FF:ISKB03 Informační služby a vyhledáván - Informace o předmětu
ISKB03 Informační služby a vyhledávání
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno synchronně online - Vyučující
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (přednášející)
Bc. Magdaléna Bohuslavová (pomocník)
Bc. Jana Ševčíková (pomocník) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 10:00–11:40 B2.13, kromě Po 18. 11. až Ne 24. 11.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-ISK_) (7)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prezentovat soubor poznatků a vývojové tendence v oblasti informačních služeb a informačních potřeb uživatelů v soudobé společnosti. Pozornost bude věnovaná také komerčním informačním službám, modelům šíření a vyhledávání informací prostřednictvím internetu.
- Výstupy z učení
- Studenti budou schopni: - porozumět strategickému základu práce na vývoji služeb, předvídat nové příležitosti pro vývoj služeb, - uvádět do praxe nové a udržitelné modely, které budou vyčnívat nad masovou nabídkou - vyhodnocovat dopady takových modelů - osvojit si proaktivní přístup k rozvoji organizace - identifikovat nové příležitosti pro inovace tím, že se zaměří na systém poskytování služby jako celek - rozumět principům otevřené inovace - zapojit zákazníky v raných fázích procesu vývoje služby a vytvořit tak síť s jedinečnou hodnotou
- Osnova
- Typologie a vymezení informačních služeb Dělení informačních služeb & Trendy vývoje informačních služeb Efektivita informačních služeb Možné příčiny špatné efektivity informačních služeb Strategické myšlení a principy Proces strategie: formulace a řízení (plánování a realizace) Formulace radikálně nových obchodních strategií a inovativních byznys modelů Konkurenční výhoda a náskok v případě podniků poskytujících služby Vliv nové obchodní strategie na organizaci
- Literatura
- ZBIEJCZUK SUCHÁ, Ladislava. Design Thinking as a Framework for User-Driven Innovation in Libraries: A Few Case Studies from Czech Libraries. In QQML 2015. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries. 2015. URL info
- Design thinking for strategic innovationwhat they can't teach you at business or design school. Edited by Idris Mootee. Hoboken, N.J.: Wiley, 2013, xi, 210 p. ISBN 9781118748855. info
- This is service design thinking : basics, tools, cases. Edited by Jakob Schneider - Marc Stickdorn. Hoboken, N.J.: Wiley, 2011, 373 s. ISBN 9781118156308. info
- Information retrieval technology : Asia information retrieval symposium, AIRS 2004 : Beijing, China, October 18-20, 2004 : revised selected papers. Edited by Sung Hyon Myaeng. Berlin: Springer, 2005, xiii, 336. ISBN 3540250654. info
- Advances in information retrieval : 24th BCS-IRSG European Colloquim on IR research : Glasgow, UK, March 25-27, 2002 : proceedings. Edited by Fabio Crestani - Mark Girolami - C. J. Van Rijsbergen. Berlin: Springer, 2002, xiii, 362. ISBN 3540433430. info
- Výukové metody
- teoretická příprava
- Metody hodnocení
- písemný test, 3 průběžné úkoly
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- ISKB60 Prolegomena k oboru
NOW(ISKB03)&&SOUHLAS - KPI33 Kurz rozvoje digitálních kompetencí
(!ISKB08) && (!ISKB03) && (!ISKB07)
- ISKB60 Prolegomena k oboru
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/ISKB03