FF:AJU5105 Příprava didakticky zaměřené d - Informace o předmětu
AJU5105 Příprava didakticky zaměřené diplomové práce
Filozofická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. František Tůma, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Adéla Červenková (pomocník)
Mgr. Nikola Kupčíková (pomocník)
Mgr. David Ryška (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 18:00–19:40 G34
- Předpoklady
- AJU5901 Projekt didaktické DP
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-AJU_)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-GK)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-MA)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-TV)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je rozvinout schopnosti studentů v oblasti kvalitativního a kvantitativního sběru dat a jejich analýzy vzhledem k relevantním teoretickým východiskům. Od studentů se očekává sběr a analýza kvalitativních (nahrávky několika interview, výuky atd.) nebo kvantitativních (dotazníková šetření, výsledky testů atd.) dat v závislosti na tématu jejich diplomové práce. Tento kurz se zaměřuje na vybrané aspekty analýzy a interpretace dat, pozornost bude rovněž věnována výzkumným zprávám, výběru ukázek dat, problémům se zobecněním a roli teorie při interpretaci dat v rámci různých kvalitativních a kvantitativních výzkumných tradic.
- Výstupy z učení
- Po splnění kurzu budou studenti schopni: 1. Vysvětlit a kriticky zhodnotit principy a postupy uplatňované ve výzkumné tradici dle svého výběru, včetně souvisejících etických problémů. 2. Sebrat a analyzovat (např. přepsat, okódovat, spočítat, vypočítat, analyzovat, interpretovat, zhodnotit) data v rámci výzkumné tradice dle svého výběru. 3. Napsat alespoň část výzkumné zprávy odpovídající standardům vybrané výzkumné tradice (např. důvěryhodnost, přesvědčivost, přesnost, dopad na komunitu, validita, reliabilita). 4. Představit výsledky svého výzkumu jak v mluvené, tak v psané formě.
- Osnova
- 1. Úvod, přehled výzkumného procesu u různých tradic kvalitativního a kvantitativního výzkumu. 2. Sběr dat a analýza v různých tradicích kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Role teorie; praktické a etické úvah. Ukázky, problémy, řešení. 3. Příprava výzkumné zprávy. Standardy a požadavky v rámci různých tradic kvalitativního a kvantitativního výzkumu, struktura a obsah výzkumné zprávy, ukázky, problémy, možnosti. 4. Ústní prezentace výsledků výzkumu v různých tradicích kvalitativního a kvantitativního výzkumu.
- Literatura
- povinná literatura
- Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage Publications, Inc.
- Bui, Yvonne N. (2014) How to write a master’s thesis. 2nd ed.
- doporučená literatura
- Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage Publications, Inc.
- Markee, N. (Ed.). (2015). The handbook of classroom discourse and interaction. Chichester: John Wiley & Sons.
- Silverman, D. (2010). Qualitative research: theory, method and practice. London: Sage.
- Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2000). Research methods in education (5th ed.). London: RoutledgeFalmer.
- APA. (2010). Publication manual of the American Psychological Association. Washington: American Psychological Association.
- Yin, R. K. (2011). Qualitative research from start to finish. New York: Guilford Press.
- Field, A. (2016) Discovering statistics using IBM SPSS statistics.
- Ellis, R., & Barkhuizen, G. (2005). Analysing learner language. Oxford: Oxford University Press.
- Výukové metody
- Výklad, diskuze ve třídě, četba, domácí úkoly, prezentace v hodině.
- Metody hodnocení
- Každý student ústně představí svůj výzkumný projekt a poté sepíše výzkumnou zprávu, ve které představí cíle, výzkumné otázky, postupy a výstupy svého výzkumu (cca 10 stran). Během závěrečného kolokvia studenti předvedou, že jsou schopni vhodně reagovat na otázky a zpětnou vazbu, čímž demonstrují pochopení principů a postupů ve výzkumné tradici dle jejich výběru.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2021/AJU5105