M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu

Přírodovědecká fakulta
jaro 2025
Rozsah
1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Garance
RNDr. Roman Plch, Ph.D.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Předpoklady
M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenta: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Osnova
  • Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
  • Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
  • Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
  • Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
  • Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
Literatura
    doporučená literatura
  • GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
  • PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
  • PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
Výukové metody
Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
Metody hodnocení
Vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky. Předmět je ukončen zápočtem.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2012 - akreditace, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.

M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu

Přírodovědecká fakulta
jaro 2024
Rozsah
1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Garance
RNDr. Roman Plch, Ph.D.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Rozvrh
Po 19. 2. až Ne 26. 5. Út 8:00–8:50 MP2,01014a
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M2143/01: Po 19. 2. až Ne 26. 5. Út 9:00–9:50 MP2,01014a, R. Plch
Předpoklady
M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 3/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenta: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Osnova
  • Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
  • Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
  • Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
  • Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
  • Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
Literatura
    doporučená literatura
  • GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
  • PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
  • PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
Výukové metody
Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
Metody hodnocení
Vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky. Předmět je ukončen zápočtem.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2012 - akreditace, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.

M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu

Přírodovědecká fakulta
jaro 2023
Rozsah
1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Garance
RNDr. Roman Plch, Ph.D.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Rozvrh
St 8:00–8:50 MP1,01014
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M2143/01: St 9:00–9:50 MP1,01014, R. Plch
Předpoklady
M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 3/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenta: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Osnova
  • Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
  • Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
  • Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
  • Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
  • Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
Literatura
    doporučená literatura
  • GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
  • PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
  • PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
Výukové metody
Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
Metody hodnocení
Vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky. Předmět je ukončen zápočtem.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2012 - akreditace, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2024, jaro 2025.

M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu

Přírodovědecká fakulta
jaro 2022
Rozsah
1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Garance
RNDr. Roman Plch, Ph.D.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Rozvrh
St 8:00–8:50 MP1,01014
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M2143/01: St 9:00–9:50 MP1,01014, R. Plch
Předpoklady
M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenta: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Osnova
  • Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
  • Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
  • Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
  • Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
  • Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
Literatura
    doporučená literatura
  • GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
  • PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
  • PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
Výukové metody
Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
Metody hodnocení
Vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky. Předmět je ukončen zápočtem.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2012 - akreditace, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu

Přírodovědecká fakulta
jaro 2021
Rozsah
1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Garance
RNDr. Roman Plch, Ph.D.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Rozvrh
Po 1. 3. až Pá 14. 5. Út 10:00–10:50 online_MP1
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M2143/01: Po 1. 3. až Pá 14. 5. Út 11:00–11:50 online_MP1, R. Plch
Předpoklady
M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenta: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Osnova
  • Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
  • Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
  • Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
  • Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
  • Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
Literatura
    doporučená literatura
  • GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
  • PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
  • PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
Výukové metody
Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení. Přednáška i cvičení budou v tomto semestru probíhat online s využitím aplikací Zoom a Overleaf.
Metody hodnocení
Vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky. Předmět je ukončen zápočtem.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2012 - akreditace, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu

Přírodovědecká fakulta
jaro 2020
Rozsah
1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Garance
RNDr. Roman Plch, Ph.D.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Rozvrh
St 11:00–11:50 MP1,01014
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M2143/01: St 10:00–10:50 MP1,01014, R. Plch
Předpoklady
M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenta: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Osnova
  • Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
  • Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
  • Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
  • Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
  • Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
  • Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
Literatura
    doporučená literatura
  • GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
  • PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
  • PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
Výukové metody
Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
Metody hodnocení
Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2012 - akreditace, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu

Přírodovědecká fakulta
jaro 2019
Rozsah
1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jakub Juránek, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Rozvrh
Po 18. 2. až Pá 17. 5. Čt 12:00–12:50 MP1,01014
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M2143/01: Po 18. 2. až Pá 17. 5. Čt 13:00–13:50 MP1,01014, R. Plch
Předpoklady
M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Osnova
  • Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
  • Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
  • Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
  • Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
  • Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
  • Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
Literatura
    doporučená literatura
  • GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
  • PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
  • PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
Výukové metody
Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
Metody hodnocení
Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2012 - akreditace, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu

Přírodovědecká fakulta
jaro 2017
Rozsah
1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Rozvrh
Po 20. 2. až Po 22. 5. Út 14:00–14:50 MP1,01014
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M2143/01: Po 20. 2. až Po 22. 5. Út 15:00–15:50 MP1,01014, R. Plch
Předpoklady
M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Osnova
  • Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
  • Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
  • Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
  • Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
  • Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
  • Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
Literatura
    doporučená literatura
  • GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
  • PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
  • PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
Výukové metody
Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
Metody hodnocení
Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2012 - akreditace, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu

Přírodovědecká fakulta
jaro 2015
Rozsah
1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Rozvrh
Čt 10:00–10:50 MP1,01014
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M2143/01: Čt 11:00–11:50 MP1,01014, R. Plch
Předpoklady
M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Osnova
  • Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
  • Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
  • Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
  • Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
  • Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
  • Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
Literatura
    doporučená literatura
  • GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
  • PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
  • PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
Výukové metody
Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
Metody hodnocení
Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2012 - akreditace, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu

Přírodovědecká fakulta
jaro 2014
Rozsah
1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Rozvrh
St 10:00–10:50 MP1,01014
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M2143/01: St 11:00–11:50 MP1,01014, R. Plch
Předpoklady
M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 23 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/23, pouze zareg.: 0/23, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/23
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Osnova
  • Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
  • Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
  • Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
  • Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
  • Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
  • Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
Literatura
    doporučená literatura
  • GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
  • PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
  • PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
Výukové metody
Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
Metody hodnocení
Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2012 - akreditace, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu

Přírodovědecká fakulta
jaro 2013
Rozsah
1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Silvie Šabacká (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Rozvrh
St 8:00–8:50 MP1,01014
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
M2143/01: St 9:00–9:50 MP1,01014, R. Plch, S. Šabacká
Předpoklady
M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Osnova
  • Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
  • Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
  • Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
  • Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
  • Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
  • Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
Literatura
    doporučená literatura
  • GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
  • PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
  • PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
Výukové metody
Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
Metody hodnocení
Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2012 - akreditace, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu

Přírodovědecká fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/2/0. 1 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Silvie Šabacká (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
M2143/01: Čt 10:00–11:50 MP1,01014, R. Plch
Předpoklady
M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Osnova
  • Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
  • Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
  • Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
  • Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
  • Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
  • Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
Literatura
    doporučená literatura
  • GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
  • PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
    neurčeno
  • PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
Výukové metody
Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
Metody hodnocení
Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012 - akreditace, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu

Přírodovědecká fakulta
jaro 2018

Předmět se v období jaro 2018 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Předpoklady
M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Osnova
  • Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
  • Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
  • Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
  • Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
  • Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
  • Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
Literatura
    doporučená literatura
  • GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
  • PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
  • PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
Výukové metody
Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
Metody hodnocení
Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2012 - akreditace, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu

Přírodovědecká fakulta
jaro 2016

Předmět se v období jaro 2016 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Předpoklady
M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Osnova
  • Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
  • Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
  • Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
  • Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
  • Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
  • Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
Literatura
    doporučená literatura
  • GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
  • PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
  • PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
Výukové metody
Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
Metody hodnocení
Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2012 - akreditace, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu

Přírodovědecká fakulta
jaro 2012 - akreditace

Údaje z období jaro 2012 - akreditace se nezveřejňují

Rozsah
0/2/0. 1 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Silvie Šabacká (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Předpoklady
M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
Osnova
  • Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
  • Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
  • Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
  • Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
  • Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
  • Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
Literatura
    doporučená literatura
  • GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
  • PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
  • PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
Výukové metody
Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
Metody hodnocení
Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.