JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Anjuli Pandavar, PhD (cvičící)
Luis Carlos Rodriguez, M.Phil. (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník) - Garance
- Luis Carlos Rodriguez, M.Phil.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB03/01: Po 11:00–12:50 C15/227, A. Pandavar
JAB03/03: Po 9:00–10:50 J1, L. Rodriguez
JAB03/04: Út 14:00–15:50 C15/227, L. Rodriguez
JAB03/05: St 11:00–12:50 J2, L. Rodriguez
JAB03/06: Čt 15:00–16:50 C15/227, L. Rodriguez - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1+ - B2 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 89 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi B2/B2+ podle společného evropského referenčního rámce pro jazyky v kontextu jejich studovaného oboru s důrazem na klíčové dovednosti (mezioborová spolupráce na projektech, prezentování výsledků, kariérní dovednosti).
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu budou studenti schopni lépe:
chápat autentický globální problém z pohledu vlastní úzké specializace a zároveň
komunikovat napříč specializacemi a chápat mezioborové souvislosti
pracovat v týmu
formulovat své klíčové dovednosti a motivaci nutné pro práci v badatelském týmu
kriticky myslet
užívat angličtinu jako komunikační prostředek: neformální komunikace, funkčni akademický jazyk, odborný jazyk dané oblasti
psát abstrakty – nácvik dovedností, technik
prezentovat své poznatky srozumitelnou formou s využitím prezentačních dovedností - Osnova
- Discussion - global priorities - discipline-based approach, argumentation. Text and abstract analysis, abstract writing. Job application (CV, cover letter, mock interview) - based on authentic materials. Projects (individuals and/or teams): project design, presentation of the results.
- Literatura
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- Kurz sdílí prvky tří vzdělávacích přístupů: kolaborativního učení, učení zaměřeného na řešení problému a CLIL (integrované výuky předmětu a cizího jazyka). Analýza abstraktu, odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky, týmová práce, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru je zakončena zápočtem (zpracovaný projekt a jeho prezentace, CV, cover letter, mock interview). Povinná je 80% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Agnieszka Suchomelová-Polomska, M.A. (přednášející)
Anthony Kerr (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Bc. Mgr. Petra Chládková (pomocník)
Mgr. Kateřina Martiníková, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Eva Složilová, MA, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník)
Mgr. Michal Zeman, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Jitka Žváčková (pomocník) - Garance
- Agnieszka Suchomelová-Polomska, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB03/01: Po 17. 9. až Pá 14. 12. Út 13:00–14:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/02: Po 17. 9. až Pá 14. 12. Út 15:00–16:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/03: Po 17. 9. až Pá 14. 12. Po 11:00–12:50 C15/227, A. Suchomelová-Polomska
JAB03/04: Po 17. 9. až Pá 14. 12. Po 15:00–16:50 C15/114, A. Kerr - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1+ ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 58 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu JAB03 je:
-zvýšení povědomí studentů o současných trendech a postupech mezi příslušníky specifických odborných komunit (úvod jazyka v kontextu typických žánrů, procvičovaní těchto žánrů)
-procvičování a rozšiřování akademické slovní zásoby a specializované slovní zásoby v biologickém kontextu (například: academic CV and cover letter for field-related jobs, job interview, poster presentation, genetic engineering, radioactivity, malaria, genetic diseases, genetic screening, stem cell research, sound and hearing phenomena)
-procvičování jazykových dovedností a funkcí typických pro přírodovědecké obory (například: popis procesu, příčina-důsledek, argumentace: vyvážená/přesvědčivá, analýza: srovnávání, hodnocení, etc.), které budou studenti schopní uplatnit v užším kontextu své specializace (tzv. transferrable skills)
-procvičování akademických dovedností, například: formální psaní/zápisky z přednášek, identifikace a formulace hlavní myšlenky, identifikace specifických informací, interpretace informací, shrnutí textu, účast v diskuzích, vystupování s veřejnými projevy v biologickém kontextu, kultivovaný způsob podávání negativní zpětné vazby
-procvičování gramatiky na úrovni B2 v akademickém/specializovaném kontextu - Výstupy z učení
- Na konci kurzu budou studenti schopni lépe:
-chápat autentický globální problém z pohledu vlastní úzké specializace
-komunikovat napříč specializacemi a chápat mezioborové souvislosti
-pracovat v týmu
-formulovat své klíčové dovednosti a motivaci nutnou pro práci v badatelském týmu
-kriticky myslet
-užívat angličtinu jako komunikační prostředek: neformální komunikace, funkční akademický jazyk, odborný jazyk dané oblasti
-prezentovat své poznatky srozumitelnou formou s využitím prezentačních dovedností - Osnova
- Seminar groups of Hana Němcová
- (see https://is.muni.cz/auth/el/1431/podzim2018/JAB03/nemcova.qwarp)
- Global Issues: global priorities, discussion
- Malaria: discipline-based approach, project design, presentation of the results (individuals and/or teams). Content of projects supervised by a PhD student
- Job Application (CV, cover letter, mock interview) - based on authentic materials
- Theories of History of Life – comparison, key ideas + (Evolution x Intelligent Design - video-based case study : argumentation – giving opinion, role-play) . Language: definitions, making connections
- Ageing, Telomeres, Telomerase (discussion, reading and listening comprehension, focus on pronunciation of difficult words). Language/grammar: word formation, making questions, wish clauses, I´d rather/better
- Lifespans: reading and listening comprehension, comparative ageing studies. Language: reporting verbs, modal verbs
- Comparison Methods (plant biology) - reading comprehension, writing, Language/grammar: comparing-contrasting markers, adjectives
- Seminar groups of Agnieszka Suchomelová:
- Applying for a job: writing CV, cover letter, mock job interviews (politeness markers, giving advice, indirect questions, unreal past, action verbs)
- Radioactivity: balanced argumentation (text analysis, comparing-contrasting, taking a stance, determiners, linking phrases)
- GMO: persuasive argumentation (text analysis, evaluating, hedging)
- Ethical questions (cause and effect, developing an argument, conditionals, inversion)
- Speculating: sound and hearing (describing degrees of certainty, drawing conclusions, process description, modal verbs of deduction, hedging)
- Poster presentation: introducing and describing one's area of research, presenting it in a concise but explicit manner, effective ways of using visuals and effective text organization, interacting with the audience (indirect questions, signposting language)
- Literatura
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- WALLWORK, Adrian. English for research : usage, style, and grammar. New York [N.Y.]: Springer, 2013, xvi, 252. ISBN 9781461415923. info
- PATERSON, Ken a Roberta WEDGE. Oxford grammar for EAP : English grammar and practice for academic purposes : with answers. First published. Oxford: Oxford University Press, 2013, 223 stran. ISBN 9780194329996. info
- DE CHAZAL, Edward a Sam MCCARTER. Oxford EAP : a course in English for academic purposes. First published. Oxford: Oxford University Press, 2012, 152 stran. ISBN 9780194001809. info
- ARMER, Tamzen. Cambridge English for scientists. Edited by Jeremy Day. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 2011, 128 s. ISBN 9780521154093. info
- WALLWORK, Adrian. English for writing research papers. New York: Springer, 2011, xxii, 325. ISBN 9781441979216. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- Skupiny Hany Němcové:
Kurz sdílí prvky tří vzdělávacích přístupů: kolaborativního učení, učení zaměřeného na řešení problému a CLIL (integrované výuky předmětu a cizího jazyka). Obsahuje práci s textem, poslechová cvičení, písemný projev, video přednášky, týmovou práci, diskuse, prezentace.
