FF:ROMU2A003 Jazykové zkoušky a testování - Informace o předmětu
ROMU2A003 Jazykové zkoušky a testování
Filozofická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/2/2. Kombinovaná forma studia: 14 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každý sudý pátek 12:00–13:40 L33
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-FJU_) (4)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SJU_) (4)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (3)
- Cíle předmětu
- Základním cílem tohoto kurzu je poskytnout studentům přehled o základních teoretických přístupech a současných trendech v oblasti jazykového testování. Neméně důležitým cílem je umožnit studentům, aby teoretické poznatky uplatnili v praxi.
- Výstupy z učení
- Student se seznámí s nejvýznamnějšími teoriemi v oblasti jazykového testování, s nejdůležitějšími novinkami v oboru.
Získá praktickou zkušenost s aplikací teoretických poznatků v praxi.
Student bude po absolvování předmětu schopen identifikovat jednotlivé typy testování ve výuce cizího jazyka a dokáže zvolit vhodný způsob testování na danou skupinu žáků/studentů - Osnova
- 1. Úvod do problematiky 2. Nové trendy v oblasti testování 3. Typy testů 4. Charakteristika testu 5. Typy testových úloh 6. Možnosti vyhodnocení a zpětné vazby 7. Workshop 1 - tvorba testů 8. Workshop 2 - testování 9. Workshop 3 - vyhodnocení a zpětná vazba 10. Prezentace studentských projektů I. 11. Prezentace studentských projektů II. 12. Závěrečná diskuze. Vyhodnocení.
- Literatura
- KOMENDA, Martin, Čestmír ŠTUKA, Martin VEJRAŽKA a Jan TRNKA. Moderní trendy v problematice testování. 2014. Konference MoodleMoot 2014 info
- FIGUERAS CASANOVAS, Neus a Fuensanta PUIG SOLER. Pautas para la evaluación del español como lengua extranjera. Madrid: Edinumen, 2013, 181 stran. ISBN 9788498482423. info
- VACEK, Jiří. E-testování v doktorském a kombinovaném studiu na CJV PdF MU. In Cizí jazyky se specifickým zaměřením ve výuce a testování. Poděbrady: Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazykové a odborné přípravy, 2010, s. 98-101. ISBN 978-80-87238-03-5. info
- Vademécum para la formación de profesores : enseñar español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE). Edited by Virginia Lara Casado - Humberto López Morales - Guillermo Rojo - Jes. 1. ed. Alcobendas (Madrid): Sociedad General Espanola de Librería, 2004, 1308 s. ISBN 8497780515. info
- ZUBÍKOVÁ, Erika. Didaktické testy a testování ve škole. Edited by Lenka Hloušková. 2000, 96 s. info
- PORCHER, Louis. Le français langue étrangère : émergence et enseignement d'une discipline. Paris: Centre national de documentation pédagogique, 1998, 105 stran. ISBN 201170409X. info
- Les auto-apprentissages. Edited by Louis Porcher. [Paris]: Hachette, 1992, 158 stran. ISBN 2010192869. info
- BOLTON, Sibylle. Évaluation de la compétence communicative en langue étrangère. Translated by Yves Bertrand. Paris: Hatier, 1988, 143 stran. ISBN 2218078212. info
- Výukové metody
- semináře, workshopy, e-learning
- Metody hodnocení
- Aktivní účast v seminářích a workshopech, včasné odevzdání zadaných úkolů, projekt.
- Informace učitele
- Je-li předmět součástí plánu kombinované formy studia programu Učitelství španělského jazyka pro střední školy, je přímá výuka redukována a nahrazena samostudiem a pravidelnými konzultacemi.
EN: If the course is included in one-field combined study plan of the programme Upper Secondary School Teacher Training in French or Spanish Language and Literature, presential teaching is reduced and substituted with self-study and regular tutorials.
FR: Si le cours est inclus dans le plan d'étude du programme de formation des professeurs de l'enseignement secondaire en langue et littérature française ou espagnole sous forme semi-présentielle, l'enseignement présentiel est réduit en se faisant sous forme de consultations avec l'enseignant sur place et de l'autoformation et des tutoriels réguliers. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2021/ROMU2A003