AJUPP02J Učitelská praxe z anglického jazyka 2

Filozofická fakulta
podzim 2023
Rozsah
0/0/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Fantová (pomocník)
Mgr. Jana Formanová (pomocník)
Garance
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Předpoklady
( AJU2103 Didaktika AJ III || AJU5103 Didaktika AJ III ) && ( AJU2401 Zkouška z anglického jazyka || AJU5401 Zkouška z anglického jazyka ) && ( AJU2402 Ústní zkouška z AJ || AJU5402 Ústní zkouška z AJ ) && AJUPP01J Učitelská praxe z AJ 1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 8/40, pouze zareg.: 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course aims are to provide students with real-life experiences from secondary schools. Students observe and shadow their mentor, and prepare and teach lessons in tandem and individually. Students reflect on their experiences in personal written reflections and prepare a portfolio to demonstrate their professional development.
Výstupy z učení
At the end of the course, the students will be able - to cooperate with a mentor/introducing teacher, - to observe lessons and reflect on the observations, - to plan lessons for classes of various proficiency and age levels, - create detailed lessons plans to support their teaching, - reflect on their teaching in speaking and writing.
Osnova
  • Continuous (circa 10 weeks) practice in schools Activities described in detail: https://www.phil.muni.cz/student/pedagogicke-praxe/pokyny-pro-studujici#praxe2
Výukové metody
practice in secondary school (observation, tandem teaching, teaching, feedback and reflection with mentor and alone)
Metody hodnocení
To pass the course the students are required to: 1. Contact their mentor within one week of receiving the contact details. 2. Discuss their professional development plan and aims with their mentor at the beginning and during the practice. 3. Spend the required number of hours in school doing the activities described at the official website https://www.phil.muni.cz/student/pedagogicke-praxe/pokyny-pro-studujici#praxe2 and strive for the maximum development of the students whose education they contribute to during the teaching practice. 4. Cooperate with the mentor, and show maximum flexibility on the student's part. 5. Demonstrate professionalism (responsibility, punctuality, preparation, adhering to the rules of the school). 6. Strive for their professional development. Based on the evidence in their reflective diary and portfolio, students continuously evaluate their professional development with the help of their mentor. At the end of the teaching practice, students fill out the self-reflection instrument based on continuous evaluation. 7. Submit required documents by the date set for the particular semester in Homework vaults in IS. No credits when documents are submitted after the deadline. 8. Contact the manager of the teaching practice and the university lecturer immediately in the case when any problems or barriers during the teaching practice occur.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2022, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.