Skupiny Agnieszky Suchomelové:
Kurz je zaměřený na procvičování akademického jazyka ve specializovaném kontextu a procvičování modelových aktivit a technik k pokročilé jazykové zkoušce z AJ (JA002).
Obsahuje práci s odborným textem, poslechová cvičení, písemný projev, video přednášky, týmovou práci, diskuse, prezentace. - Metody hodnocení
- Skupiny H. Němcové:
Výuka v každém semestru je zakončena zápočtem (zpracovaný projekt a jeho prezentace, CV, motivační dopis, pohovor). Povinná je 80% přítomnost ve výuce.
Skupiny A. Suchomelové:
Výuka je zakončena zápočtem (60% passmark), po předchozím zpracování CV, motivačního dopisu a účasti na cvičném pohovoru. Povinná je 80% přítomnost ve výuce. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Mgr. et Mgr. Marie Barotová (pomocník)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Bc. Mgr. Petra Chládková (pomocník)
Mgr. Kateřina Martiníková, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Eva Složilová, MA, Ph.D. (pomocník)
Agnieszka Suchomelová-Polomska, M.A. (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník)
Mgr. Michal Zeman, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Jitka Žváčková (pomocník) - Garance
- PhDr. Hana Němcová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB03/01: Po 18. 9. až Pá 15. 12. Po 13:00–14:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/02: Po 18. 9. až Pá 15. 12. Po 15:00–16:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/03: Po 18. 9. až Pá 15. 12. Út 12:00–13:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/04: Po 18. 9. až Pá 15. 12. Út 15:00–16:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/05: Po 18. 9. až Pá 15. 12. St 15:00–16:50 C15/227, H. Němcová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1+ - B2 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 58 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu budou studenti schopni lépe:
chápat autentický globální problém z pohledu vlastní úzké specializace a zároveň
komunikovat napříč specializacemi a chápat mezioborové souvislosti
pracovat v týmu
formulovat své klíčové dovednosti a motivaci nutné pro práci v badatelském týmu
kriticky myslet
užívat angličtinu jako komunikační prostředek: neformální komunikace, funkčni akademický jazyk, odborný jazyk dané oblasti
prezentovat své poznatky srozumitelnou formou s využitím prezentačních dovedností - Osnova
- Discussion - global priorities - discipline-based approach, argumentation. Job application (CV, cover letter, mock interview) - based on authentic materials. Projects (individuals and/or teams): project design, presentation of the results.
- Literatura
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- Kurz sdílí prvky tří vzdělávacích přístupů: kolaborativního učení, učení zaměřeného na řešení problému a CLIL (integrované výuky předmětu a cizího jazyka). Analýza odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky, týmová práce, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru je zakončena zápočtem (zpracovaný projekt a jeho prezentace, CV, cover letter, mock interview). Povinná je 80% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Robert Helán, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Věra Hranáčová (pomocník)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Mgr. Kateřina Martiníková, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Eva Složilová, MA, Ph.D. (pomocník)
Agnieszka Suchomelová-Polomska, M.A. (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník)
Mgr. Michal Zeman, Ph.D. (pomocník) - Garance
- PhDr. Hana Němcová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB03/01: Po 19. 9. až Ne 18. 12. Po 10:00–11:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/02: Po 19. 9. až Ne 18. 12. Po 15:00–16:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/03: Po 19. 9. až Ne 18. 12. Út 9:00–10:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/04: Po 19. 9. až Ne 18. 12. Út 11:00–12:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/05: Po 19. 9. až Ne 18. 12. Út 14:00–15:50 C15/227, H. Němcová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1+ - B2 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 58 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu budou studenti schopni lépe:
chápat autentický globální problém z pohledu vlastní úzké specializace a zároveň
komunikovat napříč specializacemi a chápat mezioborové souvislosti
pracovat v týmu
formulovat své klíčové dovednosti a motivaci nutné pro práci v badatelském týmu
kriticky myslet
užívat angličtinu jako komunikační prostředek: neformální komunikace, funkčni akademický jazyk, odborný jazyk dané oblasti
psát abstrakty – nácvik dovedností, technik
prezentovat své poznatky srozumitelnou formou s využitím prezentačních dovedností - Osnova
- Discussion - global priorities - discipline-based approach, argumentation. Text and abstract analysis, abstract writing. Job application (CV, cover letter, mock interview) - based on authentic materials. Projects (individuals and/or teams): project design, presentation of the results.
- Literatura
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- Kurz sdílí prvky tří vzdělávacích přístupů: kolaborativního učení, učení zaměřeného na řešení problému a CLIL (integrované výuky předmětu a cizího jazyka). Analýza abstraktu, odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky, týmová práce, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru je zakončena zápočtem (zpracovaný projekt a jeho prezentace, CV, cover letter, mock interview). Povinná je 80% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Věra Hranáčová (pomocník)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Eva Složilová, MA, Ph.D. (pomocník)
Agnieszka Suchomelová-Polomska, M.A. (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník) - Garance
- Mgr. Eva Čoupková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB03/01: Po 10:00–11:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/02: Po 12:00–13:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/03: St 11:00–12:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/04: St 9:00–10:50 C15/227, H. Němcová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1+ ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 45 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět složitějšímu odbornému textu/mluvenému projevu (odborné přednášce)
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o biologických tématech
prezentovat biologická témata s využitím základních prezentačních technik
shrnout složitější biologický text
porovnávat
argumentovat na odborné téma (obhájit svůj názor, oponovat, podpořit názor kolegy)
sestavit vlastní strukturovaný životopis, vytvořit motivační dopis na základě konkrétního inzerátu z oboru, definovat a obhájit své kvality a dovednosti ve zkušebním pohovoru před kolektivem - Osnova
- Narwhals
- Do whales and dolphins sleep?
