FF:AJL21120 Ústní zkouška z AJ - Informace o předmětu
AJL21120 Ústní zkouška z anglického jazyka
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/0. 0 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (cvičící)
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura (angl.) (program FF, N-FI)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, N-AJ_)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- English Language and Literature (program FF, N-AJA_)
- Překladatelství anglického jazyka (program FF, N-HS)
- Překladatelství anglického jazyka (program FF, N-PAJ_)
- Překladatelství anglického jazyka (program FF, N-PT) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-GK)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-MA)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-TV)
- Cíle předmětu
- This examination is at CPE / C2 (European Framework) level. It is an oral Proficiency Examination - CPE level FORMAT: Part 1 (4 minutes) Interview Part 2 (6 minutes) Collaborative task based on complex questions
- Výstupy z učení
- Learners will be able to: 1. Speak on their own for an extended period of time showing good control of sophisticated grammatical structures and lexis. 2. Manage their discourse effectively in terms of contribution relevance, coherence and cohesion. 3. Demonstrate turn taking skills during the collaborative task, express opinions on the topic posed, and react appropriately to their partner's contributions. 4. Speak in such a way that is intelligible and places little strain on the listener.
- Osnova
- Part 1: Interview At the beginning of the speaking test the candidates will be given the opportunity to offer personal information and discuss some familiar topics. Part 2: Collaborative task based on complex questions. The candidates will be asked to talk together for about 5 minutes in connection to the task.
- Literatura
- doporučená literatura
- FICTUMOVÁ, Jarmila, Simona KALOVÁ, Petr SUDICKÝ a Nikola FOŘTOVÁ. Angličtina - Konverzace pro pokročilé - dril. Brno: Masarykova univerzita, 2012. Anglicko-český a česko-anglický dril založený na publikaci Angličtina-Konverzace pro pokročilé. Obsahuje nahrávky výslovnosti, příkladové věty a obrázky. info
- Cambridge English : Proficiency 1 : with answers : authentic examination papers from Cambridge ESOL. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, 163 s. ISBN 9781107637467. info
- Cambridge English proficiency. Oxford: Oxford University Press, 2012, 2 zvukové. ISBN 9780194705233. info
- Cambridge certificate of proficiency in English : with answers : examination papers from University of Cambridge ESOL Examinations : English for speakers of other languages. Cambridge: Cambridge University Press, 2006, 192 s. ISBN 9780521672757. info
- Cambridge certificate of proficiency in English : with answers : examination papers from University of Cambridge ESOL Examinations : English for speakers of other languages. Cambridge: Cambridge University Press, 2006, 192 s. ISBN 9780521672757. info
- MOORE, Julie. Common mistakes at proficiency : --and how to avoid them. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 2005, 64 s. ISBN 9780521606837. info
- WELLMAN, Guy, Felicity O'DELL a Roy KINGSBURY. Longman practice exams for the Cambridge certificate in advanced English. Harlow: Longman, 1991, 100 s. ISBN 0582018099. info
- Výukové metody
- Self-study
- Metody hodnocení
- ASSESSMENT CRITERIA: 1. Grammatical resource (range and flexibility, accuracy) 2. Lexical resource (range, appropriacy) 3. Discourse management (relevance, coherence, extent) 4. Pronunciation (stress and rhythm, intonation, individual sounds) 5. Interactive communication (initiating and responding, hesitation, turn-taking)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/AJL21120