italský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Italský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Překladatelství francouzského jazyka (program FF, N-HS)
- Překladatelství francouzského jazyka (program FF, N-PT) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz nabízí přehled důležitých historických událostí, které vymezují dějiny kolonizace Severní Ameriky od příchodu Evropanů na konci 15. stol. Doplňkově jsou použity vybrané texty a dokumentační materiál z původních odborných publikací. Důležitým cílem kurzu je identifikace a osvětlení základních problémových okruhů, které mají svůj význam z hlediska studia historie, literatury i umění. Student by měl být schopen definovat základní pojmy provázející určitý dobový kontext a propojit otázky historického vývoje s problematikou týkající se umění a literatury. Kurz si dále klade za cíl nastínit základní problematiku vzájemných vztahů mezi původním domorodým obyvatelstvem a tzv. většinovou společností v Kanadě, Mexiku i v USA.
- Osnova
- Kurz je rozdělen do tří tematických okruhů: 1.Španělská kolonizace 2.Francouzská kolonizace 3. Anglická kolonizace V každé hodině bude podán výklad nastiňující základní problematiku, po němž bude následovat diskuze, vycházející především ze znalosti textů, jejichž četba bude součástí pravidelné domácí přípravy studentů. Jazykem přednášky a seminářů bude čeština a angličtina.
- Literatura
- DICKASON, Olive Patricia. The myth of the savage : and the beginnings of French colonialism in the Americas. Edmonton, Alta.: University of Alberta Press, 1997, xvii, 372. ISBN 0-88864-285-7. info
- DICKASON, Olive Patricia. Canada's first nations : a history of founding peoples from earliest times. Toronto: McClelland & Stewart, 1992, 590 s. : i. ISBN 0-7710-2800-8. info
- YOUNG, Robert. White mythologies : writing history and the West. London: Routledge, 1990, viii, 232. ISBN 0415053722. info
- Výukové metody
- Na přednášku, která nastíní problematiku konkrétního tématu bude navazovat prakticky zaměřený seminář. Na základě domácí připravy se studenti budou aktivně podílet na řešení zadaných úkolů.
- Metody hodnocení
- Povinná docházka (80%), domácí příprava a aktivní účast v hodině.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2015/ROM0B009