- CV
- Cover letter
- Interview
- Ageing, telomeres, telomerase
- Seawater bacteria
- Lifespans
- Origin of life
- Comparing - contrasting
- Literatura
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- kurz odborného jazyka; analýza odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky - porozumění, diskuse ve dvojicích, skupinách, společná diskuse, prezentace před třídou, domácí úkoly; zkušební pohovor při přijímání do zaměstnání; blended learning - IS MU (odpovědníky, dril),
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru je zakončena zápočtem (CV, cover letter, mock interview). Povinná je 80% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Literatura:
online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
Academic vocabulary in use. Edited by Michael McCarthy - Felicity O'Dell. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. 176 s. ISBN 978-0-521-68939
Academic writing course. Edited by R. R. Jordan. New ed. London : Collins ELT, 1990. 144 s. ISBN 0-00-370249-9
Další odkazy ve studijních materiálech předmětu - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Věra Hranáčová (pomocník)
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Eva Složilová, MA, Ph.D. (pomocník)
Agnieszka Suchomelová-Polomska, M.A. (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník) - Garance
- Mgr. Eva Čoupková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB03/01: St 12:00–13:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/02: Út 9:00–10:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/03: Út 11:00–12:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/04: Út 15:00–16:50 C15/227, H. Němcová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1+ ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 72 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/72, pouze zareg.: 0/72 - Mateřské obory/plány
- předmět má 49 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět složitějšímu odbornému textu/mluvenému projevu (odborné přednášce)
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o biologických tématech
prezentovat biologická témata s využitím základních prezentačních technik
shrnout složitější biologický text
porovnávat
argumentovat na odborné téma (obhájit svůj názor, oponovat, podpořit názor kolegy)
sestavit vlastní strukturovaný životopis, vytvořit motivační dopis na základě konkrétního inzerátu z oboru, definovat a obhájit své kvality a dovednosti ve zkušebním pohovoru před kolektivem - Osnova
- Narwhals
- Do whales and dolphins sleep?
- CV
- Cover letter
- Interview
- Ageing, telomeres, telomerase
- Seawater bacteria
- Lifespans
- Origin of life
- Comparing - contrasting
- Literatura
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- kurz odborného jazyka; analýza odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky - porozumění, diskuse ve dvojicích, skupinách, společná diskuse, prezentace před třídou, domácí úkoly; zkušební pohovor při přijímání do zaměstnání; blended learning - IS MU (odpovědníky, dril),
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru je zakončena zápočtem (CV, cover letter, mock interview). Povinná je 80% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Literatura:
online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
Academic vocabulary in use. Edited by Michael McCarthy - Felicity O'Dell. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. 176 s. ISBN 978-0-521-68939
Academic writing course. Edited by R. R. Jordan. New ed. London : Collins ELT, 1990. 144 s. ISBN 0-00-370249-9
Další odkazy ve studijních materiálech předmětu - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Věra Hranáčová (pomocník)
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Eva Složilová, MA, Ph.D. (pomocník)
Agnieszka Suchomelová-Polomska, M.A. (pomocník) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB03/01: St 15:00–16:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/02: Po 11:00–12:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/03: Čt 8:00–9:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/04: Čt 10:00–11:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/05: Po 9:00–10:50 C15/227, H. Němcová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 72 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/72, pouze zareg.: 0/72 - Mateřské obory/plány
- předmět má 29 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět složitějšímu odbornému textu/mluvenému projevu (odborné přednášce)
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o biologických tématech
prezentovat biologická témata s využitím základních prezentačních technik
shrnout složitější biologický text
porovnávat
argumentovat na odborné téma (obhájit svůj názor, oponovat, podpořit názor kolegy)
sestavit vlastní strukturovaný životopis, vytvořit motivační dopis na základě konkrétního inzerátu z oboru, definovat a obhájit své kvality a dovednosti ve zkušebním pohovoru před kolektivem - Osnova
- Narwhals
- Do whales and dolphins sleep?
- CV
- Cover letter
- Interview
- Ageing, telomeres, telomerase
- Seawater bacteria
- Lifespans
- Origin of life
- Comparing - contrasting
- Literatura
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- kurz odborného jazyka; analýza odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky - porozumění, diskuse ve dvojicích, skupinách, společná diskuse, prezentace před třídou, domácí úkoly; zkušební pohovor při přijímání do zaměstnání; blended learning - IS MU (odpovědníky, dril),
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu - 60% správných odpovědí a 80% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Literatura:
online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
Academic vocabulary in use. Edited by Michael McCarthy - Felicity O'Dell. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. 176 s. ISBN 978-0-521-68939
Academic writing course. Edited by R. R. Jordan. New ed. London : Collins ELT, 1990. 144 s. ISBN 0-00-370249-9
Další odkazy ve studijních materiálech předmětu - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Věra Hranáčová (pomocník)
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Eva Složilová, MA, Ph.D. (pomocník)
Agnieszka Suchomelová-Polomska, M.A. (pomocník) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB03/01: Út 12:00–13:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/02: Čt 12:00–13:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/03: Čt 14:00–15:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/04: Út 14:00–15:50 C15/227, H. Němcová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 72 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/72, pouze zareg.: 0/72 - Mateřské obory/plány
- předmět má 29 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět složitějšímu odbornému textu/mluvenému projevu (odborné přednášce)
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o biologických tématech
prezentovat biologická témata s využitím základních prezentačních technik
shrnout složitější biologický text
porovnávat
argumentovat na odborné téma (obhájit svůj názor, oponovat, podpořit názor kolegy)
sestavit vlastní strukturovaný životopis, vytvořit motivační dopis na základě konkrétního inzerátu z oboru, definovat a obhájit své kvality a dovednosti ve zkušebním pohovoru před kolektivem - Osnova
- Narwhals
- Do whales and dolphins sleep?
