FF:PAPVB_24 Ethnoarcheology of Iran - Informace o předmětu
PAPVB_24 Ethnoarchaeology of Iran
Filozofická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Frank Hole (přednášející), Mgr. Inna Mateiciucová, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- doc. PhDr. Eliška Kazdová, CSc.
Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Tereza Walsbergerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Pravěká archeologie Předního východu (program FF, B-AE) (2)
- Pravěká archeologie Předního Východu (program FF, B-HI) (2)
- Pravěká archeologie Předního Východu (program FF, B-HS)
- Pravěká archeologie Předního východu (program FF, N-AE)
- Pravěká archeologie Předního Východu (program FF, N-AE)
- Pravěká archeologie Předního Východu (program FF, N-HI) (2)
- Cíle předmětu
- 1. To explain and demonstrate the practice and uses of ethnoarchaeology 2. To present case studies of ethnoarcheology in Iran 3. To stimulate students to design and undertake ethnoarchaeological investigations.
- Osnova
- 1. Introduction to course and ethnoarchaeology 2. Case Study – Patty Jo Watson, Hasanabad, Iran, 1959-60 3. Case Study: Lee Horne, Baghestan, Iran, 1976-1978 4. Case Study: Carol Kramer, Aliabad, Iran, 1975 5. Case Study: Hole, Migration with Baharvand Lurs, 1973 6. The Baharvand nomads in 2011 7. Ethnographer visits to nomad camps: Edelberg, Feilberg, Digard, et al 8. Discussion of traveler and ethnographer accounts 9. Facilities used by nomads 10 Patty Jo Watson, Duzaray nomads, 1960 11. Ardeshir Javanmardzadeh, Mehran nomads, 2012 12. Case Study: Video of Qashgai, 1975 13. The future of ethnoarchaeology
- Výukové metody
- Class sessions will include lectures, videos, and practical exercises, some of which will involve fieldwork in Brno.
- Metody hodnocení
- The final class session will be a written examination based on understanding of the Iranian case studies. Students will also complete a final project, based on fieldwork. Grades will be based on the examination and on a paper describing the project and its archaeological significance.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2017/PAPVB_24