JRZ02 Ruština pro geografy II

Přírodovědecká fakulta
jaro 2003
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Květoslava Štěpánková (přednášející)
Garance
Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: JUDr. Helena Sýkorová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JRZ02/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Štěpánková
Předpoklady
Znalost ruského jazyka na úrovni mírně pokročilé.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výuky je prohloubit a upevnit základní dovednosti nezbytné ke studiu odborné literatury potřebné k vypracování bakalářské práce.
Osnova
  • Obecné cíle: 1) rozvinout dovednost mluvení tak, aby studenti byli schopni komunikovat o běžných tématech a o tématech týkajících se studia 2) rozvinout dovednost čtení tak, aby se studenti číst obecné a jednodušší odborné texty tištěné i rukou psané 3) rozvinout poslechové dovednosti, tak, aby studenti rozuměli slyšenému z oblasti každodenního života 4) rozvinout dovednost psaní, aby studenti dokázali sestavit žádost, dopis, blahopřání 5) rozvinout a upevnit znalost obecné gramatiky a základních jevů odborného stylu
Literatura
  • Doporučená literatura - viz informace učitele.
Metody hodnocení
Výuka je v každém semestru zakončena zápočtem; podmínkou udělení zápočtu je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
Navazující předměty
Informace učitele
Literatura: Obecná učebnice zatím není k dispozici, pro výuku jsou zpracovávány učební listy. N. Kiršová: Ruština pro geology a geografy, UJEP Brno, 1989; L. Hejč: Ruština pro biology, UJEP Brno, 1988; K. Štěpánková: Ruština pro fyziky, UJEP Brno, 1984; L. Hejč: Ruské konverzační texty, UJEP Brno, 1989; Ruská konverzace, SPN Praha, 1967; Govorite po-russki (ruská konverzace), LEDA 2000; Nekolová, V. a kol.: Ruština (nejen) pro samouky, Leda 2002
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005.