- CV
- Cover letter
- Interview
- Ageing, telomeres, telomerase
- Seawater bacteria
- Lifespans
- Origin of life
- Comparing - contrasting
- Literatura
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- kurz odborného jazyka; analýza odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky - porozumění, diskuse ve dvojicích, skupinách, společná diskuse, prezentace před třídou, domácí úkoly; zkušební pohovor při přijímání do zaměstnání; blended learning - IS MU (odpovědníky, dril),
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Literatura:
online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
Academic vocabulary in use. Edited by Michael McCarthy - Felicity O'Dell. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. 176 s. ISBN 978-0-521-68939
Academic writing course. Edited by R. R. Jordan. New ed. London : Collins ELT, 1990. 144 s. ISBN 0-00-370249-9
Další odkazy ve studijních materiálech předmětu - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
Ing. Lenka Matyášová (pomocník) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB03/01: St 9:00–10:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/02: St 11:00–12:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/03: Čt 13:00–14:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/04: Čt 15:00–16:50 C15/227, H. Němcová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 72 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/72, pouze zareg.: 0/72 - Mateřské obory/plány
- předmět má 69 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět složitějšímu odbornému textu/mluvenému projevu (odborné přednášce)
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o biologických tématech
prezentovat biologická témata s využitím základních prezentačních technik
shrnout složitější biologický text
porovnávat
argumentovat na odborné téma (obhájit svůj názor, oponovat, podpořit názor kolegy)
sestavit vlastní strukturovaný životopis, vytvořit motivační dopis na základě konkrétního inzerátu z oboru, definovat a obhájit své kvality a dovednosti ve zkušebním pohovoru před kolektivem - Osnova
- Narwhals
- Do whales and dolphins sleep?
- CV
- Cover letter
- Interview
- Ageing, telomeres, telomerase
- Seawater bacteria
- Lifespans
- Origin of life
- Comparing - contrasting
- Literatura
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- kurz odborného jazyka; analýza odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky - porozumění, diskuse ve dvojicích, skupinách, společná diskuse, prezentace před třídou, domácí úkoly; zkušební pohovor při přijímání do zaměstnání; blended learning - IS MU (odpovědníky, dril),
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Literatura:
online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
Academic vocabulary in use. Edited by Michael McCarthy - Felicity O'Dell. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. 176 s. ISBN 978-0-521-68939
Academic writing course. Edited by R. R. Jordan. New ed. London : Collins ELT, 1990. 144 s. ISBN 0-00-370249-9
Další odkazy ve studijních materiálech předmětu - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
Mgr. Pavla Pospíšilová (pomocník) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Magdalena Kunzová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB03/01: Út 13:00–14:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/02: Út 15:00–16:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/03: St 11:00–12:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/04: St 14:00–15:50 C15/227, H. Němcová
JAB03/05: St 16:00–17:50 C15/227, H. Němcová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 46 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět složitějšímu odbornému textu/mluvenému projevu (odborné přednášce)
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o biologických tématech
prezentovat biologická témata s využitím základních prezentačních technik
shrnout složitější biologický text
porovnávat
argumentovat na odborné téma (obhájit svůj názor, oponovat, podpořit názor kolegy)
sestavit vlastní strukturovaný životopis, vytvořit motivační dopis na základě konkrétního inzerátu z oboru, definovat a obhájit své kvality a dovednosti ve zkušebním pohovoru před kolektivem - Osnova
- Narwhals
- Do whales and dolphins sleep?
- CV
- Cover letter
- Interview
- Ageing, telomeres, telomerase
- Seawater bacteria
- Lifespans
- Origin of life
- Comparing - contrasting
- Literatura
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- kurz odborného jazyka; analýza odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky - porozumění, diskuse ve dvojicích, skupinách, společná diskuse, prezentace před třídou, domácí úkoly; zkušební pohovor při přijímání do zaměstnání; blended learning - IS MU (odpovědníky, dril),
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Literatura:
online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
Academic vocabulary in use. Edited by Michael McCarthy - Felicity O'Dell. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. 176 s. ISBN 978-0-521-68939
Academic writing course. Edited by R. R. Jordan. New ed. London : Collins ELT, 1990. 144 s. ISBN 0-00-370249-9
Další odkazy ve studijních materiálech předmětu - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hana Ševečková, M.A. (přednášející)
PhDr. Hana Němcová (přednášející) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Magdalena Kunzová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB03/01: Po 10:00–11:50 J1, H. Němcová
JAB03/02: Út 12:00–13:50 J2, H. Němcová
JAB03/03: Út 14:00–15:50 J2, H. Němcová
JAB03/04: St 12:00–13:50 J1, H. Němcová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 52 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět složitějšímu odbornému textu/mluvenému projevu (odborné přednášce)
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o biologických tématech
prezentovat biologická témata s využitím základních prezentačních technik
shrnout složitější biologický text
porovnávat
argumentovat na odborné téma (obhájit svůj názor, oponovat, podpořit názor kolegy)
sestavit vlastní strukturovaný životopis, vytvořit motivační dopis na základě konkrétního inzerátu z oboru, definovat a obhájit své kvality a dovednosti ve zkušebním pohovoru před kolektivem - Osnova
- Narwhals
- Do whales and dolphins sleep?
