PřF:JAB02 Angličtina pro biology II - Informace o předmětu
JAB02 Angličtina pro biology II
Přírodovědecká fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hana Ševečková, M.A. (přednášející)
PhDr. Hana Němcová (přednášející) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Magdalena Kunzová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB02/01: St 8:00–9:50 J1, H. Němcová
JAB02/02: St 10:00–11:50 J1, H. Němcová
JAB02/03: St 14:00–15:50 J4, H. Němcová
JAB02/04: Út 8:00–9:50 J1, H. Ševečková
JAB02/05: Út 10:00–11:50 J1, H. Ševečková
JAB02/06: Po 12:00–13:50 J2, H. Ševečková
JAB02/07: Po 14:00–15:50 J2, H. Ševečková - Předpoklady
- ! JAP02 Angličtina pro přírodovědce 2 || ! JAP03 Angličtina pro přírodovědce 3 || ! JAP04 Angličtina pro přírodovědce 4 || !NOW( JAC02 Angličtina pro chemiky II ) || ! JAC02 Angličtina pro chemiky II || !NOW( JAF02 Angličtina pro fyziky II ) || ! JAF02 Angličtina pro fyziky II || !NOW( JAG02 Angličtina pro geology II ) || ! JAG02 Angličtina pro geology II || !NOW( JAM02 Angličtina pro matematiky II ) || ! JAM02 Angličtina pro matematiky II || !NOW( JAZ02 Angličtina pro geografy II ) || ! JAZ02 Angličtina pro geografy II
Znalost anglického jazyka na středoškolské úrovni. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Antropologie (program PřF, B-AN)
- Antropologie (program PřF, M-BI)
- Antropologie (program PřF, M-BI, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, M-BI, směr Sociokulturní antropologie)
- Antropologie (program PřF, N-AN)
- Antropologie (program PřF, N-BC, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, N-BC, směr Sociokulturní antropologie)
- Antropologie (program PřF, N-BI)
- Antropologie (program PřF, N-BI, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, N-BI, směr Sociokulturní antropologie)
- Aplikovaná geografie (program PřF, N-GK)
- Biologie (program PřF, B-BI)
- Biologie (program PřF, N-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Buněčná a molekulární diagnostika (program PřF, B-BI) (2)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Ekotoxikologie (program PřF, B-BI)
- Ekotoxikologie (program PřF, N-BI)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Matematická biologie (program PřF, B-BI)
- Matematická biologie (program PřF, M-BI)
- Matematická biologie (program PřF, N-BI)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-BI)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, M-BI)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-BI)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-BI, směr Genomika a proteomika)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-BI, směr Molekularni a geneticka diagnostika)
- Muzeologická biologie (program PřF, M-BI)
- Muzeologická biologie (program PřF, M-BI, směr Botanika)
- Muzeologická biologie (program PřF, M-BI, směr Zoologie)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Ekotoxiologie)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie rostlin)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Mikrobiologie)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI, směr Ekotoxikologie)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI, směr Fyziologie rostlin)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI, směr Mikrobiologie)
- Obecná biologie (program PřF, N-BI)
- Obecná biologie (program PřF, N-BI, směr Ekotoxikologie)
- Obecná biologie (program PřF, N-BI, směr Fyziologie rostlin)
- Obecná biologie (program PřF, N-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Obecná biologie (program PřF, N-BI, směr Mikrobiologie)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická botanika a geobotanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická zoologie a ekologie)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, M-BI)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, M-BI, směr Systematická botanika a geobotanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, M-BI, směr Systematická zoologie a ekologie)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, N-BI)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, N-BI, směr Botanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, N-BI, směr Systematická botanika a geobotanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, N-BI, směr Systematická zoologie a ekologie)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, N-BI, směr Zoologie)
- Učitelství biologie a geologie pro střední školy (program PřF, M-BI)
