FF:IM144 Public Relations - Informace o předmětu
IM144 Public Relations – teorie pro praxi
Filozofická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavlína Míčová (přednášející), doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 23. 9. 14:00–19:40 K32, Po 4. 11. 14:00–19:40 K32, Po 25. 11. 14:00–19:40 K32
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Management v kultuře (program FF, N-HS)
- Management v kultuře (program FF, N-OT) (4)
- Sdružená uměnovědná studia (program FF, B-HS)
- Sdružená uměnovědná studia (program FF, B-OT) (5)
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-HS)
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-OT) (5)
- Cíle předmětu
- Kurz Public Relations – teorie pro praxi je zaměřený na seznámení se základními komunikačními dovednostmi především v oblasti kulturně-společenské. V kulturní praxi je řada příležitostí, kde lze uplatnit znalost profesionální a kreativní komunikace, tj. přípravu tiskových materiálů, newsletterů, výročních zpráv, tiskových konferencí, kulturních eventů, principů a zásad prezentace na internetu a strategii a organizaci webových stránek a intranetu. Public Relations patří v současné společnosti k nedílným odvětvím jak v komerční, tak v nekomerční i vládní sféře. Kurz Public Relations – teorie pro praxi je zaměřený na osvojení si klíčových znalostí a dovedností nezbytných pro komunikaci v oblasti Public Relations, resp. Media Relations. Cílem kurzu je budoucí manažerky a manažery působící v kulturní sféře naučit, jak pomocí externí i interní komunikace vyvolat u cílové skupiny žádoucí reakce. Budeme se zabývat strategií vztahů s veřejností, specializovaným publikem a vztahy s médii. Studentky a studenti se seznámí s tipy, doporučeními a praktickými radami, jak vytvářet komunikační strategii, připravit svůj verbální a písemný projev a různé druhy textů. Absolventi kurzu by tak měli získat teoretický přehled o všech základních složkách a fázích procesů v Public Relations a Media Relations. Kurz je koncipován jako jednosemestrální a je rozdělen do tematických bloků.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen: - popsat a aplikovat různé způsoby marketingové komunikace užívané v oboru - osvojí si marketingové nástroje pro budování vztahů s veřejností
- Osnova
- Osnova kurzu
- 1. Úvod do Public Relations a historie
- 2. Vývoj komunikace s veřejností
- 2. Public Relations – Nový typ zákazníka
- 3. Aktivity tiskového mluvčího a PR Managera v organizaci, příprava a prezentace plánů a nabídek
- 4. Strategie a plánování: výzkum, průzkum a cílové skupiny, veřejné mínění a přesvědčování, konflikt management, rizika a krize, legislativa, nové technologie
- 5. Media Relations I – typy médií, jak novináři myslí, etika a profesionalita
- 6. Media Relations II – formy a techniky komunikace a příklady tiskových zpráv vybraných organizací
- 7. Základní finanční a obchodní operace v PR
- 8. Corporate Identity, Corporate Publishing a řízení pověsti (Reputation)
- 9. Komunikace a vládní organizace, komerční sektor a neziskové organizace
- 10. Řízení Special PR Events a sponzoring
- 11. Krizová komunikace, mediální trénink a praktické případy krizové komunikace
- 12. Internet, e-PR a sociální sítě
- 13. Mediální analýza a monitoring médií
- + Případové studie v každém výukovém bloku
- Literatura: Baack, D. – Clow, K. E. (2008). Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press. Bednařík, P., Jirák, J. a Köpplová, B. (2011). Dějiny českých médií. Praha, Grada. Čmejrková, S. – Hoffmannová, J. (2013). Styl mediálních dialogů. Praha: Academia. Halada, J. (2015). Marketingová komunikace a public relations. Praha: Karolinum. Hejlová, D. (2015). Public relations. Praha: Grada. Jabłonski, A. W. (2006). Politický marketing. Úvod do Teorie a praxe. Praha: Barrister & Principal. Johnová, R. (2008). Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada. Kahnemann, D. (2012). Myšlení, rychlé a pomalé. Jan Melvil Kraus, J. (2008). Jazyk v proměnách komunikačních médií. Praha: Karolinum. Kraus, J. (2011). Rétorika v evropské kultuře. Praha: Karolinum. L’Etang, J. (2009). Public relations. Základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál. Matušková, A., Chytilek, R., Eibl, O. (2012): Teorie a metody politického marketingu. Brno: CDK. Sedláček, T. (2009). Ekonomie dobra a zla: po stopách lidského tázání od Gilgameše po finanční krizi. Praha: 65. pole. Svoboda, V. (2009). Public relations moderně a účinně. Praha: Grada. Šedivý, M., Mendlíková, O. (2012). Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace. Praha, Grada. http://apra.cz/cs/pro_pr_profesionaly/videoknihovna_a_knihovna/knihy.html
- Výukové metody
- Přednášky, diskuse, projekty
- Metody hodnocení
- Kurz je zakončen seminárními pracemi.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2019/IM144