- CV
- Cover letter
- Interview
- Ageing, telomeres, telomerase
- Seawater bacteria
- Lifespans
- Origin of life
- Comparing - contrasting
- Literatura
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- kurz odborného jazyka; analýza odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky - porozumění, diskuse ve dvojicích, skupinách, společná diskuse, prezentace před třídou, domácí úkoly; zkušební pohovor při přijímání do zaměstnání; blended learning - IS MU (odpovědníky, dril),
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Literatura:
online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
Academic vocabulary in use. Edited by Michael McCarthy - Felicity O'Dell. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. 176 s. ISBN 978-0-521-68939
Academic writing course. Edited by R. R. Jordan. New ed. London : Collins ELT, 1990. 144 s. ISBN 0-00-370249-9
Další odkazy ve studijních materiálech předmětu - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hana Ševečková, M.A. (přednášející)
PhDr. Hana Němcová (přednášející) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Magdalena Kunzová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB03/01: Út 16:00–17:50 J4, H. Němcová
JAB03/02: St 16:00–17:50 J4, H. Němcová
JAB03/03: Čt 12:00–13:50 J1, H. Němcová
JAB03/04: Čt 16:00–17:50 J1, H. Němcová - Předpoklady
- ! JAP03 Angličtina pro přírodovědce 3 || ! JAP04 Angličtina pro přírodovědce 4 || !NOW( JAC03 Angličtina pro chemiky III ) || ! JAC03 Angličtina pro chemiky III || !NOW( JAF03 Angličtina pro fyziky III ) || ! JAF03 Angličtina pro fyziky III || !NOW( JAG03 Angličtina pro geology III ) || ! JAG03 Angličtina pro geology III || !NOW( JAM03 Angličtina pro matematiky III ) || ! JAM03 Angličtina pro matematiky III || !NOW( JAZ03 Angličtina pro geografy III ) || ! JAZ03 Angličtina pro geografy III
Znalost angličtiny na středoškolské úrovni. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 55 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Obecné cíle: 1.rozvinout čtecí dovednosti tak, aby studenti dovedli pracovat s cizojazyčným autentickým odborným textem 2. rozvinout mluvní dovednosti tak, aby studenti dovedli komunikovat v běžných životních situacích 3. rozvinout poslechové dovednosti tak, aby studenti rozuměli slyšenému textu z oblastí každodenního života 4. rozvinout dovednost psát tak, aby studenti dovedli sestavit žánry (typy textů) potřebné pro jejich budoucí praxi 5. zopakovat a prohloubit znalost gramatiky v nových kontextech Obecné úkoly: 1) Studenti se naučí: * zběžně prohlédnout text a pochopit jeho celkový význam (skimming) * vyhledat v textu specifické informace (scanning), * formulovat hlavní myšlenku textu * rozlišit obecná tvrzení a podpůrné argumenty * rozlišit deduktivní a induktivní myšlenkové postupy * rozlišit fakta a názory * uvědomit si vztahy mezi myšlenkami v textu * rozlišit podstatné informace od nepodstatných * usuzovat, dovozovat z textu * shrnovat podstatné informace 2) jak sdělit informace o sobě, o svém studiu a univerzitě, jak definovat, klasifikovat a srovnávat 3) jak pochopit celkový význam slyšeného i specifickou informaci 4) jak napsat životopis, vyplnit formulář žádosti 5) upevní si znalost gramatiky Hodnocení: 1 písemný zápočtový test
- Osnova
- Osnova . odborná témata dle aktuální nabídky a zájmu (prohloubení slovní zásoby) . obecná témata na vyšší úrovni (prohloubení slovní zásoby)
- Literatura
- Advanced English Grammar, Murphy
- MASCULL, Bill. Key words in science & technology : helping learners with real English. 1st pub. London: Harper Collins Publishers, 1997, xii, 210. ISBN 0003750981. info
- KERRIDGE, David. Presenting facts and figures. New ed. Harlow: Longman, 1992, 80 s. ISBN 0582093074. info
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Odborná literatura: http://home.teleport.com/~amobb/biology/ http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Lab/5875/ http://www.biochemlinks.com/bclinks/bclinks.cfm http://www.nature.com http://www.sciencenews.org http://www.sciencedaily.org http://www.newscientist.com http://www.nationalgeographic.com Anthropology - W.A.Haviland, 1997, Harcourt Brace College Publishers Human Anatomy, Harold J. Benson, Kathleen P. Talaro, WCB 1993 Anatomy and Physiology, Harold J. Benson, Stanley E. Gunstream, Arthur Talaro, Kathleen P. Talaro, WCB 1992 Environment Today, Dr. T. Greenhalgh, D. Shaw, Longman, 1994 Presenting facts and figures, D. Kerridge, Longman, 1996 Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995 Giving presentations, M. Ellis, N. O'Driscoll, Longman, 1997 Key Words in Science and Technology, Bill Mascull, Cobuild 1997
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2005
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hana Ševečková, M.A. (přednášející)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Věra Hranáčová (přednášející)
PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Mgr. Milada Pavlovová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marie Sabolová, M.A. (přednášející) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: JUDr. Helena Sýkorová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB03/01: Čt 16:00–17:50 J1, H. Němcová
JAB03/02: St 10:00–11:50 J2, H. Němcová
JAB03/03: Po 15:00–16:50 J3, H. Němcová
JAB03/04: St 15:00–16:50 J3, H. Ševečková - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na středoškolské úrovni.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 16 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem výuky je rozvinout schopnosti studenta prezentovat výsledky vlastního výzkumu na mezinárodním fóru a sledovat nejnovější poznatky ve studovaném oboru.
- Osnova
- Obecné cíle: 1. rozvinout mluvní dovednosti potřebné pro komunikaci v situacích typických pro oblast vědy 2. rozvinout čtecí dovednosti tak, aby se studenti vypořádali i se složitějšími autentickými odbornými texty 3. rozvinout poslechové dovednosti tak, aby umožnily studentům porozumět odbornému textu 4. rozvinout dovednost psát tak, aby studenti dovedli sestavit žánry (typy textů) typické pro oblast vědy 5. seznámit studenty se základní odbornou terminologií 6. zopakovat a prohloubit znalost gramatiky v nových kontextech Obecné úkoly: Studenti 1. se naučí, jak popsat proces, systém, jak vyjádřit příčinu a následek, jak interpretovat grafy, jak přednést akademickou prezentaci 2. si dále prohloubí dovednosti uvedené v sylabu akademické angličtiny pod bodem 1. 3. se naučí, jak si dělat poznámky ze slyšeného textu 4. se naučí, jak psát žádost o zaměstnání, formální a neformální dopis, laboratorní zprávu, abstrakt, odborný článek 5. prohloubí si znalost odborné terminologie 6. upevní si znalost gramatiky Hodnocení: 1 písemný zápočtový test za semestr
- Literatura
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Odborná literatura: http://home.teleport.com/~amobb/biology/ http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Lab/5875/ http://www.biochemlinks.com/bclinks/bclinks.cfm http://www.nature.com http://www.sciencenews.org http://www.sciencedaily.org http://www.newscientist.com http://www.nationalgeographic.com Anthropology - W.A.Haviland, 1997, Harcourt Brace College Publishers Human Anatomy, Harold J. Benson, Kathleen P. Talaro, WCB 1993 Anatomy and Physiology, Harold J. Benson, Stanley E. Gunstream, Arthur Talaro, Kathleen P. Talaro, WCB 1992 Environment Today, Dr. T. Greenhalgh, D. Shaw, Longman, 1994 Presenting facts and figures, D. Kerridge, Longman, 1996 Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995 Giving presentations, M. Ellis, N. O'Driscoll, Longman, 1997 Key Words in Science and Technology, Bill Mascull, Cobuild 1997
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2004
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hana Ševečková, M.A. (přednášející)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Věra Hranáčová (přednášející)
PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Mgr. Milada Pavlovová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marie Sabolová, M.A. (přednášející) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: JUDr. Helena Sýkorová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB03/01: St 14:00–15:50 J3, H. Němcová
JAB03/02: Po 14:00–15:50 J3, H. Němcová
JAB03/03: Čt 16:00–17:50 J3, H. Němcová
JAB03/04: Út 13:00–14:50 J1, H. Ševečková - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na středoškolské úrovni.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 16 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem výuky je rozvinout schopnosti studenta prezentovat výsledky vlastního výzkumu na mezinárodním fóru a sledovat nejnovější poznatky ve studovaném oboru.