- Učitelství biologie a geologie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, M-BI)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-BI)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Obecné cíle: 1.rozvinout čtecí dovednosti tak, aby studenti dovedli pracovat s cizojazyčným autentickým odborným textem 2. rozvinout mluvní dovednosti tak, aby studenti dovedli komunikovat v běžných životních situacích 3. rozvinout poslechové dovednosti tak, aby studenti rozuměli slyšenému textu z oblastí každodenního života 4. rozvinout dovednost psát tak, aby studenti dovedli sestavit žánry (typy textů) potřebné pro jejich budoucí praxi 5. zopakovat a prohloubit znalost gramatiky v nových kontextech Obecné úkoly: 1) Studenti se naučí: * zběžně prohlédnout text a pochopit jeho celkový význam (skimming) * vyhledat v textu specifické informace (scanning), * formulovat hlavní myšlenku textu * rozlišit obecná tvrzení a podpůrné argumenty * rozlišit deduktivní a induktivní myšlenkové postupy * rozlišit fakta a názory * uvědomit si vztahy mezi myšlenkami v textu * rozlišit podstatné informace od nepodstatných * usuzovat, dovozovat z textu * shrnovat podstatné informace 2) jak sdělit informace o sobě, o svém studiu a univerzitě, jak definovat, klasifikovat a srovnávat 3) jak pochopit celkový význam slyšeného i specifickou informaci 4) jak napsat životopis, vyplnit formulář žádosti 5) upevní si znalost gramatiky Hodnocení: 1 písemný zápočtový test
- Osnova
- Osnova kurzu: a, témata z oblasti biologie, antropologie a jiných příbuzných oborů dle aktuální důležitosti a zájmu b, obecná témata pro procvičení slovní zásoba a jazykových dovedností
- Literatura
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- I. Doporučená literatura ke studiu akademické angličtiny A) MLUVNÍ DOVEDNOSTI, 1. Longman Language Activator, Longman, 1994 2. Speak Clearly : Pronunciation and listening, P. Rogerson, J. B. Gilbert, CUP 3. Study Speaking, T. Lynch, K. Anderson, CUP 4. Speaking, M. Rignall, C. Furmeaux, Prentice Hall Europe, 1997 5. Exploring Spoken English, Ronald Carter, Michael McCarthy, CUP 1997 6. Situational Dialogues, Michael Ockenden, Longman 1998 7. Keep Talking, Friederike Klippel, CUP 1998; B) ČTENÍ 1. Developing Reading Skills, F. Grellet, CUP 2. Authentic English for Reading, B. Abbs, V. Cook, M. Underwood, OUP 3. Inside Meaning - Proficiency Reading Comprehension, M. Swan, CUP 4. Study Reading, E. H. Glendinning, B. Holmstrom, CUP, 1997 5. Reading, English for Academic Study Series, D. McGovern, Prentice Hall Europe, 1994 6. English for Science, F. Zimmerman, Prentice Hall, 1989 7. General Science, M. Bates, T. Dudley, LONGMAN, 1995 8. Basic English for Science, OUP; C) PSANÍ 1. Academic Writing Course, R. Jordan, LONGMAN 2. Writing, R. White, Prentice Hall International 1994 3. Study Skills for Academic Writing, J. Trzeciak, Prentice Hall International 1994 4. Process Writing, Ron White and Valerie Arndk, Longman 1997; D) POSLECH 1. Listen Carefully, J. C. Richards, OUP, 1990 2. Task Listening, CUP 3. Listening Advanced, J. Revell, OUP 1990 4. Study Listening 5. Academic Listening Encounters, M. Espeseth, CUP 1999; E) GRAMATIKA 1. Essential Grammar in Use, R. Murphy, CUP, 1995 2. English Grammar in Use, R. Murphy, CUP, 1995 3. Collins COBUILD Student's Grammar Practice Materials, Dave Willis, Collins, 1991 4. Collins COBUILD English Grammar, Collins, 1992 5. Cvičebnice anglické gramatiky, Sarah Peters - Tomáš Gráf, Polyglot 1993; CD ROM Excel at Academic English; Odborná literatura: http://home.teleport.com/~amobb/biology/ http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Lab/5875/ http://www.biochemlinks.com/bclinks/bclinks.cfm http://www.nature.com http://www.sciencenews.org http://www.sciencedaily.org http://www.newscientist.com http://www.nationalgeographic.com Anthropology - W.A.Haviland, 1997, Harcourt Brace College Publishers Human Anatomy, Harold J. Benson, Kathleen P. Talaro, WCB 1993 Anatomy and Physiology, Harold J. Benson, Stanley E. Gunstream, Arthur Talaro, Kathleen P. Talaro, WCB 1992 Environment Today, Dr. T. Greenhalgh, D. Shaw, Longman, 1994 Presenting facts and figures, D. Kerridge, Longman, 1996 Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995 Giving presentations, M. Ellis, N. O'Driscoll, Longman, 1997 Key Words in Science and Technology, Bill Mascull, Cobuild 1997
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2009/JAB02