FF:AJL25053 Walt Whitman - Informace o předmětu
AJL25053 Walt Whitman
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Michael Matthew Kaylor, PhD. (přednášející)
- Garance
- doc. Michael Matthew Kaylor, PhD.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 18:00–19:40 G25, kromě Po 18. 11. až Ne 24. 11.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 18 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 15/18, pouze zareg.: 1/18
Jiné omezení: Předmět si nemohou zapsat studenti Bc. studia AJ - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura (angl.) (program FF, N-FI)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, N-AJ_) (2)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- English Language and Literature (program FF, N-AJA_)
- Překladatelství anglického jazyka (program FF, N-HS)
- Překladatelství anglického jazyka (program FF, N-PT) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-AJU_) (3)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-GK)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-MA)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-TV)
- Cíle předmětu
- This course will examine the various canonical, stylistic, socio-cultural, and other issues surrounding the cardinal American poet, Walt Whitman. It will include discussions of his life and writings, placing both within the context of American 19th-century personality formulation, identity, and poetry.
- Výstupy z učení
- At the end of the course, students will be able to critically evaluate the canonical, stylistic, socio-cultural, and other issues surrounding a writer such as Walt Whitman, discuss the writings of others with sensitivity and appreciation, and have a greater understanding of the contexts of American 19th-century poetry.
- Osnova
- The schedule is as follows: Week 1: Introduction. Week 2: Read "The Sleepers," in Walt Whitman, LEAVES OF GRASS: COMPREHENSIVE READER’S EDITION, edited by Harold W. Blodgett and Sculley Bradley (New York: New York University Press, 1965), pp. 424-433. Weeks 3-5: Read "Preface" to LEAVES OF GRASS, 1855 (CRE, 709-729) and "Song of Myself" (CRE, 28-89). Weeks 6-7: Read "Children of Adam" (CRE, 90-111) and "Calamus" (CRE, 112-136). Weeks 8-9: Read "Sea-Drift" (CRE, 246-263), "Crossing Brooklyn Ferry" (CRE, 159-165), "Passage to India" (CRE, 411-421), and "Prayer of Columbus" (CRE, 421-423). Weeks 10-12: Read "Drum-Taps" (CRE, 279-327) and "Memories of President Lincoln" (CRE, 328-339). Weeks 13-14: Read "Autumn Rivulets" (CRE, 356-402) and "Songs of Parting" (CRE, 488-506).
- Literatura
- Bowers, Fredson, edited, WHITMAN’S MANUSCRIPTS: "LEAVES OF GRASS" (1860): A PARALLEL TEXT (Chicago: University of Chicago Press, 1955)
- Kummings, Donald D. A COMPANION TO WALT WHITMAN (Chichester, West Sussex, UK: Wiley-Blackwell, 2009)
- Moon, Michael, DISSEMINATING WHITMAN: REVISION AND CORPOREALITY IN "LEAVES OF GRASS" (Cambridge, MA: Harvard University Press, 1991)
- Murphy, Francis, edited, WALT WHITMAN: A CRITICAL ANTHOLOGY (Baltimore, MD: Penguin, 1969)
- Fone, Byrne R. S., MASCULINE LANDSCAPES: WALT WHITMAN AND THE HOMOEROTIC TEXT (Carbondale: Southern Illinois University Press, 1992)
- Hindus, Milton, edited, WALT WHITMAN (London: Routledge, 1997)
- Martin, Robert K., edited, THE CONTINUING PRESENCE OF WALT WHITMAN: THE LIFE AFTER THE LIFE (Iowa City: University of Iowa Press, 1992)
- Whitman, Walt, LEAVES OF GRASS: COMPREHENSIVE READER’S EDITION, edited by Harold W. Blodgett and Sculley Bradley (New York: New York University Press, 1965)
- Price, Kenneth M., edited, WALT WHITMAN: THE CONTEMPORARY REVIEWS (Cambridge: Cambridge University Press, 1996)
- Greenspan, Ezra, edited, THE CAMBRIDGE COMPANION TO WALT WHITMAN (Cambridge: Cambridge University Press, 1995)
- Brasher, Thomas L., edited, WALT WHITMAN: THE EARLY POEMS AND THE FICTION (New York: New York University Press, 1963)
- Výukové metody
- Seminars, 1½ hours per week.
- Metody hodnocení
- For credit, students will be expected to write an essay (10 pages, typed, double-spaced). It should have a well-crafted thesis, should be scholarly in tone, and should endeavor to support all claims textually through the materials engaged during this course. Final grades will be divided in the following proportion: 20% for attendance and class participation; 80% for the essay.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/AJL25053