- Osnova
- Obecné cíle: 1. rozvinout mluvní dovednosti potřebné pro komunikaci v situacích typických pro oblast vědy 2. rozvinout čtecí dovednosti tak, aby se studenti vypořádali i se složitějšími autentickými odbornými texty 3. rozvinout poslechové dovednosti tak, aby umožnily studentům porozumět odbornému textu 4. rozvinout dovednost psát tak, aby studenti dovedli sestavit žánry (typy textů) typické pro oblast vědy 5. seznámit studenty se základní odbornou terminologií 6. zopakovat a prohloubit znalost gramatiky v nových kontextech Obecné úkoly: Studenti 1. se naučí, jak popsat proces, systém, jak vyjádřit příčinu a následek, jak interpretovat grafy, jak přednést akademickou prezentaci 2. si dále prohloubí dovednosti uvedené v sylabu akademické angličtiny pod bodem 1. 3. se naučí, jak si dělat poznámky ze slyšeného textu 4. se naučí, jak psát žádost o zaměstnání, formální a neformální dopis, laboratorní zprávu, abstrakt, odborný článek 5. prohloubí si znalost odborné terminologie 6. upevní si znalost gramatiky Hodnocení: 1 písemný zápočtový test za semestr
- Literatura
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Odborná literatura: http://home.teleport.com/~amobb/biology/ http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Lab/5875/ http://www.biochemlinks.com/bclinks/bclinks.cfm http://www.nature.com http://www.sciencenews.org http://www.sciencedaily.org http://www.newscientist.com http://www.nationalgeographic.com Anthropology - W.A.Haviland, 1997, Harcourt Brace College Publishers Human Anatomy, Harold J. Benson, Kathleen P. Talaro, WCB 1993 Anatomy and Physiology, Harold J. Benson, Stanley E. Gunstream, Arthur Talaro, Kathleen P. Talaro, WCB 1992 Environment Today, Dr. T. Greenhalgh, D. Shaw, Longman, 1994 Presenting facts and figures, D. Kerridge, Longman, 1996 Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995 Giving presentations, M. Ellis, N. O'Driscoll, Longman, 1997 Key Words in Science and Technology, Bill Mascull, Cobuild 1997
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2003
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hana Ševečková, M.A. (přednášející)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Věra Hranáčová (přednášející)
PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Mgr. Milada Pavlovová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: JUDr. Helena Sýkorová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB03/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. E. Čoupková
JAB03/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. H. Němcová
JAB03/03: Rozvrh nebyl do ISu vložen. H. Němcová
JAB03/04: Rozvrh nebyl do ISu vložen. H. Němcová
JAB03/05: Rozvrh nebyl do ISu vložen. H. Ševečková
JAB03/06: Rozvrh nebyl do ISu vložen. H. Ševečková - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na středoškolské úrovni.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 16 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem výuky je rozvinout schopnosti studenta prezentovat výsledky vlastního výzkumu na mezinárodním fóru a sledovat nejnovější poznatky ve studovaném oboru.
- Osnova
- Obecné cíle: 1. rozvinout mluvní dovednosti potřebné pro komunikaci v situacích typických pro oblast vědy 2. rozvinout čtecí dovednosti tak, aby se studenti vypořádali i se složitějšími autentickými odbornými texty 3. rozvinout poslechové dovednosti tak, aby umožnily studentům porozumět odbornému textu 4. rozvinout dovednost psát tak, aby studenti dovedli sestavit žánry (typy textů) typické pro oblast vědy 5. seznámit studenty se základní odbornou terminologií 6. zopakovat a prohloubit znalost gramatiky v nových kontextech Obecné úkoly: Studenti 1. se naučí, jak popsat proces, systém, jak vyjádřit příčinu a následek, jak interpretovat grafy, jak přednést akademickou prezentaci 2. si dále prohloubí dovednosti uvedené v sylabu akademické angličtiny pod bodem 1. 3. se naučí, jak si dělat poznámky ze slyšeného textu 4. se naučí, jak psát žádost o zaměstnání, formální a neformální dopis, laboratorní zprávu, abstrakt, odborný článek 5. prohloubí si znalost odborné terminologie 6. upevní si znalost gramatiky Hodnocení: 1 písemný zápočtový test za semestr
- Literatura
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Odborná literatura: http://home.teleport.com/~amobb/biology/ http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Lab/5875/ http://www.biochemlinks.com/bclinks/bclinks.cfm http://www.nature.com http://www.sciencenews.org http://www.sciencedaily.org http://www.newscientist.org http://www.nationalgeographic.com Anthropology - W.A.Haviland, 1997, Harcourt Brace College Publishers Human Anatomy, Harold J. Benson, Kathleen P. Talaro, WCB 1993 Anatomy and Physiology, Harold J. Benson, Stanley E. Gunstream, Arthur Talaro, Kathleen P. Talaro, WCB 1992 Environment Today, Dr. T. Greenhalgh, D. Shaw, Longman, 1994 Presenting facts and figures, D. Kerridge, Longman, 1996 Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995 Giving presentations, M. Ellis, N. O'Driscoll, Longman, 1997 Key Words in Science and Technology, Bill Mascull, Cobuild 1997
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2002
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hana Ševečková, M.A. (přednášející)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Věra Hranáčová (přednášející)
PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Mgr. Milada Pavlovová, Ph.D. (přednášející)
Dr. Michael Svoboda, B.A. (přednášející) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: JUDr. Helena Sýkorová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB03/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
JAB03/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
JAB03/03: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
JAB03/04: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
JAB03/05: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
JAB03/06: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
JAB03/07: Rozvrh nebyl do ISu vložen. - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na středoškolské úrovni.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 16 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem výuky je rozvinout schopnosti studenta prezentovat výsledky vlastního výzkumu na mezinárodním fóru a sledovat nejnovější poznatky ve studovaném oboru.
