FF:RLMgA502 Management relig. výzkumu - Informace o předmětu
RLMgA502 Research management in the Study of religions
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. (plus 4 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Tomáš Glomb, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tomáš Hampejs, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Nenadalová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. David Zbíral, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. David Zbíral, Ph.D.
Ústav religionistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kristýna Čižmářová
Dodavatelské pracoviště: Ústav religionistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 16:00–17:40 B2.113, kromě Po 18. 11. až Ne 24. 11.
- Předpoklady
- TYP_STUDIA(MND)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 11/30, pouze zareg.: 0/30
Jiné omezení: Zápis mimo religionistiku je podmíněn souhlasem vyučujícího. - Mateřské obory/plány
- Religionistika - akreditace do roku 2024 (program FF, N-RL_) (3)
- Religionistika (program FF, N-RL_) (3)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je seznámit studenty religionistiky (a rovněž případné zájemce z řad studentů příbuzných oborů) s dobrými praxemi v managementu výzkumu na úrovni magisterského studia. Vzhledem k časové náročnosti výzkumu magisterských studentů výrazně spjatého s psaním diplomové práce se kurz zaměřuje na předávání know-how v oblastech plánování bádání, technologických nástrojů a ověřených postupů pro efektivní práci v celé délce výzkumného procesu od doporučených způsobů konceptualizace výzkumných otázek, sběru literatury a dat, zvažování etických aspektů práce, po náležitosti spjaté s publikováním vědeckého textu a jeho rolí ve studiu a kariéře studenta. Klíčovým aspektem kurzu je přenositelnost získaných schopností v oblasti managementu výzkumu do navazujících projektů studenta v akademické sféře i mimo ni.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném ukončení kurzu budou studenti schopni:
- efektivně naplánovat vlastní výzkum a mít nad ním systematickou kontrolu;
- znát klíčové náležitosti spjaté se sběrem, uchováváním a publikací výzkumných dat;
- se orientovat v náležitostech rozpoznání etických aspektů bádání a jejich ošetření v souladu s pravidly Etické komise pro výzkum;
- pracovat s technologickými nástroji zefektivňujícími práci s bibliografií či s děláním poznámek;
- kvalitní sebeprezentace pro účely studijního a kariérního postupu.
- Osnova
- Úvodní informativní setkání
- Výzkumný proces v čase a jeho plánování
- Formulace výzkumu a jeho komunikace různým publikům
- Efektivita v práci s rešerší a informačními zdroji (Zotero sběr, Elicit)
- Management etiky výzkumu
- Nakládání s daty
- Nároky na kvalitu výsledku bádání
- Efektivita psaní ve výzkumu
- Efektivita práce s bibliografií
- Publikační náležitosti výstupů
- Sebeprezentace v nejen akademickém světě
- Management výzkumu - rozprava a reflexe nad plněnými úkoly
- Literatura
- doporučená literatura
- Michener, William K. 2015. “Ten Simple Rules for Creating a Good Data Management Plan.” PLOS Computational Biology 11 (10): e1004525. https://doi.org/10.1371/journal.pcbi.1004525.
- Wilkinson, Mark D., Michel Dumontier, IJsbrand Jan Aalbersberg, Gabrielle Appleton, Myles Axton, Arie Baak, Niklas Blomberg, et al. 2016. “The FAIR Guiding Principles for Scientific Data Management and Stewardship.” Scientific Data 3 (1): 160018. https:/
- Blaxter, Loraine, Christina Hughes, and Malcolm Tight. 2011. How to Research. 4th ed., Reprinted. Maidenhead: Open University Press.
- Strinzel, Michaela, Josh Brown, Wolfgang Kaltenbrunner, Sarah de Rijcke, and Michael Hill. 2021. “Ten Ways to Improve Academic CVs for Fairer Research Assessment.” Humanities and Social Sciences Communications 8 (1): 1–4. https://doi.org/10.1057/s41599-0
- Výukové metody
- Seminární diskuse; přednáška; zpracovávání úkolů vázaných na témata osnovy kurzu; zpracování plánu následujícího semestru (ukončení zkouškou).
- Metody hodnocení
- Celkové hodnocení zahrnuje:
K závěrečné zkoušce vypracovává student na základě know-how získaného v rámci kurzu jako podklad návrh studijního plánu na následující semestr, nad kterým probíhá ústní rozprava (40%).
Vstupní předpoklady ústní zkoušky: odevzdání mikroúkolů (40%); aktivní účast v seminárních rozpravách (20%) - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/RLMgA502