PřF:JA001 Akademická angličtina - Informace o předmětu
JA001 Akademická angličtina
Přírodovědecká fakultajaro 2006
- Rozsah
- 0/0. 0 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Hana Ševečková, M.A. (přednášející)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Věra Hranáčová (přednášející)
PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Mgr. Milada Pavlovová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: JUDr. Helena Sýkorová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na středoškolské úrovni. Zvládnutí dovedností, které jsou obsahem 2 semestrů výuky odborné angličtiny - viz sylaby jednotlivých semestrů.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Antropologie (program PřF, B-BC)
- Aplikovaná matematika - geografie (program PřF, B-GR)
- Astrofyzika (program PřF, B-AF)
- Biologie (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Buněčná a molekulární diagnostika (program PřF, B-BI)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Ekotoxikologie (program PřF, B-BI)
- Finanční a pojistná matematika (program PřF, B-AM)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Obecný směr)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Profesní směr)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Geografie (program PřF, B-GK)
- Geoinformatika a regionální rozvoj (program PřF, B-AG)
- Geoinformatika a trvalá udržitelnost (program PřF, B-AG)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, B-GE)
- Geologie - muzeologie (program PřF, B-GE)
- Geologie pro kombinaci s archeologií (program PřF, B-GE)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Matematická biologie (program PřF, B-BI)
- Matematika - ekonomie (program PřF, B-AM)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Matematika (program PřF, B-MA)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-BI)
- Muzeologická biologie (program PřF, B-BI)
- Muzeologická geologie (program PřF, B-GE)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie rostlin)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Mikrobiologie)
- Obecná matematika (program PřF, B-MA)
- Profesní matematika (program PřF, B-MA)
- Statistika a analýza dat profesní (program PřF, B-AM)
- Statistika a analýza dat (program PřF, B-AM)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická botanika a geobotanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická zoologie a ekologie)
- Cíle předmětu
- Jedná se o zkoušku z anglického jazyka, jejímž cílem je prověřit základní akademické dovednosti studenta s ohledem na nutnost studia literatury potřebné pro vypracování bakalářské práce.
- Osnova
- K úspěšnému zvládnutí zkoušky z akademické angličtiny posluchačům doporučujeme absolvovat první dva semestry výuky odborně zaměřené angličtiny (podle sekcí), jejichž náplň je následující: Cíl: Rozvinout u studentů základní akademické dovednosti nezbytné ke studiu cizojazyčné literatury potřebné k vypracování bakalářské práce. Pokročilost: střední Rozsah: 2 semestry, 2 hod týdně Obecné cíle: 1. rozvinout čtecí dovednosti tak, aby studenti dovedli pracovat s cizojazyčným autentickým odborným textem 2. rozvinout mluvní dovednosti tak, aby studenti dovedli komunikovat v běžných životních situacích 3. rozvinout poslechové dovednosti tak, aby studenti rozuměli slyšenému textu z oblastí každodenního života 4. rozvinout dovednost psát tak, aby studenti dovedli sestavit žánry (typy textů) potřebné pro jejich budoucí praxi 5. zopakovat a prohloubit znalost gramatiky v nových kontextech Obecné úkoly: 1) Studenti se naučí: * zběžně prohlédnout text a pochopit jeho celkový význam (skimming) * vyhledat v textu specifické informace (scanning), * formulovat hlavní myšlenku textu * rozlišit obecná tvrzení a podpůrné argumenty * rozlišit deduktivní a induktivní myšlenkové postupy * rozlišit fakta a názory * uvědomit si vztahy mezi myšlenkami v textu * rozlišit podstatné informace od nepodstatných * usuzovat, dovozovat z textu * shrnovat podstatné informace 2) jak sdělit informace o sobě, o svém studiu a univerzitě, jak definovat, klasifikovat a srovnávat 3) jak pochopit celkový význam slyšeného i specifickou informaci 4) jak napsat životopis, vyplnit formulář žádosti 5) upevní si znalost gramatiky Hodnocení: 1 písemný zápočtový test za semestr; písemný test ke zkoušce nižšího stupně, je-li tato požadována
- Literatura
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/PříF:JA001!
