M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Přírodovědecká fakultajaro 2025
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- RNDr. Roman Plch, Ph.D.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Předpoklady
- M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenta: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Osnova
- Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
- Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
- Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
- Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
- Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
- PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
- PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
- Výukové metody
- Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
- Metody hodnocení
- Vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky. Předmět je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Přírodovědecká fakultajaro 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- RNDr. Roman Plch, Ph.D.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Po 19. 2. až Ne 26. 5. Út 8:00–8:50 MP2,01014a
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 3/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenta: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Osnova
- Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
- Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
- Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
- Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
- Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
- PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
- PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
- Výukové metody
- Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
- Metody hodnocení
- Vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky. Předmět je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Přírodovědecká fakultajaro 2023
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- RNDr. Roman Plch, Ph.D.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- St 8:00–8:50 MP1,01014
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 3/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenta: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Osnova
- Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
- Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
- Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
- Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
- Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
- PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
- PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
- Výukové metody
- Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
- Metody hodnocení
- Vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky. Předmět je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Přírodovědecká fakultajaro 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- RNDr. Roman Plch, Ph.D.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- St 8:00–8:50 MP1,01014
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenta: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Osnova
- Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
- Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
- Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
- Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
- Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
- PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
- PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
- Výukové metody
- Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
- Metody hodnocení
- Vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky. Předmět je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Přírodovědecká fakultajaro 2021
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- RNDr. Roman Plch, Ph.D.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Po 1. 3. až Pá 14. 5. Út 10:00–10:50 online_MP1
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenta: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Osnova
- Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
- Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
- Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
- Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
- Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
- PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
- PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
- Výukové metody
- Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení. Přednáška i cvičení budou v tomto semestru probíhat online s využitím aplikací Zoom a Overleaf.
- Metody hodnocení
- Vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky. Předmět je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Přírodovědecká fakultajaro 2020
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- RNDr. Roman Plch, Ph.D.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- St 11:00–11:50 MP1,01014
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenta: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Osnova
- Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
- Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
- Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
- Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
- Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
- Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
- PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
- PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
- Výukové metody
- Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Přírodovědecká fakultajaro 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jakub Juránek, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Po 18. 2. až Pá 17. 5. Čt 12:00–12:50 MP1,01014
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Osnova
- Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
- Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
- Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
- Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
- Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
- Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
- PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
- PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
- Výukové metody
- Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Přírodovědecká fakultajaro 2017
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Po 20. 2. až Po 22. 5. Út 14:00–14:50 MP1,01014
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Osnova
- Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
- Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
- Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
- Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
- Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
- Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
- PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
- PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
- Výukové metody
- Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Přírodovědecká fakultajaro 2015
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Čt 10:00–10:50 MP1,01014
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22 - Mateřské obory/plány
- Finanční a pojistná matematika (program PřF, B-MA)
- Matematika - ekonomie (program PřF, M-AM)
- Statistika a analýza dat (program PřF, B-MA)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Osnova
- Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
- Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
- Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
- Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
- Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
- Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
- PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
- PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
- Výukové metody
- Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Přírodovědecká fakultajaro 2014
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- St 10:00–10:50 MP1,01014
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 23 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/23, pouze zareg.: 0/23, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/23 - Mateřské obory/plány
- Finanční a pojistná matematika (program PřF, B-MA)
- Matematika - ekonomie (program PřF, M-AM)
- Statistika a analýza dat (program PřF, B-MA)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Osnova
- Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
- Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
- Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
- Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
- Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
- Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
- PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
- PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
- Výukové metody
- Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Přírodovědecká fakultajaro 2013
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Silvie Šabacká (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- St 8:00–8:50 MP1,01014
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22 - Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Osnova
- Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
- Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
- Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
- Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
- Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
- Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
- PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
- PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
- Výukové metody
- Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Přírodovědecká fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Silvie Šabacká (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- M2143/01: Čt 10:00–11:50 MP1,01014, R. Plch
- Předpoklady
- M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22 - Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Osnova
- Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
- Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
- Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
- Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
- Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
- Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
- PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
- neurčeno
- PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
- Výukové metody
- Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Přírodovědecká fakultajaro 2018
Předmět se v období jaro 2018 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Předpoklady
- M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Osnova
- Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
- Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
- Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
- Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
- Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
- Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
- PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
- PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
- Výukové metody
- Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Přírodovědecká fakultajaro 2016
Předmět se v období jaro 2016 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Předpoklady
- M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Osnova
- Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
- Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
- Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
- Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
- Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
- Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
- PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
- PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
- Výukové metody
- Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
M2143 Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Přírodovědecká fakultajaro 2012 - akreditace
Údaje z období jaro 2012 - akreditace se nezveřejňují
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. (příf plus uk k 1 zk 2 plus 1 > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Roman Plch, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Silvie Šabacká (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Předpoklady
- M5751 El. sazba a publik. v TeXu
Předpokládá se znalost práce s LaTeXem na úrovni předmětu M5751 Elektronická sazba a publikování v TeXu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22 - Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvářet typograficky kvalitní prezentace, obsahující matematický text; oživit tyto prezentace pomocí interaktivní 2D a 3D grafiky; vytvářet testy nezávislé na LMS, operačním systému, připojení k internetu a s okamžitou zpětnou vazbou; vytvářet interaktivní hry pro podporu výuky; výše uvedené prvky spojovat a vytvářet interaktivní dokumenty pro elektronickou podporu výuky;
- Osnova
- Hypertextové dokumenty - balíček hyperref.
- Dokumenty určené k prohlížení na obrazovce, prezentace - balíčky pdsfscreen a beamer.
- Interaktivní 2D grafika - balíček AcroFLex.
- Interaktivní 3D grafika, vkládaní 3D objektů ve formátu U3D pomocí balíčku movie15, přímá tvorba pomocí programu Asymptote.
- Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX.
- Tvorba výukových her pomocí balíčků Dps a Jeopardy.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRÄTZER, George A. More math into LaTeX. Edited by Rainer Schöpf. 4th ed. New York, N.Y.: Springer, 2007, xxxiv, 619. ISBN 9780387322896. info
- PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2008, roč. 18, 1-2, s. 76-92, 16 s. ISSN 1211-6661. URL info
- PLCH, Roman, Petra ŠARMANOVÁ a Robert MAŘÍK. Tvorba interaktivních testů pomocí systému AcroTeX. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha: Československé sdružení uživatelů TEXu, 2010, roč. 20, č. 4, s. 266-291. ISSN 1211-6661. Příručka k tvorbě interaktivních testů z webu Mi21. URL info
- Výukové metody
- Předmět má formu přednášky a cvičení s praktickými úkoly, včetně vypracování závěrečného projektu s podporou na cvičení.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na cvičeních - vypracování dílčích úloh. Odevzdání závěrečného pdf dokumentu, který bude obsahovat probírané interaktivní prvky (možnost týmové práce). Předmět je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)