- Osnova
- Obecné cíle: 1. rozvinout mluvní dovednosti potřebné pro komunikaci v situacích typických pro oblast vědy 2. rozvinout čtecí dovednosti tak, aby se studenti vypořádali i se složitějšími autentickými odbornými texty 3. rozvinout poslechové dovednosti tak, aby umožnily studentům porozumět odbornému textu 4. rozvinout dovednost psát tak, aby studenti dovedli sestavit žánry (typy textů) typické pro oblast vědy 5. seznámit studenty se základní odbornou terminologií 6. zopakovat a prohloubit znalost gramatiky v nových kontextech Obecné úkoly: Studenti 1. se naučí, jak popsat proces, systém, jak vyjádřit příčinu a následek, jak interpretovat grafy, jak přednést akademickou prezentaci 2. si dále prohloubí dovednosti uvedené v sylabu akademické angličtiny pod bodem 1. 3. se naučí, jak si dělat poznámky ze slyšeného textu 4. se naučí, jak psát žádost o zaměstnání, formální a neformální dopis, laboratorní zprávu, abstrakt, odborný článek 5. prohloubí si znalost odborné terminologie 6. upevní si znalost gramatiky Hodnocení: 1 písemný zápočtový test za semestr
- Literatura
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Odborná literatura: http://home.teleport.com/~amobb/biology/ http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Lab/5875/ http://www.biochemlinks.com/bclinks/bclinks.cfm http://www.nature.com http://www.sciencenews.org http://www.sciencedaily.org http://www.newscientist.org http://www.nationalgeographic.com Anthropology - W.A.Haviland, 1997, Harcourt Brace College Publishers Human Anatomy, Harold J. Benson, Kathleen P. Talaro, WCB 1993 Anatomy and Physiology, Harold J. Benson, Stanley E. Gunstream, Arthur Talaro, Kathleen P. Talaro, WCB 1992 Environment Today, Dr. T. Greenhalgh, D. Shaw, Longman, 1994 Presenting facts and figures, D. Kerridge, Longman, 1996 Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995 Giving presentations, M. Ellis, N. O'Driscoll, Longman, 1997 Key Words in Science and Technology, Bill Mascull, Cobuild 1997
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2024
Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Anjuli Pandavar, PhD (cvičící)
Luis Carlos Rodriguez, M.Phil. (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník) - Garance
- Luis Carlos Rodriguez, M.Phil.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1+ - B2 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 89 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi B2/B2+ podle společného evropského referenčního rámce pro jazyky v kontextu jejich studovaného oboru s důrazem na klíčové dovednosti (mezioborová spolupráce na projektech, prezentování výsledků, kariérní dovednosti).
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu budou studenti schopni lépe:
chápat autentický globální problém z pohledu vlastní úzké specializace a zároveň
komunikovat napříč specializacemi a chápat mezioborové souvislosti
pracovat v týmu
formulovat své klíčové dovednosti a motivaci nutné pro práci v badatelském týmu
kriticky myslet
užívat angličtinu jako komunikační prostředek: neformální komunikace, funkčni akademický jazyk, odborný jazyk dané oblasti
psát abstrakty – nácvik dovedností, technik
prezentovat své poznatky srozumitelnou formou s využitím prezentačních dovedností - Osnova
- Discussion - global priorities - discipline-based approach, argumentation. Text and abstract analysis, abstract writing. Job application (CV, cover letter, mock interview) - based on authentic materials. Projects (individuals and/or teams): project design, presentation of the results.
- Literatura
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- Kurz sdílí prvky tří vzdělávacích přístupů: kolaborativního učení, učení zaměřeného na řešení problému a CLIL (integrované výuky předmětu a cizího jazyka). Analýza abstraktu, odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky, týmová práce, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru je zakončena zápočtem (zpracovaný projekt a jeho prezentace, CV, cover letter, mock interview). Povinná je 80% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2023
Předmět se v období podzim 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Anjuli Pandavar, PhD (cvičící)
Luis Carlos Rodriguez, M.Phil. (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník) - Garance
- Luis Carlos Rodriguez, M.Phil.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1+ - B2 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 89 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi B2/B2+ podle společného evropského referenčního rámce pro jazyky v kontextu jejich studovaného oboru s důrazem na klíčové dovednosti (mezioborová spolupráce na projektech, prezentování výsledků, kariérní dovednosti).
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu budou studenti schopni lépe:
chápat autentický globální problém z pohledu vlastní úzké specializace a zároveň
komunikovat napříč specializacemi a chápat mezioborové souvislosti
pracovat v týmu
formulovat své klíčové dovednosti a motivaci nutné pro práci v badatelském týmu
kriticky myslet
užívat angličtinu jako komunikační prostředek: neformální komunikace, funkčni akademický jazyk, odborný jazyk dané oblasti
psát abstrakty – nácvik dovedností, technik
prezentovat své poznatky srozumitelnou formou s využitím prezentačních dovedností - Osnova
- Discussion - global priorities - discipline-based approach, argumentation. Text and abstract analysis, abstract writing. Job application (CV, cover letter, mock interview) - based on authentic materials. Projects (individuals and/or teams): project design, presentation of the results.
- Literatura
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- Kurz sdílí prvky tří vzdělávacích přístupů: kolaborativního učení, učení zaměřeného na řešení problému a CLIL (integrované výuky předmětu a cizího jazyka). Analýza abstraktu, odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky, týmová práce, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru je zakončena zápočtem (zpracovaný projekt a jeho prezentace, CV, cover letter, mock interview). Povinná je 80% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2022
Předmět se v období podzim 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Anjuli Pandavar, PhD (cvičící)
Luis Carlos Rodriguez, M.Phil. (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník) - Garance
- Luis Carlos Rodriguez, M.Phil.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1+ - B2 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 89 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi B2/B2+ podle společného evropského referenčního rámce pro jazyky v kontextu jejich studovaného oboru s důrazem na klíčové dovednosti (mezioborová spolupráce na projektech, prezentování výsledků, kariérní dovednosti).
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu budou studenti schopni lépe:
chápat autentický globální problém z pohledu vlastní úzké specializace a zároveň
komunikovat napříč specializacemi a chápat mezioborové souvislosti
pracovat v týmu
formulovat své klíčové dovednosti a motivaci nutné pro práci v badatelském týmu
kriticky myslet
užívat angličtinu jako komunikační prostředek: neformální komunikace, funkčni akademický jazyk, odborný jazyk dané oblasti
psát abstrakty – nácvik dovedností, technik
prezentovat své poznatky srozumitelnou formou s využitím prezentačních dovedností - Osnova
- Discussion - global priorities - discipline-based approach, argumentation. Text and abstract analysis, abstract writing. Job application (CV, cover letter, mock interview) - based on authentic materials. Projects (individuals and/or teams): project design, presentation of the results.
