FF:NOII_23 Skandinávské romány po 1945 - Informace o předmětu
NOII_23 Skandinávské romány po roce 1945 v českých překladech
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. PhDr. Miluše Juříčková, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Miluše Juříčková, CSc.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Miluše Juříčková, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 12:00–13:40 D41, kromě Po 18. 11. až Ne 24. 11.
- Předpoklady
- Předpoklady: motivovaný zájem o skandinávskou literaturu, předmět je otevřený i pro jiné než mateřské obory. Výuka probíhá česky.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz - obsahově upravovaný podle aktuálně vydaných překladů - skýtá základní přehled o bohaté tradici českých překladů a recepce skandinávských literatur. Představuje nejvýznamnější autory z norské, švédské, dánské a islandské prózy, poezie a dramatu.
- Výstupy z učení
- Student je schopen popsat a analyzovat nejvýznamnější díla, podle vlastní i společné četby. Tento kurz spadá do obecné přípravy studenta k závěrečné bakalářské zkoušce.
- Osnova
- - Knut Hamsun: Pan (č. 1982)
- - Hanne Ørstavik: Láska (č. 2002)
- - Erlend Loe: Naivní. Super. (č. 2005)
- - Jon Fosse: Ráno a večer (č. 2007)
- - Waltari, Mika: Cizinec přichází (č. 2005)
- Literatura
- KADEČKOVÁ, Helena a Viola PARENTE-ČAPKOVÁ. Moderní skandinávské literatury : 1870-2000. Edited by Martin Humpál. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2006, 470 s. ISBN 8024611740. info
- Výukové metody
- přednáška a seminář
- Metody hodnocení
- Zápočet se uděluje za aktivní účast + písemné a ústní kolokvium
- Informace učitele
- Rozvrh pro podzim 2024: čtvrtek 12.00 v D41
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/NOII_23