DESB13 Role designéra v organizacích

Filozofická fakulta
podzim 2023
Rozsah
1/1/1. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Roman Sellner Novotný (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Kramosilová (cvičící)
Garance
Mgr. Roman Sellner Novotný
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 29 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 27/29, pouze zareg.: 0/29
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
- Uvědomění role designového procesu v chodu organizace a způsobů, jak s ním organizace pracují
- Uvědomění role a mandátu designéra pohybujícího se v různých prostředích
- Chápání šíře palety řemesel, která jsou součástí designového procesu
- Uvědomění si motivací designérů z praxe, proč to dělají a co je naplňuje
- Setkání studentů s realitou = a skutečné náplně práce lidí z praxe
Výstupy z učení
Student/ka po absolvování předmětu
- dokáže po absolvování předmětu diskutovat z designéry na odborné teoretické úrovni,
- kriticky nahlíží na to, čeho je možné pomocí designového přemýšlení dosáhnout,
- dokáže kriticky přemýšlet o tom, kam by dále směřoval/a své studium a odbornost.
Osnova
  • - Role designéra v korporaci
  • - Role designéra ve státní správě
  • - Role designéra v neziskovém sektoru
  • - Designér na volné noze
  • - Designér jako majitel agentury
  • - Designér v menší firmě
Výukové metody
- poslech podcastů a četba
- asynchronní diskuze s odborníky z podcastů na vybraná témata týkající se pracovní náplně designérů v různých typech organizací
- praxe - tvorba obsahu na medium.com
Metody hodnocení
Cvičný rozhovor s vaším spolužákem nebo spolužačkou, na němž si vyzkoušíte jak se ptát tak, abyste se dozvěděli co potřebujete.
Obsahově hodnotný rozhovor s designérem z praxe publikovaný na medium.com
Informace učitele
Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024. Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2022, podzim 2024.