- Literatura
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- Kurz sdílí prvky tří vzdělávacích přístupů: kolaborativního učení, učení zaměřeného na řešení problému a CLIL (integrované výuky předmětu a cizího jazyka). Analýza abstraktu, odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky, týmová práce, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru je zakončena zápočtem (zpracovaný projekt a jeho prezentace, CV, cover letter, mock interview). Povinná je 80% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2021
Předmět se v období podzim 2021 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Anjuli Pandavar, PhD (cvičící)
Luis Carlos Rodriguez, M.Phil. (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník) - Garance
- Luis Carlos Rodriguez, M.Phil.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1+ - B2 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 89 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi B2/B2+ podle společného evropského referenčního rámce pro jazyky v kontextu jejich studovaného oboru s důrazem na klíčové dovednosti (mezioborová spolupráce na projektech, prezentování výsledků, kariérní dovednosti).
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu budou studenti schopni lépe:
chápat autentický globální problém z pohledu vlastní úzké specializace a zároveň
komunikovat napříč specializacemi a chápat mezioborové souvislosti
pracovat v týmu
formulovat své klíčové dovednosti a motivaci nutné pro práci v badatelském týmu
kriticky myslet
užívat angličtinu jako komunikační prostředek: neformální komunikace, funkčni akademický jazyk, odborný jazyk dané oblasti
psát abstrakty – nácvik dovedností, technik
prezentovat své poznatky srozumitelnou formou s využitím prezentačních dovedností - Osnova
- Discussion - global priorities - discipline-based approach, argumentation. Text and abstract analysis, abstract writing. Job application (CV, cover letter, mock interview) - based on authentic materials. Projects (individuals and/or teams): project design, presentation of the results.
- Literatura
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- Kurz sdílí prvky tří vzdělávacích přístupů: kolaborativního učení, učení zaměřeného na řešení problému a CLIL (integrované výuky předmětu a cizího jazyka). Analýza abstraktu, odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky, týmová práce, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru je zakončena zápočtem (zpracovaný projekt a jeho prezentace, CV, cover letter, mock interview). Povinná je 80% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2020
Předmět se v období podzim 2020 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Anjuli Pandavar, PhD (cvičící)
Luis Carlos Rodriguez, M.Phil. (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník) - Garance
- Luis Carlos Rodriguez, M.Phil.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1+ - B2 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 89 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi B2/B2+ podle společného evropského referenčního rámce pro jazyky v kontextu jejich studovaného oboru s důrazem na klíčové dovednosti (mezioborová spolupráce na projektech, prezentování výsledků, kariérní dovednosti).
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu budou studenti schopni lépe:
chápat autentický globální problém z pohledu vlastní úzké specializace a zároveň
komunikovat napříč specializacemi a chápat mezioborové souvislosti
pracovat v týmu
formulovat své klíčové dovednosti a motivaci nutné pro práci v badatelském týmu
kriticky myslet
užívat angličtinu jako komunikační prostředek: neformální komunikace, funkčni akademický jazyk, odborný jazyk dané oblasti
psát abstrakty – nácvik dovedností, technik
prezentovat své poznatky srozumitelnou formou s využitím prezentačních dovedností - Osnova
- Discussion - global priorities - discipline-based approach, argumentation. Text and abstract analysis, abstract writing. Job application (CV, cover letter, mock interview) - based on authentic materials. Projects (individuals and/or teams): project design, presentation of the results.
- Literatura
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- Kurz sdílí prvky tří vzdělávacích přístupů: kolaborativního učení, učení zaměřeného na řešení problému a CLIL (integrované výuky předmětu a cizího jazyka). Analýza abstraktu, odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky, týmová práce, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru je zakončena zápočtem (zpracovaný projekt a jeho prezentace, CV, cover letter, mock interview). Povinná je 80% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2011 - akreditace
Údaje z období podzim 2011 - akreditace se nezveřejňují
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 46 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět složitějšímu odbornému textu/mluvenému projevu (odborné přednášce)
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o biologických tématech
prezentovat biologická témata s využitím základních prezentačních technik
shrnout složitější biologický text
porovnávat
argumentovat na odborné téma (obhájit svůj názor, oponovat, podpořit názor kolegy)
sestavit vlastní strukturovaný životopis, vytvořit motivační dopis na základě konkrétního inzerátu z oboru, definovat a obhájit své kvality a dovednosti ve zkušebním pohovoru před kolektivem - Osnova
- Narwhals
- Do whales and dolphins sleep?
- CV
- Cover letter
- Interview
- Ageing, telomeres, telomerase
- Seawater bacteria
- Lifespans
- Origin of life
- Comparing - contrasting
- Literatura
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- kurz odborného jazyka; analýza odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky - porozumění, diskuse ve dvojicích, skupinách, společná diskuse, prezentace před třídou, domácí úkoly; zkušební pohovor při přijímání do zaměstnání; blended learning - IS MU (odpovědníky, dril),
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Literatura:
online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
Academic vocabulary in use. Edited by Michael McCarthy - Felicity O'Dell. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. 176 s. ISBN 978-0-521-68939
Academic writing course. Edited by R. R. Jordan. New ed. London : Collins ELT, 1990. 144 s. ISBN 0-00-370249-9
Další odkazy ve studijních materiálech předmětu - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2010 - akreditace
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Němcová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Magdalena Kunzová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 52 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět složitějšímu odbornému textu/mluvenému projevu (odborné přednášce)
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o biologických tématech
prezentovat biologická témata s využitím základních prezentačních technik
shrnout složitější biologický text
porovnávat
argumentovat na odborné téma (obhájit svůj názor, oponovat, podpořit názor kolegy)
sestavit vlastní strukturovaný životopis, vytvořit motivační dopis na základě konkrétního inzerátu z oboru, definovat a obhájit své kvality a dovednosti ve zkušebním pohovoru před kolektivem - Osnova
- Narwhals
- Do whales and dolphins sleep?
- CV
- Cover letter
- Interview
- Ageing, telomeres, telomerase
- Seawater bacteria
- Lifespans
- Origin of life
- Comparing - contrasting
- Literatura
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- kurz odborného jazyka; analýza odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky - porozumění, diskuse ve dvojicích, skupinách, společná diskuse, prezentace před třídou, domácí úkoly; zkušební pohovor při přijímání do zaměstnání; blended learning - IS MU (odpovědníky, dril),
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Literatura:
online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
Academic vocabulary in use. Edited by Michael McCarthy - Felicity O'Dell. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. 176 s. ISBN 978-0-521-68939
Academic writing course. Edited by R. R. Jordan. New ed. London : Collins ELT, 1990. 144 s. ISBN 0-00-370249-9
Další odkazy ve studijních materiálech předmětu - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)