- Metody hodnocení
- Zkouška z akademické angličtiny Jedná se o zkoušku z jazyka, jejímž cílem je prověřit základní akademické dovednosti studenta s ohledem na nutnost studia literatury potřebné pro vypracování bakalářské práce. Požadavky ke zkoušce: Písemná část: a) test ze středoškolské gramatiky b) test dovedností práce s textem U zkoušky není povolen slovník.
- Informace učitele
- I. Doporučená literatura ke studiu akademické angličtiny A) MLUVNÍ DOVEDNOSTI, 1. Longman Language Activator, Longman, 1994 2. Speak Clearly : Pronunciation and listening, P. Rogerson, J. B. Gilbert, CUP 3. Study Speaking, T. Lynch, K. Anderson, CUP 4. Speaking, M. Rignall, C. Furmeaux, Prentice Hall Europe, 1997 5. Exploring Spoken English, Ronald Carter, Michael McCarthy, CUP 1997 6. Situational Dialogues, Michael Ockenden, Longman 1998 7. Keep Talking, Friederike Klippel, CUP 1998; B) ČTENÍ 1. Developing Reading Skills, F. Grellet, CUP 2. Authentic English for Reading, B. Abbs, V. Cook, M. Underwood, OUP 3. Inside Meaning - Proficiency Reading Comprehension, M. Swan, CUP 4. Study Reading, E. H. Glendinning, B. Holmstrom, CUP, 1997 5. Reading, English for Academic Study Series, D. McGovern, Prentice Hall Europe, 1994 6. English for Science, F. Zimmerman, Prentice Hall, 1989 7. General Science, M. Bates, T. Dudley, LONGMAN, 1995 8. Basic English for Science, OUP; C) PSANÍ 1. Academic Writing Course, R. Jordan, LONGMAN 2. Writing, R. White, Prentice Hall International 1994 3. Study Skills for Academic Writing, J. Trzeciak, Prentice Hall International 1994 4. Process Writing, Ron White and Valerie Arndk, Longman 1997; D) POSLECH 1. Listen Carefully, J. C. Richards, OUP, 1990 2. Task Listening, CUP 3. Listening Advanced, J. Revell, OUP 1990 4. Study Listening 5. Academic Listening Encounters, M. Espeseth, CUP 1999; E) GRAMATIKA 1. Essential Grammar in Use, R. Murphy, CUP, 1995 2. English Grammar in Use, R. Murphy, CUP, 1995 3. Collins COBUILD Student's Grammar Practice Materials, Dave Willis, Collins, 1991 4. Collins COBUILD English Grammar, Collins, 1992 5. Cvičebnice anglické gramatiky, Sarah Peters - Tomáš Gráf, Polyglot 1993; FCE Examination Papers 1 - 5, k dispozici v jazykové studovně. CD ROM Excel at Academic English
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Bi1000 Úvod do studia ekologické a evoluční biologie
NOW(CST:CJV_DIAL)||CST:CJV_DIAL||JA001||JA002 - Bi3001 Bakalářská práce z Experimentální a molekulární biologie 1
Bi4020 || JA001 || JA002 || JA001A && NOW(Bi3330) || NOW(Bi3332) || NOW(Bi3334) || NOW(Bi3336) || NOW(Bi3338) - Bi3002 Bakalářská práce z Experimentální a molekulární biologie 2
JA001 || JA002 || JA001A && Bi3330 || Bi3332 || Bi3334 || Bi3336 || Bi3338 && NOW(Bi3331) || NOW(Bi3333) || NOW(Bi3335) || NOW(Bi3337) || NOW(Bi3339) - Bi5002 Bakalářská práce
JA001 - Bi5004 Bakalářská práce z Experimentální biologie rostlin I
JA001 || JA002 || JA001A - Bi5005 Bakalářská práce z Experimentální biologie živočichů a imunologie I
JA001 || JA002 || JA001A - Bi5009BZ Bakalářská práce z biologie pro učitelské studium I (ÚBZ)
JA001 || JA002 || NOW(JA001) || NOW(JA002) - Bi5009EB Bakalářská práce z biologie pro učitelské studium I (ÚEB)
JA001 || JA002 || NOW(JA001) || NOW(JA002) - Bi5200 Bakalářská práce z botaniky a ekologie I.
JA001 || JA002 || JA001A
- Bi1000 Úvod do studia ekologické a evoluční biologie
- Statistika zápisu (jaro 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2006/JA001